Børn med til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Corn

Min ene søn går meget op i denne graviditet, og vil rigtig gerne med til fødslen af baby her til sommer.

Men hvad er jeres erfaringer med søskende med til fødsler???

Jeg er ikke interesseret i at høre "om en man engang har hørt om", eller "da min fasters kusines tantes onkels datter..."

Jeg ønsker at høre JERES egne erfaringer...

Majken 27+6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Tdittmann

hvor gammel er din søn??

Anmeld

8. april 2010

Corn

Har det nogen betydning for jeres erfaringer

Anmeld

8. april 2010

Bare mig..

Jeg har ingen erfaringer med det, da jeg venter mit 1. barn.. Men jeg har en søster der er 6, næsten 7, og hvis hun skulle med til sådan en fødsel, ville hun simpelthen få mareridt, og ville blive noget så ked af det!

Jeg kan se, at din ældste er 5, så jeg tror det er lidt tidligt hvis han skal med..

Nu kender jeg ham jo ikke personligt, men jeg synes det er tidligt, at et barn skal opleve noget der måske i bund og grund er lidt dramatisk og uhyggeligt, for en der ikke forstår det helt..

Min søster har set en stille og rolig film på computeren med en der fødte, og hun kan ligge søvnløs nu, bare ved tanken om at hendes storesøster skal opleve det..

Marikka 35+0

Anmeld

8. april 2010

mamalicious

Jeg håber, at mit svar kan gøre lidt nytte, selvom, det er lidt længere ude.... Min svigerindes veninde ventede barn nr. 2 for 7 år siden. - Dengang var hendes ældste søn Emil 3 år, og var som din MEGET optaget af graviditeten, ikke mindst fordi han var enebarn og de selvfølgelig snakkede meget herom. Dagen oprandt hvor hjemmefødslen gik igang. moderen havde sine egne forældre til at tage sig af Emil, men ønsker selv at han skal være der under selve fødslen. alt forløber stille og roligt. Emil render til og fra sin mor, som er i soveværelset og arbejder med veerne. Da presse veerne kommer, kalder moren på Emil og bedsteforældrene. - De ankommer i soveværelset og alt er fryd og gammen. Emil er med til selve fødslen og det er rigtigt stort for ham. Han ved at han når som helst kan gå ud sammen med bedsteforældrene, som er der for HAM !! Han ved også at mor har det godt og er vel forberedt, på hvad der sker!! Faren havde det også fint med at Emil var med, - men her gjorde bedsteforældrene også den store forskel, således han kunne være der for sin kone og deltage i fødslen velviddende at Emil var i gode hænder....

Håber at det kunne bruges...

Kram Mamalicious

Anmeld

8. april 2010

Barbamama

Macaab skriver:

Min ene søn går meget op i denne graviditet, og vil rigtig gerne med til fødslen af baby her til sommer.

Men hvad er jeres erfaringer med søskende med til fødsler???

Jeg er ikke interesseret i at høre "om en man engang har hørt om", eller "da min fasters kusines tantes onkels datter..."

Jeg ønsker at høre JERES egne erfaringer...

Majken 27+6

Jeg synes ikke børn skal med til fødsler. Det er en meget voldsom oplevelse for børn at se deres mor i så stærke smerter og oveni det er der blod osv.... Jeg var 13 og skulle have været med til min lillebrors fødsel men jeg fortrak da min mors veer tog til....

Anmeld

8. april 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg kender ikke selv til det, overhovedet....

Men da jeg skulle have min første søn ville min søster rigtig gerne med til fødslen. Det frarådede min Jm dengang og der var min søster 16 år.... Hun sagde at det kunne virke meget trumatisk for en så ungt menneske at opleve, ikke mindst fordi det var en pige som senere hen selv skulle igennem det samme....

Syntes i skal snakke med nogen om det som har lidt prof viden omkring det, også tænke jer rigtig godt om.....

Held og lykke når tiden kommer....

Anmeld

8. april 2010

Corn

Det vi har tænkt, er at han ikke nødvendigvis skal sidde "på første række"... Men have mulighed for at komme og gå som han har lyst til... 

Lige hvad blod og "snask" angår, så er det mere klamt at slagte dyr, og det rager ham en høstblomst... Han har jo en alder hvor bæ, bræk og blod ikke er noget han synes er skummelt, bare noget der findes.

Og interessant at nogen er frarådet at tage en 16 årig???  med til fødsel... Hun er da fuldt ud selv fysisk klar til at føde, jeg var 18 eller 19 da jeg var med til en fødsel, og det var en kanon fed oplevelse...

Men jeg hører gerne fra nogen som selv har haft børn med, jeg har en klar fornemmelse af hvad min søn kan "bære/klare" så det er nok ikke den store betænkning på det punkt. Det er nok de mere praktiske ting, der fylder mit hoved.

En grund til at vælge at tage børn med er, at det er naturligt at føde. Alle bliver jo født.

Sådan har vi det også med døden... Vores unger er med til at sige farvel når vores nærmeste dør, de ser liget osv. Intet skjult og fuld åbenhed. Sådan synes vi det bør være, når man skal herfra, men også når man kommer hertil..  

Anmeld

8. april 2010

Delilah

Macaab skriver:

Det vi har tænkt, er at han ikke nødvendigvis skal sidde "på første række"... Men have mulighed for at komme og gå som han har lyst til... 

Lige hvad blod og "snask" angår, så er det mere klamt at slagte dyr, og det rager ham en høstblomst... Han har jo en alder hvor bæ, bræk og blod ikke er noget han synes er skummelt, bare noget der findes.

Og interessant at nogen er frarådet at tage en 16 årig???  med til fødsel... Hun er da fuldt ud selv fysisk klar til at føde, jeg var 18 eller 19 da jeg var med til en fødsel, og det var en kanon fed oplevelse...

Men jeg hører gerne fra nogen som selv har haft børn med, jeg har en klar fornemmelse af hvad min søn kan "bære/klare" så det er nok ikke den store betænkning på det punkt. Det er nok de mere praktiske ting, der fylder mit hoved.

En grund til at vælge at tage børn med er, at det er naturligt at føde. Alle bliver jo født.

Sådan har vi det også med døden... Vores unger er med til at sige farvel når vores nærmeste dør, de ser liget osv. Intet skjult og fuld åbenhed. Sådan synes vi det bør være, når man skal herfra, men også når man kommer hertil..  

Det kan godt være han er i en alder hvor blod ikke påvirker ham, men det kunne jo være det ville påvirke ham lidt mere når det går ud over hans mor. Men jeg kender ham heller ikke syntes bare det er noget du også bør tænke over.. Mange børn har det rigtig skidt med at se deres forældre i smerter

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun skal være med til Fnugs fødsel Men det er jo herhjemme. Jeg ved ikke om man må have søskende med på sygehuset.

Herhjemme, skal vi have min veninde, som støtte eller passer til Idun, så hun kan gå til og fra som hun har lyst til og have en der tager sig af hende. Hun har set sin egen fødsel og vi har fået en dvd med 4 andre hjemmefødsler hun kan se.

Derudover er hun med til alle besøg, når der kommer JM på besøg, som på næste fredag.

Jeg sytnes det er rigtig godt, at have søskende med/involveret, men de skal forberedes rigtig meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.