Afstemning: ammeforberedelse, skal mænd med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var/skal din mand/kæreste med til ammeforberedelse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.546 visninger
26 svar
0 synes godt om
15. april 2010

Bare mig..

Min kæreste mener ikke, at mænd er med til ammeforberedelse på sygehuset, og ser egentlig helst at han ikke kommer med..

Men jeg er så måske af en anden opfattelse, for mener det er noget begge skal..

Men hvad siger i? Var/skal jeres mænd med?

Hvis i ikke har været til det, så forestil jer at i skulle...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

Michael healer

Jeg har ikke hørt om ammeforberedelse, men det er måske kun for førstegangs mødre, at dette er noget der bliver tilbudt ? Er det noget nyt ?

nysgerrige hilsner Michael

Anmeld

15. april 2010

Bare mig..

Michael healer skriver:

Jeg har ikke hørt om ammeforberedelse, men det er måske kun for førstegangs mødre, at dette er noget der bliver tilbudt ? Er det noget nyt ?

nysgerrige hilsner Michael

Øhm, ja, det ved jeg ikke lige.. Jeg er i hvertfald blevet tilbudt det, da jeg blev tilbudt fødselsforberedelse.. Og så sagde jeg bare ja, og "kom til" at melde kæresten til, da jeg egentlig bare troede, at det var normalt at de skulle med.. Men det mener han bestemt ikke

Anmeld

15. april 2010

BinaMor

det har jeg heller ikke hørt om. da jeg havde født fik vi hjælp af en sygeplejerske hvor min kæreste fulgte med.. så da jeg røg i problemer derhjemme hjalp at med at få babsen korrekt ind.. såå.. tror ikke det kræver den vilde uddannelse umiddelbart..

tror han sys det var sværer da han blev sendt ud for at købe en amme bh til mig. haha..

Anmeld

15. april 2010

Michael healer

marikka skriver:

Øhm, ja, det ved jeg ikke lige.. Jeg er i hvertfald blevet tilbudt det, da jeg blev tilbudt fødselsforberedelse.. Og så sagde jeg bare ja, og "kom til" at melde kæresten til, da jeg egentlig bare troede, at det var normalt at de skulle med.. Men det mener han bestemt ikke

Ok, jeg tror det er navnet der måske er misvisende, for ja hvis det kun handler om at fortælle hvordan man ammer bedst, så ville jeg sige, hvorfor skal en mand med til dette, men hvis det handler om, forløbet de efterfølgende dage efter fødslen og hvad man kunne forvente, så syntes jeg det er ok at manden skal med

Ved du mere konkret , hvilke emner der vil blive taget op ?

Anmeld

15. april 2010

Vidunderligeunger

jeg blev også tilbudt det, men min jordemoder sagde at det kunne man først forholde sig til når man havde født, og så var sygeplejerskerne der til at hjælpe... Jeg ville nok ummiddelbart vente. Har læst om det i de pjecer vi har fået med hjem osv, men det praktiske tager vi senere

Anmeld

15. april 2010

Mette.

Jeg har altså heller aldrig hørt om det  .. Og jeg er jo også første gangsfødende.. Men i Århus tilbyder de heller ikke fødselsforberedelse, så det lyder da til du har fået lidt flere tilbud..

Men umiddelbart er det vel normalt de kan tage med, hvis du kunne tilmelde ham til det..

Anmeld

15. april 2010

Michael healer

gabriellasmor skriver:

det har jeg heller ikke hørt om. da jeg havde født fik vi hjælp af en sygeplejerske hvor min kæreste fulgte med.. så da jeg røg i problemer derhjemme hjalp at med at få babsen korrekt ind.. såå.. tror ikke det kræver den vilde uddannelse umiddelbart..

tror han sys det var sværer da han blev sendt ud for at købe en amme bh til mig. haha..

En amme bh, ja hvis ikke han fik et bogstav og nogle tal at gå efter så ville jeg også syntes sådan en opgave ville være svær at løse

Anmeld

15. april 2010

Bare mig..

Michael healer skriver:

Ok, jeg tror det er navnet der måske er misvisende, for ja hvis det kun handler om at fortælle hvordan man ammer bedst, så ville jeg sige, hvorfor skal en mand med til dette, men hvis det handler om, forløbet de efterfølgende dage efter fødslen og hvad man kunne forvente, så syntes jeg det er ok at manden skal med

Ved du mere konkret , hvilke emner der vil blive taget op ?

Nej jeg aner det faktisk ikke  jeg kom bare til at melde os begge to til ammeforberedelse og fødselsforberedelse, fordi de spurgte om jeg også ville til ammef. når jeg nu havde meldt mig til fødselsf. .. hmm..  

Anmeld

15. april 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har aldrig hørt om det og har derfor ikke fået det tilbudt. Jeg mener ikke, at en mand behøver, at deltage i sådan et foredrag vedr. ammeforberedelse. Selvfølgelig skal man være to om tingene, men nogen ting er lidt ligegyldige for dem

Det er ikke så nemt, at amme som man tror, men jeg er sikker på, at hospitalet hjælper dig rigtig godt i gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.