Trist MD scanning..... men positiv dagen efter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

939 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. april 2010

trine3112

Hej alle.

Jeg var til min MD-scan i går. Alt så fint ud, indtil scanningsdamen når til mavesækken. Det er ikke muligt at se, om der er forbindelse mellem mavesæk og spiserør. Jeg skal derfor ud at gå en tur, for at se om mavesækken fyldes i mens. Kommer tilbage efter 20 minutter. Bliver sendt ind til en anden scanningsdame, som opgiver efter relativ kort tid og siger, at jeg kan få en akut tid onsdag morgen.

Da jeg kommer hjem, går jeg i panik. Min kæreste mener, at jeg har hørt forkert, og at det bare skyldes at pigen ligger forkert i min mave. Jeg derimod mener, at de sagde, at de ikke kunne se forbindelsen. Og så bliver jeg pludselig hysterisk og utrøstelig. Græder og græder og tænker kun på, hvad der vil ske, hvis der kommer en lille pige til verden, som ikke kan indtage føde oralt. Hæslig tanke.

Efter en nat, hvor jeg sover for lidt og meget uroligt, står jeg op og går på arbejde. Her bryder jeg tudende sammen og er helt ulykkelig.

Da klokken er lidt over 8 kører jeg over på Riget (kan ikke komme igennem på telefonen), for at snakke med en eller anden, der forhåbentligt kan berolige mig. Jeg får at vide af sekretæren, at den første scanningsdame gerne vil tage mig ind til scanning kl. 9. Og så letter det første pres.

Sidder og venter til klokken 9.30, hvor jeg så bliver kaldt ind. Hun er supersød og behagelig, fortæller at jeg altid kan komme forbi og at jeg bestemt ikke skal gå rundt og have det dårligt, hvorefter hun beder mig lægge mig på briksen. Det første der vises, da hun sætter scanningsapparatet på min mave er en lille fuld mavesæk. Og så var lettelsen total. Det er jo helt vildt, så rar en følelse det var. Nu er alt så fint og i orden og jeg er bare super glad.

Ville bare dele det med jer, i til fælde af at der sidder andre derude og kommer ud for noget lignende. Hav en dejlig dag.

Kærlig hilsen

Trine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2010

FruEllingsen

Kan da sørme godt forstå at du var så forvirret og trist efter den første skanning....

Men hvor var det da dejligt at de havde tid til at skanne dig her til morgen, og at alt så viste sig at være fint. Er virkelig lettet på jeres vejne

Godt at høre at det hele var godt alligevel

Anmeld

13. april 2010

Mariekjellerup

Hej.

Sidder og får det så dårligt og tænker på hvilken døgn du lige har gennemgået.

Godt at det hele var okay, det er bare super dejlig

Knus marie

Anmeld

13. april 2010

Risen

Fantastisk !..  Orh hvor kan man altså bare hidse sig selv helt vildt op nogle gange.. 90 % af bekymringerne er unødvendige.. Dejligt at hører at I fik god service og kom til en scanning.. 

Anmeld

13. april 2010

Laulund87

trine3112 skriver:

Hej alle.

Jeg var til min MD-scan i går. Alt så fint ud, indtil scanningsdamen når til mavesækken. Det er ikke muligt at se, om der er forbindelse mellem mavesæk og spiserør. Jeg skal derfor ud at gå en tur, for at se om mavesækken fyldes i mens. Kommer tilbage efter 20 minutter. Bliver sendt ind til en anden scanningsdame, som opgiver efter relativ kort tid og siger, at jeg kan få en akut tid onsdag morgen.

Da jeg kommer hjem, går jeg i panik. Min kæreste mener, at jeg har hørt forkert, og at det bare skyldes at pigen ligger forkert i min mave. Jeg derimod mener, at de sagde, at de ikke kunne se forbindelsen. Og så bliver jeg pludselig hysterisk og utrøstelig. Græder og græder og tænker kun på, hvad der vil ske, hvis der kommer en lille pige til verden, som ikke kan indtage føde oralt. Hæslig tanke.

Efter en nat, hvor jeg sover for lidt og meget uroligt, står jeg op og går på arbejde. Her bryder jeg tudende sammen og er helt ulykkelig.

Da klokken er lidt over 8 kører jeg over på Riget (kan ikke komme igennem på telefonen), for at snakke med en eller anden, der forhåbentligt kan berolige mig. Jeg får at vide af sekretæren, at den første scanningsdame gerne vil tage mig ind til scanning kl. 9. Og så letter det første pres.

Sidder og venter til klokken 9.30, hvor jeg så bliver kaldt ind. Hun er supersød og behagelig, fortæller at jeg altid kan komme forbi og at jeg bestemt ikke skal gå rundt og have det dårligt, hvorefter hun beder mig lægge mig på briksen. Det første der vises, da hun sætter scanningsapparatet på min mave er en lille fuld mavesæk. Og så var lettelsen total. Det er jo helt vildt, så rar en følelse det var. Nu er alt så fint og i orden og jeg er bare super glad.

Ville bare dele det med jer, i til fælde af at der sidder andre derude og kommer ud for noget lignende. Hav en dejlig dag.

Kærlig hilsen

Trine.

hej med dig..

Da var sådan en skanning jeg var til hvor min lille pige ikke havde væske i mavesækken og det viste sig desværre at hun manglede et stykke af spiserøret godt det ikke var sådan i dit tilfælde!

Anmeld

13. april 2010

Corn

Super behandling du fik og godt at baby var som baby skal være...

Anmeld

13. april 2010

trine3112

Tak for jeres søde ord

Trine

Anmeld

13. april 2010

Vial

Hold da op en grim oplevelse. Jeg var selv på Riget i går og få MD. Tør slet ikke tænke på, hvis jeg havde oplevet det samme. Godt det hele endte godt. Ventetid i den slags situationer er TORTUR!

Anmeld

13. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Pyyha - halvvejs inde i din tråd nåede jeg da at få en klump i halsen - hvor GODT at det kun var et tilfælde at de ikke så forbindelsen først!

Stort tillykke med din velskabte datter!

Kh

Rosa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.