4. kvartals fødende i Aalborg området?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.111 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2010

Annika Louise

Hej!

Da jeg selv er gravid og fra Aalborg området, håbede jeg da der var andre i samme situation, som man kunne snakke lidt sammen med om de glædelige situationer .

Så giv jer endelig til kende, hvis i er der ude.

Mange hilsner fra Annika

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

dithmer

Hej.

Jeg er 3. gangs fødende og bor tæt på Aalborg, nærmere Svenstrup.

Anmeld

9. april 2010

silden85

jeg bor også tæt på aalborg

Anmeld

9. april 2010

Kaufie

Hej - Jeg er fra Nr.sundby og venter nr 2 til slutning af november...

Anmeld

10. april 2010

Annika Louise

Jeg er selv 1. gangs fødende og MEGET nervøs.. Har nogle af jer evt. nogle tips/ide, til hvordan man kan komme over det?

Anmeld

10. april 2010

Kaufie

Annika Louise skriver:

Jeg er selv 1. gangs fødende og MEGET nervøs.. Har nogle af jer evt. nogle tips/ide, til hvordan man kan komme over det?

Det er vist rimelig normalt at være nervøs for noget man ikke kan vide hvordan kommer til at foregå.

Jeg kan ikke sige andet, end at du må affinde dig med, at du ikke kan have kontrol over noget som helst. Når det går i gang, tager urkvinden over, og så koncentrerer du dig bare om at klare næste ve..... Men det kan måske hjælpe dig at snakke med din jordemor om din nervøsitet - I kan få snakket om dine forventninger til fødslen - hvad du tænker om smertelindring/fødsel i vand/andre forhold, der evt kan berolige dig under sceancen.

Jeg ved ikke om det trøster dig, men der kommer højst sandsynligt et tidspunkt, hvor du bare vil have den fødsel overstået fordi du ikke gider være gravid (og føle dig som en flodhest) længere.

Alt dette kan jeg sige nu, fordi jeg selv havde en nem fødsel første gang - og jeg går naturligvis ud fra det samme bliver tilfældet denne gang, selvom der ikke gives nogen garantier.... og jeg sikkert bliver nervøs når det går i gang og jeg pludselig kommer i tanke om hvad det er jeg skal igennem..... Men altså: det er rigtig hvad man siger: smerterne er glemt når du har guldklumpen i armene...

Anmeld

11. april 2010

angelmom

Jeg bor i aalborg og er osse anden gangs fødene..

Jeg var ikke nervøs da jeg ventet min søn, og ej heller omkring fødelsen, og de psykotiske umenneskelige smerter har ikke skramt til at gøre det en gang til!

Jeg var alene mor de første 5 år af min søns liv, også dukket manden i mit liv op, selvom at jeg havde opgivet det for mange år siden.. At han driver mig totalt til vanvid lige i øjeblikket skyldes bla at det er første gang for ham, og at han er medicin studerne, og glemmer ligesom engang imellem at jeg har altså født en gang tidligere...

Jeg tager en dag af gangen, og handler efter de situationer jeg nu står i, gider faktisk ikke rigtig at planlægge mit familie liv, og indtil videre vedr min anden fødelse her har jeg formået at forhandle mig fremtil at vi min nye fødels læge og jeg lige ser på mit helbred og mit bækken i august/september, om jeg får grønt lys om jeg føde i vand helt naturligt eller om jeg skal bide min stolthed i mig og få det planlagt kejersnit..

( da jeg fødte min søn var det ved at gå helt galt, det eneste jeg tænkte på var min søn, også ikke så meget mig selv og mit helbred.. men jeg overlevede min vee smerter, samt barsel feberen, og føder gerne normalt igen, men som jeg sagde til min fødels læge at jeg er ligesom blevet de der 6 år ældre og meget er ændret i min krop)

Anmeld

12. april 2010

angelmom

men kan dog lige tilføje til første gangs fødene, oplevelsen af føde naturligt er den smukkeste og største oplevelse en kvinde kan opnå her i livet, og bagefter når urkvinden har lagt sig og så syntes man at de ve smerter var de smukkeste man har oplevet!!
også er det rent faktisk osse helt moralsk lovligt at bande og svole faren til sit barn meget langt væk..

Jeg syntes at det var en ufattelige smuk oplevelse, at presse et helt nyt lille menneske ud af sin krop! jeg ville meget gerne have født min søn i vand, men måtte ikke, oversagen er ikke at det er smerte lindrene men at jeg hele mit liv har brugt mange timer på vandet, og i vandet , og langs vandet, ( er gamle sejler, og kommer ud af en sømands familie som kan trækkes helt tilbage til vikning tiden) så jeg ville have født min søn i vand, men måtte ikke får min daværende fødels læge, men vil ufattelige gerne føde mit andet barn i vand, da vand er en naturlig del af mig..

Men kan ikke få grønt lys til at føde naturligt før august måske først i midten af september..

Jeg er modstander af kejersnit, da kejersnit kun skal forbeholdes en akut eller en medicinsk grund og ikke fordi at kvinden ikke kan overskue smerterne, kan hun ikke overskue smerterne kan hun heller ikke overskue rollen som mor!!

Alle de ve smerter er sgu det hele værd, når først man ligger der med sit eget barn ,mellem sine bryster!! så glemmer man helt smerte helvede, men igen smerternes kraft er forskellig fra kvinde til kvinde, de har ikke skramt mig til at gøre det igen!!

Min søn har haft en periode hvor han har gået mig op i at hvor babyen kom fra, og etc. og jeg har sagt kærligt til ham hver eneste gange " du var sgu alle smerterne værd!! og jeg ville gerne gøre det igen for dig!" osse selvom at de var ved at tage livet af mig og min søn, selvom at jeg havde en smertefuld og komplicerede første fødels, har det ikke skramt mig til at gøre det igen!!

Anmeld

15. april 2010

Bolette

Jeg er også fra Aalborg og er sat til den 4. oktober 

Anmeld

19. april 2010

Patrick07

Vi skal have vores nummer 2. d. 4 Oktober.. Og jeg er fra Aalborg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.