Nors vej til verden idag d.7 april

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

RumlesMor

Stort tillykke...han er skøn - og navnet er fantastisk.

Tror aldrig jeg har set/hørt det før.........fedt navn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

lululupo

Hvor er han fiinnnnn, tillykke

Anmeld

8. april 2010

Bayze

lærkes_mor skriver:

Hehe ja skrev herinde om morgenen.... men var også usikker på om jeg var igang med fødslen

Så er man altså hardcore Jeg er førstegangsgravid og forberedt på at fødsel og den første tid med spædbarnet sikkert bliver så overvældende at jeg er nødt til at gå under jorden i mindst 14 dage efter fødslen. Derfor er det også bare enormt opløftende indimellem at høre fra nogen der klarer det med SÅ meget overskud

Anmeld

9. april 2010

Sara.

Bayze skriver:

Så er man altså hardcore Jeg er førstegangsgravid og forberedt på at fødsel og den første tid med spædbarnet sikkert bliver så overvældende at jeg er nødt til at gå under jorden i mindst 14 dage efter fødslen. Derfor er det også bare enormt opløftende indimellem at høre fra nogen der klarer det med SÅ meget overskud

Da jeg kom på Skejby skulle jeg melde mig til receptionisten. Så gik over og sagde "hej" og så spurgte hun om jeg skulle sættes igang. Så måtte jeg forklare at jeg troede jeg var i fødsel.....

Men det var da hårdt. Ingen tvivl om det. Men også rart at vide at nu er fødslen virkelig igang!! Christian spurgte mig et par gange under fødslen om jeg virkelig ville have flere børn og det ville jeg.. selv under fødslen. Hehe

Men det er jo så forskelligt hvordan børnene kommer ned osv osv hvordan man mærker smerten.

Men synes jeg havde mere overskud første gang hvor jeg bare kunne sidde og nyde Lærke i starten og hygge.... Nu er Lærke der jo. Men sån er det jo når det ikke er første barn.

Jeg krydser fingre for at din fødsel går godt og glæder mig til at læse FB også selvom der går 14 dage! Det da også bare dejligt 14 dage uden computer... Jeg skulle ind og skrive det på facebook da min far er fra england og jeg derfor havde lovet at give besked derinde... så det var hurtigt lige at skrive her også.

Anmeld

9. april 2010

lisbethita

lærkes_mor skriver:

Hej alle de damer!

Så blev det endelig min tur

I morges blev jeg vækket af min pige (2½ år) som ville op halv 5.. jubiii.... og lidt efter begyndte jeg at have nogle plukveer / veer som gjorde mere ondt end normalt... men var i tvivl da jeg egentlig havde sat mig i hovedet at jeg nok ville blive sat igang på fredag (sku ringe og aftale i morgen)

Men for sagt til Christian (CRS herinde) at jeg gerne vil have han bliver hjemme fra arbejde og hjælpe med at sende Lærke i vuggestue.

Imens han er over med Lærke lidt over 8 ringer jeg til fødegangen... JEg blir spurgt hvor længe veerne varer og pauserne... og siger en 10 sek. tid til 30 ca og med forskellig pause længde.... Får af vide jeg skal slappe af og sove og ringe hvis der sker ændringer, det kunne jo også være ingenting...

Får dog lige Christian til at tage tid (tal, tid, matematik osv er IKK MIG) og det viser sig at være meget godt... får de korteste veer varer 30 sek og der er max 5 min imellem... Så ringer til fødegangen og siger hvordan det ser ud (kun 10 min efter jeg ringede første gang) og hun siger at pga ændringerne sys hun lige jeg skal komme og blive tjekket.... Må indrømme at det bare har været mig der er dårlig til at tælle

Kl 10 er vi på Skejby og kommer ind til den sødeste jordemor studerende. Jeg er 5 cm åben. WEEE... fødslen er igang Fødslen forløber fint og jeg er rigtig glad for at vi har fået afleveret Lærke i vug og det ikke blev noget træls noget om natten... Omkring kl 12 ca får jeg lattergas..  Det virkede vidst. hehe... kunne ta mig selv i at ligge og smile og føle mig halv beruset.... Så fik jeg en gang steriltvandspabler fordi min lænd gjorde så ondt....

De tror ikke mit vand er gået og vil ta det, men finder ud af at der faktisk ikke har været særlig meget tilbage, så der er ikke noget at ta..... Så de siger det er rigtig godt fødslen gik igang af sig selv nu.

Kl 13.26 får jeg afvide at nu skal jeg presse fordi babys hjertelyd ikke er helt optimal... så presser i 4 min og så er han ude kl 13.30!

Nu til Nor Han er 52 cm og vejer 3460 gram. Han blev født i uge 41+5.... Fordi er kom ud så sent har han en del tør hud...

Men lækker lækker er han!!! og han kan skam allerede skrige MEGET. Og storesøster Lærke er så stolt..... "min lillebror!"

Så det var en dejlig oplevelse!

Billede 1: Nor

2: Lærke med mormor og grand dad

3:Lærke holder Nor for første gang

4: Mine dejlige børn

5: lidt af mig, Lærke og Nor

JUUUUUBIIIIIIIII STORT TILLYKKE!!!!!!!! HVOR ER DET FANTASTISK!!! 

Tillykke med lille Nor. Sikke da et pænt navn! Det gik jo bare super for jer, kan jeg høre! Det er da bare så kanon!!! I hvert fald kæmpe stort tillykke herfra!!!

Glæder mig til at følge jer!!!

De kærligste hilsner

Lisbeth og Smilla Sofia

Anmeld

9. april 2010

Bayze

lærkes_mor skriver:

Da jeg kom på Skejby skulle jeg melde mig til receptionisten. Så gik over og sagde "hej" og så spurgte hun om jeg skulle sættes igang. Så måtte jeg forklare at jeg troede jeg var i fødsel.....

Men det var da hårdt. Ingen tvivl om det. Men også rart at vide at nu er fødslen virkelig igang!! Christian spurgte mig et par gange under fødslen om jeg virkelig ville have flere børn og det ville jeg.. selv under fødslen. Hehe

Men det er jo så forskelligt hvordan børnene kommer ned osv osv hvordan man mærker smerten.

Men synes jeg havde mere overskud første gang hvor jeg bare kunne sidde og nyde Lærke i starten og hygge.... Nu er Lærke der jo. Men sån er det jo når det ikke er første barn.

Jeg krydser fingre for at din fødsel går godt og glæder mig til at læse FB også selvom der går 14 dage! Det da også bare dejligt 14 dage uden computer... Jeg skulle ind og skrive det på facebook da min far er fra england og jeg derfor havde lovet at give besked derinde... så det var hurtigt lige at skrive her også.

Det lyder bare som om det har været en ønskefødsel, men selvfølgelig har den været hård og gjort ondt, det ved jeg godt der nok ingen vej er udenom Hvor bisset af manden at spørge dig under selve fødslen om du vil have flere børn - mage til udspekulerethed!

Mht det med overskuddet, så var det bare fordi jeg synes "lige jeg havde set dig herinde" og det havde jeg jo så nok også om morgenen. Og så var du allerede på igen om aftenen og havde ovenikøbet overskud til at skrive lidt til os. Det er altså lidt rutineret 

Men ja, nu er det snart min tur! Jeg håber ikke jeg skal gå for længe over tid og jeg håber håber håber sådan at jeg får en god fødselsoplevelse

Anmeld

9. april 2010

Sara.

RumlesMor skriver:

Stort tillykke...han er skøn - og navnet er fantastisk.

Tror aldrig jeg har set/hørt det før.........fedt navn!

Foreslog min mand navnet da vi ventede Lærke og der kunne han bestemt ikke li det.. Men så prøvede jeg igen denne gang og han synes om det med det samme! Kan ikke huske hvor jeg har hørt det fra....

Men jordans dronning hedder vidst Noor... og min mands barndomsvens kæreste som jeg tror er kurder siger det betyder lys

Det vidst både et drenge og pige navn..

Men passer perfekt til vores Nor

(mindre perfekt er så at Lærke ikke kan udtale det.. men det lærer hun hun prøver virkelig, men kommer til at sige lort, og det ikke med vilje... Men han er jo også bare en bette skid..... )

Anmeld

9. april 2010

Maria.

STORT TILLYKKE! Hvor er han dejlig..

Anmeld

9. april 2010

nannanadja

TILLYKKE TILLYKKE

Anmeld

9. april 2010

RumlesMor

lærkes_mor skriver:

Foreslog min mand navnet da vi ventede Lærke og der kunne han bestemt ikke li det.. Men så prøvede jeg igen denne gang og han synes om det med det samme! Kan ikke huske hvor jeg har hørt det fra....

Men jordans dronning hedder vidst Noor... og min mands barndomsvens kæreste som jeg tror er kurder siger det betyder lys

Det vidst både et drenge og pige navn..

Men passer perfekt til vores Nor

(mindre perfekt er så at Lærke ikke kan udtale det.. men det lærer hun hun prøver virkelig, men kommer til at sige lort, og det ikke med vilje... Men han er jo også bare en bette skid..... )

He he. Er faktisk blevet hel vild med det...og mon ikke din datter lærer at sige det rigtigt inden han er stor nok til at forstå det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.