B&J skriver:
Ja som jeg skriver har jeg altid haft et problem når jeg hoster eller nyser eller griner med af holde på vandet.. ved ikke om der er andre der har prøvet det??? jeg har altid fået afvide man skal lave knibe øvelser det har jeg gjordt siden jeg var 12 da min mor og resten af familien desværre har det på samme måde
gider ikke være anonym da jeg ikke syntes det er pinligt men mega træls og som noget jeg gerne vil ha rettet... håber der er nogle der kan fortælle lidt om de har prøvet det eller en måde man kan få det rettet på
kæmpe knuser
Hejsa..
Flot du tør og stå ved det - det er der ikke mange der gør 
Du skriver du lækker lidt når du hoster griner osv. det er et typisk tegn på det der hedder stres inkontinens.
Stresinkontinens tyder på svag bækkenbund, somgør urinrøret ikke holder tæt ved fysisk aktivitet, nysen, hosten og grinen eller løfter tunge ting.
Du skal blive ved med at træne din bækkenbund, gør det en 5-10 gange om dagen, vær opmærksom på, du ikke overbelaster bækkenbunden ved at træne for meget - Du kan mærke det ved at du bliver øm, lidt ligesom hvis du har trænet og får ømme muskler...
Du kan også tage kontakt til en gynækolg, og blive tjekket.
Knus Tutter - Inkontinens vejleder i hjemmeplejen :-)
Anmeld