Kun 12 elever i en klasse, er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Michael healer

MarleneH skriver:

I min søn´s klasse er der kun 13.. og vi syns det er en god ting, da hans klasse lærer har meget mere tid til at hjælpe osv...

Knus Marlene

Helt enig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

9510

I min datters klasse er de 9 og det fungerere sk*** godt, skolen er lille så de kører på tværs af klassetrinene, så de har venner på hele skolen og det syns jeg er super fedt,,

Min datter går i 2. hendes bedste veninde går i 4.

Anmeld

8. april 2010

Pia.

Altså da vi boede i Guldborg gik Mille i en lille klasse - de startede 12 og inden Mille gik ud var de 9 børn - jeg så det som en kæmpe fordel at de var så få - der var virkelig tid til det enkle barn og ingen blev overset - dog blev der lidt problemer I Mikkels klasse (inden de stoppede) og det gjorde nogen flyttede deres børn + mindre søskende som så ramte Milles klasse - det gav en dårlig stemning på hele skolen og flere lære sagde op og nogen fyret ....

Men som udgangs punkt vil jeg sige det er at fortrække med en lille klasse...

Knus Pia mor til to skole børn med henholdsvis 22 og 23 elever nu - og det fungere ind til videre godt - så det håber jeg det fortsætter med...

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Altså da vi boede i Guldborg gik Mille i en lille klasse - de startede 12 og inden Mille gik ud var de 9 børn - jeg så det som en kæmpe fordel at de var så få - der var virkelig tid til det enkle barn og ingen blev overset - dog blev der lidt problemer I Mikkels klasse (inden de stoppede) og det gjorde nogen flyttede deres børn + mindre søskende som så ramte Milles klasse - det gav en dårlig stemning på hele skolen og flere lære sagde op og nogen fyret ....

Men som udgangs punkt vil jeg sige det er at fortrække med en lille klasse...

Knus Pia mor til to skole børn med henholdsvis 22 og 23 elever nu - og det fungere ind til videre godt - så det håber jeg det fortsætter med...

Nå, ja.. kan godt huske du var glad ved Milles lille glad og jeg var godt nok misundelige, men Jeppe startede også op med 28 i en klasse og det var bare for mange.

I Bertrams klasse nu er de 20 og det synes jeg er fint....var mest bange for 12 var for lidt, men igen som andre skriver, er det en lille skole så ser de og leger de jo med alle de andre også men det er et stort spring...stort valg på børnenes vegne..

Knus..

Anmeld

8. april 2010

Pia.

Eva skriver:

Nå, ja.. kan godt huske du var glad ved Milles lille glad og jeg var godt nok misundelige, men Jeppe startede også op med 28 i en klasse og det var bare for mange.

I Bertrams klasse nu er de 20 og det synes jeg er fint....var mest bange for 12 var for lidt, men igen som andre skriver, er det en lille skole så ser de og leger de jo med alle de andre også men det er et stort spring...stort valg på børnenes vegne..

Knus..

Ved du hvad søde Eva - Hvis jeg kender dig ret og det føler jeg lidt jeg gør, så ved jeg at du har lyttet til dig hjerte, din mave, dit hjerter og så lige din mavefornemmelse igen  - Du tager IKKE bare et valg uden at have gennem tænkt det eller prøvet alt andet så jeg ved at alle andre muligheder er for dig udelukket nu -

Ja det er et stort valg du tager for dine børn men uden tvivl den bedste løsning ellers var du ikke kommet her til...

Stort knus fra Pia.

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Pia. skriver:

Ved du hvad søde Eva - Hvis jeg kender dig ret og det føler jeg lidt jeg gør, så ved jeg at du har lyttet til dig hjerte, din mave, dit hjerter og så lige din mavefornemmelse igen  - Du tager IKKE bare et valg uden at have gennem tænkt det eller prøvet alt andet så jeg ved at alle andre muligheder er for dig udelukket nu -

Ja det er et stort valg du tager for dine børn men uden tvivl den bedste løsning ellers var du ikke kommet her til...

Stort knus fra Pia.

Åh, altså...søde søde Pia...jeg har virkelig tænkt og tænkt og det er snart i laaaaang tid. Overvejet det ene mod det andet, men da Jeppe begyndte at være ked og jeg og ikke mindst han følte det blev personligt mod ham, så var der nærmest ingen vej.

Bertram har jo ikke oplevet det, endnu...men jeg har bare ingen tillid til den skole nu og ikke mindst med samme lærerteam...heldigvis bakker Rasmus 100% op om en flytning af Jeppe og også gerne af Bertram...men hvis man da bare kunne se ud i fremtiden og vide at det er det rigtige valg man træffer...

Tak for dit svar, min egen...håber virkelig snart vi ses..

STORT knus..og mange tanker..

Anmeld

8. april 2010

Pia.

Eva skriver:

Åh, altså...søde søde Pia...jeg har virkelig tænkt og tænkt og det er snart i laaaaang tid. Overvejet det ene mod det andet, men da Jeppe begyndte at være ked og jeg og ikke mindst han følte det blev personligt mod ham, så var der nærmest ingen vej.

Bertram har jo ikke oplevet det, endnu...men jeg har bare ingen tillid til den skole nu og ikke mindst med samme lærerteam...heldigvis bakker Rasmus 100% op om en flytning af Jeppe og også gerne af Bertram...men hvis man da bare kunne se ud i fremtiden og vide at det er det rigtige valg man træffer...

Tak for dit svar, min egen...håber virkelig snart vi ses..

STORT knus..og mange tanker..

Jeg forstår godt det er så svært - det er jo vores børns fremtid det drejer sig om og pludselig skal vi tage stilling til om det ene eller det andet er bedst... - Jeg tror at det bedste er at lade Bertram komme med Jeppe nu - det lærerteam er ikke rart for noget af jer og de episoder I har været igennem nu med stakkels Jeppe, det vil sikkert forfølge jer med Bertram - om ikke andet vil det samarbejde som skal være I Bertrams klasse blive svært for jer - netop fordi at grunden til I flyttede Jeppe er mangel på samme....

Jeg håber inderligt I finder ud af det, selvom jeg godt tror I ved hvad I skal vælge... Hvad siger Bertram selv, vil han gerne med Jeppe på den nye skole, eller vil han blive... ?

Knus og tanker fra Pia, som også håber vi meget snart ses...

Anmeld

8. april 2010

AWO

Hej

Jeg har også altid gået i en lille skole. Fra 0. - 7. var kun mellem 4 og 8 i klassen, men havde så undervisning sammen med klassen under os.

I 8. kom jeg så i en lidt større skole, hvor vi var ca. 13 i klassen.

Rent fagligt fungerede det rigtig godt, især indtil 7., idet lærerne var utrolig gode til at arbejde differencieret. Der var ingen, der blev ladt tilbage, og de gode kunne udfordres ekstra.

Socialt var det ikke altid lige så godt. Jeg var så uheldig at blive mobbet en del, og der er ulempen i en lille klasse, at man ikke bare kan blive en del af en anden gruppe.

Men hvis sammensætningen er god, ser jeg kun fordele i det!

Jeg var i øvrigt i praktik i en anden, mindre skole, hvor de havde slået 1. - 3. klasse sammen - og det fungerede kanon godt! Der var et par enkelte, som fik lov til at blive et år længere, uden at de derfor blev stemplet som "omgængere", men der var altså også nogle, der kom i 4. efter kun to år!

Kh. Anke

Anmeld

8. april 2010

Lullaby

Nu arbejder jeg i en lillebitte land-folkeskole hvor klasserne er på en 10-15 stk og der er både fordele og ulemper. En friskole kan vælge hvilke elever der skal optages sådan så klassedynamikken bliver bibeholdt, her er vi på herrens mark og da vi også er offentlige så kan vi ikke bestemme. Det gør så også at når der kommer nye elever er vi meget udsatte. Fordelen ved at de er så få, og at klassedynamikken fungerer, at de får et fantastisk sammenhold (mine erfaringer) og netop derfor er der nada mobning her hos os.

Anmeld

8. april 2010

Low

Eva skriver:

Hej piger.

Jeg sidder her med for og imod med at flytte Bertram også, ligesom Jeppe. I Bertrams klasse ville de være 11-12 stykker, men er det synd, er det for få eller er det en fordel?

Nogen med erfaringer...?

KNus..

Hej. Da jeg gik i skole der gik jeg på en privatskole hvor vi højst var 18 i en klasse. I 7 klasse rykkede jeg så over til en folke skole med 30-32 elever og jeg synes klart at det var beder på privatskolen med ikke så mange elever. Man får meget mere ud af det synes jeg og så har læren mere tid til hver elev

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.