Tøj til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.742 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. april 2010

trine3112

God morgen, de damer.

Håber på at kunne få noget hjælp. Jeg har jo fundet ud af, at jeg skal have en lille pige og derfor er jeg nu begyndt at købe tøj til baby. Men men men- da det er første gang har jeg ikke styr på størrelser. Jeg har blandt andet bestilt nogle natdragter fra Joha i hhv str. 70+80 og da jeg så dem i går, tænkte jeg: Godt så, der går vist noget tid, før hun kommer i dem.

Hvad størrelse er "den rigtige" forudsat at baby er normal størrelse ved fødsel - er det 56? Og hvor længe bliver de i den størrelse?

Hvis jeg skal købe lidt ind og have noget liggende, er det  så str. 56+62+68 og kan jeg fortsætte, når hun vokser ud af det?

Håber i kan hjælpe.

KH
Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

saxa

Vi havde købt nogle enkelte sæt i str.50 - men det blev aldrig brugt, da hun var 54cm.. Hun brugte 56 meget kort tid, og kom hurtigt op i en 62.. Så tror det lyder meget rimeligt med det du skriver.. Men det er godt hele tiden at have større størrelser, da de nærmest fra den ene dag til den anden ryger ud af størrelserne. Det følte jeg ihvertfald min datter gjorde.. Dejligt at kunne komme til at shoppe lidt babytøj - det er sååå hyggeligt!!

Anmeld

9. april 2010

LotteGabriella

hmm det er jo meget svært og forskelligt....Jeg troede jo at jeg garanteret skulle ha' str. 56 klar, da vi i min familie altid hat fået store børn, som alle var over 52 cm ved fødslen, men sådan skulle det ikke gå...Daniella var kun 49 cm og til alt held så havde jeg købt 1 enkelt fin sommerdragt i str. 50 Så på vej hjem fra hospitalet var det forbi babysam og købe tøj Hun brugte str. 50 i 2 mdr.

Anmeld

9. april 2010

trine3112

LotteGabriella skriver:

hmm det er jo meget svært og forskelligt....Jeg troede jo at jeg garanteret skulle ha' str. 56 klar, da vi i min familie altid hat fået store børn, som alle var over 52 cm ved fødslen, men sådan skulle det ikke gå...Daniella var kun 49 cm og til alt held så havde jeg købt 1 enkelt fin sommerdragt i str. 50 Så på vej hjem fra hospitalet var det forbi babysam og købe tøj Hun brugte str. 50 i 2 mdr.

Str. 50 i 2 mdr. Det er længere end jeg havde regnet med. Alle siger jo, at de (babyer) vokser hurtigt ud af tøjet - så tænker jeg, hvor hurtigt er hurtigt? En måned???

Men tak for svar til jer begge.

/Trine

Anmeld

9. april 2010

quity

De størrelser du skriver lyder meget fornuftigt. Tror dog jeg ville vælge det tøj hun skal ha på hjem fra sygehuset i str 50.

Som tommelfingerregel siger man vist følgende:

0 måneder = str 50

1-2 måneder = str 56

2-4 måneder = str 62

4-6 måneder = str 68

6-9 måneder = str 74

9-12 måneder = str 80

12 -18 måneder = str 86

2 år = str 92

3 år = str 98

osv.

Dette er jo altid individuel, men start med lidt 56 og mere 62.

Held og lykke med det hele

Anmeld

9. april 2010

saxa

trine3112 skriver:

Str. 50 i 2 mdr. Det er længere end jeg havde regnet med. Alle siger jo, at de (babyer) vokser hurtigt ud af tøjet - så tænker jeg, hvor hurtigt er hurtigt? En måned???

Men tak for svar til jer begge.

/Trine

Ja hvor hurtigt er hurtig..?? Har lige kigget i barnets bog, og min datter brugte 56 i knap en måned så røg hun op i 62.. Da hun var to en halv månede brugte hun 68 og det gjorde hun længe... Men det er jo meget forskelligt fra barn til barn..

Anmeld

9. april 2010

Mumto3

Tja jeg har købt lidt tøj i størrelse 50 for hyggen skyld. Det er aldrig blevet brugt. Så havde jeg lidt i størrelse 56, og det brugte vi i max 2 uger, og det var faktisk for småt. Min søn var 59cm lang da han blev født, så størrelse 56 stummede på ham (jeg tørretumbler også tøjet, så det kryper der jo også af). Så babytøjet hos os var str 62 og hurtigt blev det til 68.

Alle tre børn har brugt str 80 da de fyldt 6 mdr. (Hvilket svare til størrelse 1år). Nu er de heldigvis blevet mere 'normale' i størrelserne efter de er blevet store.

Så det er MEGET forskelligt!!! Det er lidt lige som med skostørrelser. Bare fordi man er 27 år gammel, så kan man ikke sige noget om hvorvidt man bruger str 38 eller str. 40 i sko.

Anmeld

9. april 2010

DK

For 6 år siden da Kirstine kom til verden "hed det sig" at str. 50 kun var til for tidligt fødte, og vi købte derfor alle sammen str. 56 til vores nyfødte. Str. 56 passede Kirstine fint, hun var en helt gennemsnitlig baby på 3550 g og 53 cm! Hun voksede ud af det efter ca. 1,5-2 mdr.!

Så næste gang  jeg får en baby vil jeg også kun købe str. 56. Det er altså rigeligt fint, og jeg vil hellere bruge pengene på ekstra fint (og meget...) str. 56 frem for at købe noget str. 50 jeg måske ikke får brugt/måske kun kan bruge i en uge!

Anmeld

9. april 2010

Low

trine3112 skriver:

God morgen, de damer.

Håber på at kunne få noget hjælp. Jeg har jo fundet ud af, at jeg skal have en lille pige og derfor er jeg nu begyndt at købe tøj til baby. Men men men- da det er første gang har jeg ikke styr på størrelser. Jeg har blandt andet bestilt nogle natdragter fra Joha i hhv str. 70+80 og da jeg så dem i går, tænkte jeg: Godt så, der går vist noget tid, før hun kommer i dem.

Hvad størrelse er "den rigtige" forudsat at baby er normal størrelse ved fødsel - er det 56? Og hvor længe bliver de i den størrelse?

Hvis jeg skal købe lidt ind og have noget liggende, er det  så str. 56+62+68 og kan jeg fortsætte, når hun vokser ud af det?

Håber i kan hjælpe.

KH
Trine

Jeg har købt lidt i størrelse 50 da det kan ske at han ikke kan være i det fra start af og så har jeg købt lidt mere i størrelse 56 men stadig ikke så meget. Jeg har meget i størrelse 62 men jeg har ikke købt noget i en større størrelse endnu.

Jeg har en masse bodyer da jeg har et indtryk af at det kommer man til at bruge meget af

Anmeld

9. april 2010

Ranarupta

Åh, jeg går også også bryder min hjerne med de der tøjstørrelser...

Jeg lyder nok enormt dum, men here goes: Hvis et barn måler 50 cm. skal det så have str. 50? Og 56 cm. = str. 56?

Jeg er sååå meget på bar bund mht. hvor meget, der bør være af hver str. og hvor længe barnet bruger det. (Jeg er godt klar over, at det er individuelt, men alligevel...)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.