Kan ikke holde på vandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2010

Becks

MoarJ skriver:

Da jeg var til 8 ugers undersøgelse snakkede vi om det.. Jeg sagde jeg knækkede strålen over når jeg tissede, for det er det eneste jeg kan...

Lægen sagde det var ikke godt at gøre det på den måde...

Man må heller ikke gøre det for mange gange, da man så holder urinen tilbage. Men det er for at give en fornemmelse for, hvordan man laver knibeøvelser, mange ved ne,lig ikke hvordan de skal laves, og så anbefaler man at, de prøver og stoppe strålen, da det er samme metode, når man sidder på et stol, eller står i kø i supermarkedet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2010

Mira0911

Tutter skriver:

Man må heller ikke gøre det for mange gange, da man så holder urinen tilbage. Men det er for at give en fornemmelse for, hvordan man laver knibeøvelser, mange ved ne,lig ikke hvordan de skal laves, og så anbefaler man at, de prøver og stoppe strålen, da det er samme metode, når man sidder på et stol, eller står i kø i supermarkedet..

Så laver jeg nok ikke knibe øvelserne nok, når jeg ikke kan holde på vandet altid...

Anmeld

10. april 2010

Becks

MoarJ skriver:

Så laver jeg nok ikke knibe øvelserne nok, når jeg ikke kan holde på vandet altid...

Du kan også få en henvisning til en gynækolog, som så kan se om din blære er sunket, er den det, er det nemt under en operation at få den syet op... Kræver dog 6-10 ugers sygemeldelse..

Anmeld

10. april 2010

Mira0911

Tutter skriver:

Du kan også få en henvisning til en gynækolog, som så kan se om din blære er sunket, er den det, er det nemt under en operation at få den syet op... Kræver dog 6-10 ugers sygemeldelse..

Jeg hader de undersøgelser... De koster vel lidt ved en gynækolog?

Anmeld

10. april 2010

Becks

MoarJ skriver:

Jeg hader de undersøgelser... De koster vel lidt ved en gynækolog?

Nej koster ingenting når du bliver henvist fra din læge..

Undersøgelsen er hurtigt overstået

Anmeld

10. april 2010

Mira0911

Tutter skriver:

Nej koster ingenting når du bliver henvist fra din læge..

Undersøgelsen er hurtigt overstået

Den må jeg lige tænke lidt over...

Anmeld

10. april 2010

Bayze

B&J skriver:

Ja som jeg skriver har jeg altid haft et problem når jeg hoster eller nyser eller griner med af holde på vandet.. ved ikke om der er andre der har prøvet det??? jeg har altid fået afvide man skal lave knibe øvelser det har jeg gjordt siden jeg var 12 da min mor og resten af familien desværre har det på samme måde

gider ikke være anonym da jeg ikke syntes det er pinligt men mega træls og som noget jeg gerne vil ha rettet... håber der er nogle der kan fortælle lidt om de har prøvet det eller en måde man kan få det rettet på

kæmpe knuser

Det er altså meget almindeligt i forbindelse med graviditet. jeg har læst mig til at det er helt oppe i 50 eller 70 % af alle gravide der oplever problemet. Bækkenbundsøvelser, som du jo allerede har fat i, er vejen frem. Og ellers så må du vel bare stå graviditeten igennem med trusseindlæg og Tenabind og så være grundig med øvelserne også efter gravditeten til du er trænet op igen, så aftager problemet igen

Anmeld

11. april 2010

millesofie

Tutter skriver:

Hejsa..

Flot du tør og stå ved det - det er der ikke mange der gør

Du skriver du lækker lidt når du hoster griner osv. det er et typisk tegn på det der hedder stres inkontinens.

Stresinkontinens tyder på svag bækkenbund, somgør urinrøret ikke holder tæt ved fysisk aktivitet, nysen, hosten og grinen eller løfter tunge ting.

Du skal blive ved med at træne din bækkenbund, gør det en 5-10 gange om dagen, vær opmærksom på, du ikke overbelaster bækkenbunden ved at træne for meget - Du kan mærke det ved at du bliver øm, lidt ligesom hvis du har trænet og får ømme muskler...
Du kan også tage kontakt til en gynækolg, og blive tjekket.

Knus Tutter - Inkontinens vejleder i hjemmeplejen :-)

hej med jer

Jeg har desværre også fået det problem, men først efter at jeg blev gravid.. har nu født for 4 mån siden og ja... det står li'som bare i stampe.. mit problem er at jeg ikke kan finde min bækkenbund!! ved simpelhen ikke hvordan jeg skal træne den når jeg ikke kan finde den!!

jeg ved selvfølgelig godt hvor den sidder.. men jeg kan ikke få min krop til at finde muskelen...

jeg har prøvet at tale med lægen og med en træner osv.. men intet hjælper, jeg står bare der og ligner en idiot mens jeg konsentrer mig.

så tænkte jeg måske du havde et godt råd eller nogle af jer andre

og held og lykke til jer alle tena er ikke det beste score tricks

Anmeld

11. april 2010

Becks

millesofie skriver:

hej med jer

Jeg har desværre også fået det problem, men først efter at jeg blev gravid.. har nu født for 4 mån siden og ja... det står li'som bare i stampe.. mit problem er at jeg ikke kan finde min bækkenbund!! ved simpelhen ikke hvordan jeg skal træne den når jeg ikke kan finde den!!

jeg ved selvfølgelig godt hvor den sidder.. men jeg kan ikke få min krop til at finde muskelen...

jeg har prøvet at tale med lægen og med en træner osv.. men intet hjælper, jeg står bare der og ligner en idiot mens jeg konsentrer mig.

så tænkte jeg måske du havde et godt råd eller nogle af jer andre

og held og lykke til jer alle tena er ikke det beste score tricks

Hej med dig..

Prøv når du tisser, at stoppe strålen og hold den i et par sek. Det er sådan du træner den.. Når du har følelsen af hvordan det er når du stoppe strålen, så kan du gøre det helt ubemærket når du sidder i sofaen, står i kø i netto etc :-)

Anmeld

11. april 2010

millesofie

Tutter skriver:

Hej med dig..

Prøv når du tisser, at stoppe strålen og hold den i et par sek. Det er sådan du træner den.. Når du har følelsen af hvordan det er når du stoppe strålen, så kan du gøre det helt ubemærket når du sidder i sofaen, står i kø i netto etc :-)

Hej

Det har jeg prøvet men jeg kan ikke stoppe når jeg først er gået i gang, det har jeg aldrig kunne skønt jeg altid har forsøgt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.