Kan ikke holde på vandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.536 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. april 2010

B&J

Ja som jeg skriver har jeg altid haft et problem når jeg hoster eller nyser eller griner med af holde på vandet.. ved ikke om der er andre der har prøvet det??? jeg har altid fået afvide man skal lave knibe øvelser det har jeg gjordt siden jeg var 12 da min mor og resten af familien desværre har det på samme måde

gider ikke være anonym da jeg ikke syntes det er pinligt men mega træls og som noget jeg gerne vil ha rettet... håber der er nogle der kan fortælle lidt om de har prøvet det eller en måde man kan få det rettet på

kæmpe knuser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Becks

B&J skriver:

Ja som jeg skriver har jeg altid haft et problem når jeg hoster eller nyser eller griner med af holde på vandet.. ved ikke om der er andre der har prøvet det??? jeg har altid fået afvide man skal lave knibe øvelser det har jeg gjordt siden jeg var 12 da min mor og resten af familien desværre har det på samme måde

gider ikke være anonym da jeg ikke syntes det er pinligt men mega træls og som noget jeg gerne vil ha rettet... håber der er nogle der kan fortælle lidt om de har prøvet det eller en måde man kan få det rettet på

kæmpe knuser

Hejsa..

Flot du tør og stå ved det - det er der ikke mange der gør

Du skriver du lækker lidt når du hoster griner osv. det er et typisk tegn på det der hedder stres inkontinens.

Stresinkontinens tyder på svag bækkenbund, somgør urinrøret ikke holder tæt ved fysisk aktivitet, nysen, hosten og grinen eller løfter tunge ting.

Du skal blive ved med at træne din bækkenbund, gør det en 5-10 gange om dagen, vær opmærksom på, du ikke overbelaster bækkenbunden ved at træne for meget - Du kan mærke det ved at du bliver øm, lidt ligesom hvis du har trænet og får ømme muskler...
Du kan også tage kontakt til en gynækolg, og blive tjekket.

Knus Tutter - Inkontinens vejleder i hjemmeplejen :-)

Anmeld

8. april 2010

B&J

Tutter skriver:

Hejsa..

Du skriver du lækker lidt når du hoster griner osv. det er et typisk tegn på det der hedder stres inkontinens.

Stresinkontinens tyder på svag bækkenbund, somgør urinrøret ikke holder tæt ved fysisk aktivitet, nysen, hosten og grinen eller løfter tunge ting.

Du skal blive ved med at træne din bækkenbund, gør det en 5-10 gange om dagen, vær opmærksom på, du ikke overbelaster bækkenbunden ved at træne for meget - Du kan mærke det ved at du bliver øm, lidt ligesom hvis du har trænet og får ømme muskler...

Uhh jamen det er jo perfekt jeg skal nemlig til læge tjek fordi jeg er 23 så kan jeg jo snakke med dem der...

for det er godt nok træls og mig som griner over 20 gange om dagen

Anmeld

10. april 2010

Divababy93

Har lidt af samme Problem men nogle gange tisser jeg i sengen om natten, men kan slet ikke mærke jeg skal tisse men ved ikke hvorfor

Anmeld

10. april 2010

B&J

Byberg93 skriver:

Har lidt af samme Problem men nogle gange tisser jeg i sengen om natten, men kan slet ikke mærke jeg skal tisse men ved ikke hvorfor

Det er bare så træls nu sidder jeg og hoster og hoster fordi jeg har lungebetændelse og har sådan en tena på så jeg ha lidt styr på¨det heldigvis vis er min kæreste forstående...

Anmeld

10. april 2010

Divababy93

os min

Anmeld

10. april 2010

Mira0911

Tutter skriver:

Hejsa..

Fedt at du er vejleder... Så kan man stille dig end masse spørgsmål eller er det begrænset?

Jeg har selv problemer med at holde på vandet... Især når jeg griner, hoster, nyser og generelt ved aktivitet...

Anmeld

10. april 2010

Mira0911

Byberg93 skriver:

Har du prøvet at snakke med din læge om det?

Hvis det er hver nat, kan du jo få noget medicin imod det, men det kommer helt an på lægen...

Anmeld

10. april 2010

Becks

MoarJ skriver:

Fedt at du er vejleder... Så kan man stille dig end masse spørgsmål eller er det begrænset?

Jeg har selv problemer med at holde på vandet... Især når jeg griner, hoster, nyser og generelt ved aktivitet...

Du spørger bare løs søde

Dine symptomer tyder også på stress inkontinens, så husk at lave dine knibeøvelser.. Du kan øve dig ved og stoppe strålen i nogle sek. når du tisser, kan du ikke stoppe strålen, er din bækkenbund slap og skal trænes op..

Anmeld

10. april 2010

Mira0911

Tutter skriver:

Du spørger bare løs søde

Dine symptomer tyder også på stress inkontinens, så husk at lave dine knibeøvelser.. Du kan øve dig ved og stoppe strålen i nogle sek. når du tisser, kan du ikke stoppe strålen, er din bækkenbund slap og skal trænes op..

Da jeg var til 8 ugers undersøgelse snakkede vi om det.. Jeg sagde jeg knækkede strålen over når jeg tissede, for det er det eneste jeg kan...

Lægen sagde det var ikke godt at gøre det på den måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.