Børn med til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Kvindemin

Kunne forestille mig at der ikke er så mange der har prøvet det, og derfor ikke kan svarer.
Jeg syntes heller ikke børn har noget at lave til en fødsel. Ville ikke selv tage en person med, som aldrig selv havde prøvet at føde.

Men det er jo min mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2010

Corn

Idun skal være med til Fnugs fødsel Men det er jo herhjemme. Jeg ved ikke om man må have søskende med på sygehuset.

Herhjemme, skal vi have min veninde, som støtte eller passer til Idun, så hun kan gå til og fra som hun har lyst til og have en der tager sig af hende. Hun har set sin egen fødsel og vi har fået en dvd med 4 andre hjemmefødsler hun kan se.

Derudover er hun med til alle besøg, når der kommer JM på besøg, som på næste fredag.

Jeg sytnes det er rigtig godt, at have søskende med/involveret, men de skal forberedes rigtig meget

Jeg skal også føde hjemme, ellers havde jeg overhovedet ikke overvejet at han skulle med. Hjemme er han lige så tryg som jeg.

Og forberedelse af ham er i fuld gang. En del af forberedelsen for os, er også at gøre det klart, at det ikke er sikkert at han kommer med til selve fødslen. Fx. er det om natten, så vækker vi ham ikke for at han skal ned og høre mig beklage mig. Men for ham er det "nok" bare at få lov at være hjemme imens jeg føder. 

Vi forbereder ham på, at jeg skal føde lillebror hjemme i vores eget hus, fordi det er der vi alle har det bedst.

Jeg finder det meget interessant at holdningen oftest er, at børn ikke hører til ved fødsler

Anmeld

9. april 2010

Corn

Chritinap skriver:

Kunne forestille mig at der ikke er så mange der har prøvet det, og derfor ikke kan svarer.
Jeg syntes heller ikke børn har noget at lave til en fødsel. Ville ikke selv tage en person med, som aldrig selv havde prøvet at føde.

Men det er jo min mening

må der ikke være mænd til dine børns fødsler

Fnis, ej undskyld kunne ikke lade være

Anmeld

9. april 2010

Maddox

Jeg har ingen erfaring med at have børn med til en fødsel, men vil sige at det jo er dig som kender din søn bedst, og ved om han vil kunne klare det.

Jeg har et ønske om at føde i fødekar hjemme, hvis der engang (forhåbentlig) skulle komme et 3. barn, og så skal min datter helt sikkert have tilbuddet om at være med. Hun bliver 7 til sommer og jeg er slet ikke i tvivl om at hun ville kunne klare det, uden efterfølgende mareridt.

Men det kommer jo også an på, hvordan man selv er som fødende. Er man typen som skriger helt vildt, er det måske ikke så fedt at have barnet med. Her har begge mine fødsler været stille, rolige, og hurtigt overstået..

Anmeld

9. april 2010

Cris

Jeg fik at vide fra JM, at det er lidt for stor risiko. Man ved aldrig, hvordan de vil have det mentalt med at se mor med så mange smertter. Og mor kan ikke rigtigt tage sig af noget som helst på det tidspunk. Og hvis der er noget i vejer, kan det også blive for meget. De sagde, at allesamen plejer at have det meget bedre, hvis den store er tæt på, så kan komme og hilse liiige efter fødsel og så gå igen eller bare blive hjemme, det må man selv vælge. Og JM sagde, at mange falder i søvn og bare sover fra det hele. Men jeg kan forstå hendes "point" og det er måske bedre at lade dem være hos andre...

Anmeld

9. april 2010

Nanna1985

Jeg har været med til min venindes fødsel, da jeg ventede min den første og det var helt almindelig fødsel som tog 9 timer i alt.. Men jeg ville da nødig være et lille barn, for det er altså MEGET MEGET voldsomt, at se..!!

Min veninde, som jeg fortæller om her, har selv været med til hendes mors fødsel, af deres lillebror.. Det var en oplevelse at hun aldrig glemmer og hun siger os, at hun skulle ha været blevet hjemme.. Hun var 9 år..!!

Ville ikke lade din søn blive hjemme, du ved ALDRIG hvordan det kommer til at gå under fødslen og det er meget voldsomt at se en person man elsker så højt, have så ondt..!! Tænkt over det.. Drengen aner ikke hvordan det foregår og det er altså voldsomt..

Anmeld

9. april 2010

ML

Inge erfaringer at komme med her,men tillader mig alligevel at deltage i debatten, da jeg synes det er slående hvor mange der siger at børn ikke høre med til fødsler! Er det ikke det det handler om?!

Min mening er at man ikke skal føde alene, ej heller alene som forældre med et mindre barn. Men hvis fødslen foregår i rolige omgivelser og barnet forstår at det kan komme og gå som det vil, samt at der er nogen barnet er tryg ved som kun tager sig af barnet og ikke den fødende, tror jeg bestemt det kan være en positiv og spændende oplevelse. Samtidig bliver det ældre barn med det samme inddraget i den lille nyes liv og får lov til at deltage som en hel familie.Hvis noget skulle udvikle sig mere besværligt/volsomt/negativt end man havde regnet med under fødslen vil man alligevel blive overført til hospitalet og så vil det nok ikke være så aktuelt at det ældre barn tager med.

Helt konkret kan man sige at man ikke bør tage nogen med til fødslen blot for at give dem en oplevelse, det skal være nogen man selv virkelig har lyst til skal være i nærheden og som man tror man selv vil kunne få støtte fra. Det kan selv et lille barn jo også give bare ved at være til stede.

Læs evt. hjemmefødselserfaringer (http://www.hjemmefoedsel.net/). synes der der er mange positive historier om hele familier der deltager sammen omkring fødslen.

Anmeld

9. april 2010

charlottesmor

jeg skal føde hjemme her 3. gang og min datter på næsten 10 år vil gerne med til fødslen og det skal hun have lov til. talte med jordemoren om det og hun synes det lyder fantastisk godt.

jeg er så typen der ikke skriger under fødsler og det går stille og roligt ellers ville jeg heller aldrig føde hjemme... stakkels naboer.. -fnis..  det skal sige at far og mormor også er med men min tøs kan bare bevæge sig frit rundt.

synes hun er godt forberedt  til det og ved hun glæder sig til oplevelsen

synes klart du skulle hoppe ud i det ..

Anmeld

9. april 2010

Dansker i England

Jeg er altså helt uforstående over, hvorfor man vil/skal have børn med til fødsler. Jeg forstår ikke, hvad det skal gøre godt for - hverken for barn eller mor.

Anmeld

10. april 2010

Corn

charlottesmor skriver:

jeg skal føde hjemme her 3. gang og min datter på næsten 10 år vil gerne med til fødslen og det skal hun have lov til. talte med jordemoren om det og hun synes det lyder fantastisk godt.

jeg er så typen der ikke skriger under fødsler og det går stille og roligt ellers ville jeg heller aldrig føde hjemme... stakkels naboer.. -fnis..  det skal sige at far og mormor også er med men min tøs kan bare bevæge sig frit rundt.

synes hun er godt forberedt  til det og ved hun glæder sig til oplevelsen

synes klart du skulle hoppe ud i det ..

Jeg afventer jm besøg onsdag, og vil så høre hvad hun tænker om det.

Men tror egentlig at ungerne ville være herrestolte, hvis bare de havde været i huset under fødslen. Ikke nødvendigvis med på en kigger.

At være med til en fødsel betyder jo nødvendigvis ikke at sidde på første række og med skræv-kig, men at de andre børn føler sig som en del "velkomsten" af lillebror/søster...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.