Kun 12 elever i en klasse, er det synd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.145 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Honningblomst

Hej piger.

Jeg sidder her med for og imod med at flytte Bertram også, ligesom Jeppe. I Bertrams klasse ville de være 11-12 stykker, men er det synd, er det for få eller er det en fordel?

Nogen med erfaringer...?

KNus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Valle81

Eva skriver:

Hej piger.

Jeg sidder her med for og imod med at flytte Bertram også, ligesom Jeppe. I Bertrams klasse ville de være 11-12 stykker, men er det synd, er det for få eller er det en fordel?

Nogen med erfaringer...?

KNus..

Hejsa:0)

Det var ikke mange:0) Jeg vil helt klart se det som en fordel. Som du ved går Asta i privatskole også, de er 16 elever i klassen, 50/50:0)

Det fungere super godt, og der er bestemt ikke mangel på legekammerater, veninder kærester mm:0) Og tænk al den tid der er il hver enkelt elev i timerne:0)

Derudover så er 0 til og med 3 klasserne samlet i den samme bygning i timerne og SFO ligger i selv samme bygning gane osv. Så der er leg mellem alle børn i alle klasser:0)

Anmeld

8. april 2010

camilla_agermose

Hejsa.

Nu har jeg ingen børn.

Men jeg har mine egne erfaringer.

Da jeg startede i 0. klasse var vi 9 i klassen, 7 drenge og mig og en anden pige. Det har aldrig været et problem da jeg var god til at skabe relationer til pigerne i den ældre / yngre klasse.

Dog vil jeg mene at jeg havde meget svært ved at tackle da klassen blev invaderet med piger fra andre skole da jeg gik i 6. og det gjorde at jeg var tæt på at skifte skole. Men drengene - som havde været lidt flere havde ingen problemer med det - ud fra mit synspunkt. Men jeg ville ikke selv udsætte mit barn for det hvis der kun var en mere af samme køn - som jeg oplevede det.

Ved ikke om det kan hjælpe. Og håber du finder en løsning

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Det var ikke mange:0) Jeg vil helt klart se det som en fordel. Som du ved går Asta i privatskole også, de er 16 elever i klassen, 50/50:0)

Det fungere super godt, og der er bestemt ikke mangel på legekammerater, veninder kærester mm:0) Og tænk al den tid der er il hver enkelt elev i timerne:0)

Derudover så er 0 til og med 3 klasserne samlet i den samme bygning i timerne og SFO ligger i selv samme bygning gane osv. Så der er leg mellem alle børn i alle klasser:0)

Tak for svar... her går de sammen to klasser i en, men tror desværre det er 0 og 1 klasse sammen, men det skal som nok gå...tænker også at når det er så lille en skole, så leger de meget mere på kryds af alder og klasser..

KNus og tak for svar..

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

camilla_agermose skriver:

Hejsa.

Nu har jeg ingen børn.

Men jeg har mine egne erfaringer.

Da jeg startede i 0. klasse var vi 9 i klassen, 7 drenge og mig og en anden pige. Det har aldrig været et problem da jeg var god til at skabe relationer til pigerne i den ældre / yngre klasse.

Dog vil jeg mene at jeg havde meget svært ved at tackle da klassen blev invaderet med piger fra andre skole da jeg gik i 6. og det gjorde at jeg var tæt på at skifte skole. Men drengene - som havde været lidt flere havde ingen problemer med det - ud fra mit synspunkt. Men jeg ville ikke selv udsætte mit barn for det hvis der kun var en mere af samme køn - som jeg oplevede det.

Ved ikke om det kan hjælpe. Og håber du finder en løsning

Hej..

Tak for dit svar... har ikke fået af vide hvordan kønsfordelingen er, men har lige skrevet og spurgt. Håber det er nogenlunde ligeligt fordelt.

Knus..

Anmeld

8. april 2010

BetonSlotsPrinsesserne

da jeg startede i skole var vi kun 8- det var super dejligt. fra 2.kl til 6.kl var vi 11. Det er passende for en klasse, mener jeg...
Da så jeg kom i 7.-9. kl var vi 17-20 elever. Det er klart for mange ... Det er sværre at få hjælp med mange elever end hvis man er få..

Anmeld

8. april 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Hrm... det er lige på vippen synes jeg... Eller måske er det bare fantastisk og total luksus.. ? Jeg kan ikke helt beslutte mig...

Men det med flere klassetrin sammen, det er lidt noget rod synes jeg. - især for en "lille" ny skoledreng- der kan altså være rigtig stor forskel på en ny skoledreng og en 1. klasses pige....

Held og lykke med beslutningen.

Anmeld

8. april 2010

MM1987

Jeg har selv gået på en lille privatskole hvor der var 18 elever i klassen...

For det faglige er det klart en fordel og for det sociale tror jeg lidt det er et spørgsmål om hvordan den enkelte er socialt, og så en potion held idet det kommer meget an på den enkelte klasse...

Anmeld

8. april 2010

Honningblomst

SØS skriver:

Hrm... det er lige på vippen synes jeg... Eller måske er det bare fantastisk og total luksus.. ? Jeg kan ikke helt beslutte mig...

Men det med flere klassetrin sammen, det er lidt noget rod synes jeg. - især for en "lille" ny skoledreng- der kan altså være rigtig stor forskel på en ny skoledreng og en 1. klasses pige....

Held og lykke med beslutningen.

Ja.. det tænker jeg også...men min dreng starter i første klasse og bliver 8 år lige efter, så han er sikkert den ældste. Men når de undervises der hvor de er og ikke ud fra samme bøger, så betyder det jo ikke så meget.. tænker jeg..

Anmeld

8. april 2010

MarleneH

Eva skriver:

Hej piger.

Nogen med erfaringer...?

KNus..

I min søn´s klasse er der kun 13.. og vi syns det er en god ting, da hans klasse lærer har meget mere tid til at hjælpe osv...

Knus Marlene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.