Hej alle de damer!
Så blev det endelig min tur 
I morges blev jeg vækket af min pige (2½ år) som ville op halv 5.. jubiii.... og lidt efter begyndte jeg at have nogle plukveer / veer som gjorde mere ondt end normalt... men var i tvivl da jeg egentlig havde sat mig i hovedet at jeg nok ville blive sat igang på fredag (sku ringe og aftale i morgen)
Men for sagt til Christian (CRS herinde) at jeg gerne vil have han bliver hjemme fra arbejde og hjælpe med at sende Lærke i vuggestue.
Imens han er over med Lærke lidt over 8 ringer jeg til fødegangen... JEg blir spurgt hvor længe veerne varer og pauserne... og siger en 10 sek. tid til 30 ca og med forskellig pause længde.... Får af vide jeg skal slappe af og sove og ringe hvis der sker ændringer, det kunne jo også være ingenting...
Får dog lige Christian til at tage tid (tal, tid, matematik osv er IKK MIG) og det viser sig at være meget godt... får de korteste veer varer 30 sek og der er max 5 min imellem... Så ringer til fødegangen og siger hvordan det ser ud (kun 10 min efter jeg ringede første gang) og hun siger at pga ændringerne sys hun lige jeg skal komme og blive tjekket.... Må indrømme at det bare har været mig der er dårlig til at tælle
Kl 10 er vi på Skejby og kommer ind til den sødeste jordemor studerende. Jeg er 5 cm åben. WEEE... fødslen er igang
Fødslen forløber fint og jeg er rigtig glad for at vi har fået afleveret Lærke i vug og det ikke blev noget træls noget om natten... Omkring kl 12 ca får jeg lattergas..
Det virkede vidst. hehe... kunne ta mig selv i at ligge og smile og føle mig halv beruset.... Så fik jeg en gang steriltvandspabler fordi min lænd gjorde så ondt....
De tror ikke mit vand er gået og vil ta det, men finder ud af at der faktisk ikke har været særlig meget tilbage, så der er ikke noget at ta..... Så de siger det er rigtig godt fødslen gik igang af sig selv nu.
Kl 13.26 får jeg afvide at nu skal jeg presse fordi babys hjertelyd ikke er helt optimal... så presser i 4 min og så er han ude kl 13.30!
Nu til Nor
Han er 52 cm og vejer 3460 gram. Han blev født i uge 41+5.... Fordi er kom ud så sent har han en del tør hud...
Men lækker lækker er han!!! og han kan skam allerede skrige MEGET. Og storesøster Lærke er så stolt..... "min lillebror!"
Så det var en dejlig oplevelse!
Billede 1: Nor
2: Lærke med mormor og grand dad
3:Lærke holder Nor for første gang
4: Mine dejlige børn
5: lidt af mig, Lærke og Nor