Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

652 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Nullemor

Hvordan gør i..

har lige lavet en kage her i weekenden og da jeg skulle smøre den op flyder moussen ud.. og det glider rundt for mig... hvade ellers pisket fløden rigtig rigtig stift for at se om det hjalp mig.. men syntes hurtugt at den bliver noget flydende snask  som jeg egentlige mest har lyst til at komme i skraldespanden...

og skal smørcremen være sådan et tygt lag at det bliver helt kvalmende at spise den...?

og til sidst, hvordan skære i kagen med mmf på uden at det trykker hele kagen og fyldet render ud..? det er jo meget stift...

Syntes bare at det driller mig helt vildt... så mangler nogle gode fif fra jer her inde

håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig er ved at opgive helt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

DkzMariia

Puha... Sikke mange spørgsmål.

1) Du skal huske at smække kagen på køl efter hvert lag mousse/creme, så flyder det ikke ud

2) Smørcremen skal jo på for at MMFén kan hænge ved (mener jeg nok) Men du skal huske at skære kagen til inden, så behøver du ikke et nær så tykt lag )

3) Vi skær' bare, husk det med at køle kagen....

Anmeld

15. april 2010

Jordbærpigen

Nullemor skriver:

Hvordan gør i..

har lige lavet en kage her i weekenden og da jeg skulle smøre den op flyder moussen ud.. og det glider rundt for mig... hvade ellers pisket fløden rigtig rigtig stift for at se om det hjalp mig.. men syntes hurtugt at den bliver noget flydende snask  som jeg egentlige mest har lyst til at komme i skraldespanden...

og skal smørcremen være sådan et tygt lag at det bliver helt kvalmende at spise den...?

og til sidst, hvordan skære i kagen med mmf på uden at det trykker hele kagen og fyldet render ud..? det er jo meget stift...

Syntes bare at det driller mig helt vildt... så mangler nogle gode fif fra jer her inde

håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig er ved at opgive helt

Næste gang skal du måske lave mousse med husblads i, så den bliver mere stiv. Synes også tit at mousse af ren flødeskum bliver noget værre gratværk...

Du kan evt. lave en smørcreme med chokolade i, så det ikke bliver så vammelt. En kage kræver et pænt lag smørcreme for at den bliver fin og glat, når du putter mmf på.

Smørcremen skal desuden være med til at sikre, at mmf'en hænger ved og dermed hænger fast, når du skærer i kagen. Huske at smørcremen ikke må være helt stiv/tøt, når du putter mmf på, for ellers kan den ikke hænge fast

Anmeld

15. april 2010

Nullemor

hm... der var kun et lag mousse i kagen... og har ikke prøvet at skære kanten af før jeg smurte den op, måske skulle det prøves... men den har været i køleskabet hver gang den ikke skulle bruges..

kunne der ikke blive lagt nogle billeder ind og nogle forklaringer i trin for trin...

Anmeld

15. april 2010

quity

Nullemor skriver:

hm... der var kun et lag mousse i kagen... og har ikke prøvet at skære kanten af før jeg smurte den op, måske skulle det prøves... men den har været i køleskabet hver gang den ikke skulle bruges..

kunne der ikke blive lagt nogle billeder ind og nogle forklaringer i trin for trin...

Inde under trin for trin er der tråden, er der billeder af hvordan man laver en mariehøne.

Anmeld

16. april 2010

Nullemor

hm ja.. tror bare at jeg må prøve igen... hvordan skal smørcremens fasthed være...? før den er smurt på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.