Tøj til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2010

L.J.L

vores søn brugte 56 den første mdr og nu bruger han str. 68/74 i en alder af 4 mdr. han er også vokset meget hurtigt! noget af tøjet jeg har købt undervejs har han slet ikke nået at bruge før det blev for småt.

så det er vidst ret individuelt. men som udgangspunkt ville jeg købe en del bodyer og heldragter i str. 56 til den første mdr. det er også den første tid de hele tiden skal have skiftet tøj fordi de gylper eller skider igennem, men også navlen når den rådner, stinker det forfærdeligt og så skifter man også mere tøj på de små.

nu kan vores dreng have det samme på en hel dag heldigvis, så er der færre vasketøj

et godt råd: lad være med at købe tøj som er svært at få af/på til at starte med. og køb de billige dragter og bodyer, udseendet er ligegyldigt i starten da de som sagt skifter tøj konstant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

MorTilGustav

Tror er meget individuelt. Gustav var 3070 gram og 51 cm da han blev født og han brugte str 56 ret længe, synes jeg.. Det er også forskelligt fra mærke til mærke hvor stort tøjet egentlig er.. Mit problem har været, at f.eks. bodyer har været ret korte i længden, mens bredden har været alt for stor  Gustav er åbenbart meget slank (ikke noget han har arvet fra mig)

Anmeld

9. april 2010

lion

trine3112 skriver:

God morgen, de damer.

Håber på at kunne få noget hjælp. Jeg har jo fundet ud af, at jeg skal have en lille pige og derfor er jeg nu begyndt at købe tøj til baby. Men men men- da det er første gang har jeg ikke styr på størrelser. Jeg har blandt andet bestilt nogle natdragter fra Joha i hhv str. 70+80 og da jeg så dem i går, tænkte jeg: Godt så, der går vist noget tid, før hun kommer i dem.

Hvad størrelse er "den rigtige" forudsat at baby er normal størrelse ved fødsel - er det 56? Og hvor længe bliver de i den størrelse?

Hvis jeg skal købe lidt ind og have noget liggende, er det  så str. 56+62+68 og kan jeg fortsætte, når hun vokser ud af det?

Håber i kan hjælpe.

KH
Trine

Det er meget forskelligt hvilken str. du skal bruge.

Mit råd ville være har et sæt eller 2 i str. 50 og 56, når du har født købe noget mere.

Min datter var 52 cm og 4230g og hun bruger kun str til 2 max 3 mdr.

Min søn var 3200 og 49 cm lang og han er i dag 1 mdr og 14 dage og han bruger str. 50 endnu og meget af str. 50 er for stort.

Anmeld

21. april 2010

<3

Jeg gjorde det at med på hospitalet havde vi et sæt i 50, 56 og et i 62 med. Derhjemme købte vi "fuldt" i 50 og 62 og noget i 56. For størrelserne skifter fra mærke til mærke og hvordan man vasker/tumbler. Derefter sprang vi hveranden mærke over altså købte i 74, 86 osv. For det går så hurtigt at de lige pludselig ikke kan passe det. Og ja der er mange skift.

Kan ikke huske hvornår Tjalfe voksede ud af div.størrelser men da han var 1år brugte han str. 86 til 104, 1,5 til 4år. Den dag i dag, han er også en stor dreng, 2,5år gammel bruger han mest str.116 og 122.

Kvickly, mødrehjælpen, føtex, HM, NAME IT og div loppemarkeder har billige basis tøj. I de helt små størrelser når det slet ikke at blive slidt (måske få brune pletter strategisk placeret men det er en anden historie hæhæ)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.