Så har jeg været en tur i baljen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.592 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

...

Ja nu har vi så prøvet at fylde karret op hvilket viste sig at være et lidt større projekt end først antaget... For det første blev vandet i hanen koldt da karret var 1/4 fyldt Så måtte vi i gang med at koge vand i suppegryder og elkedel for at få det varmt nok - det bliver jo så min mors opgaver på dagen  

Da vi var færdige og jeg havde plasket lidt rundt og vænnet mig til fornemmelsen skulle vi tømme det igen med aftapningsslangen - det virkede så ikke, og den lækkede en anelse... Så vi måtte tømme med 2 spande og en kande. Det tog dog kun 20 minutter, men på dagen lejer vi simpelthen en pumpe, for karret skal fyldes mere end vi gjorde nu her.

Men alt i alt er jeg tilfreds - det var fint at ligge i karret, og jeg glæder mig til at gå og gøre rummet klart ( det bliver i spisestuen mellem køkkenet og stuen, som er et dejligt lyst rum med fantastisk flot stuk i hele loftet).

Ihh hvor jeg glæder mig. I dag er jeg officielt langt nok henne til at jeg må føde hjemme, 37+1, og jeg er faktisk ved at føle mig nogenlunde klar...

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

oo

hvor er det sjovt at dit indlæg lige handler om det at fylde karret med varmt vand - det er noget jeg har bekymret mig rigtig meget om de sidste par dage...for man kan max bade ti min-et kvarter herhjemme med varmt vand - og det er jo ikke nok til at fylde et kar

jeg glæder mig bare til du føder (koooom nuuuuuu!) så jeg kan hører om din hjemmefødsel og hvor fantastisk det var

SKAL man forresten have en "hjælper"??

Anmeld

5. april 2010

Bayze

Det er simpelthen så spændende at du skal føde hjemme - det glæder jeg mig altså også helt vildt til at høre mere om 

Men det er simpelthen så dejligt at træde ind i uge 37+ hvor  fødselstidpunktet er "normalt" - og det får jo en helt særlig betydning ved hjemmefødsel, det havde jeg ikke lige tænkt på

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Tjuhl skriver:

hvor er det sjovt at dit indlæg lige handler om det at fylde karret med varmt vand - det er noget jeg har bekymret mig rigtig meget om de sidste par dage...for man kan max bade ti min-et kvarter herhjemme med varmt vand - og det er jo ikke nok til at fylde et kar

jeg glæder mig bare til du føder (koooom nuuuuuu!) så jeg kan hører om din hjemmefødsel og hvor fantastisk det var

SKAL man forresten have en "hjælper"??

Altså man "skal" vel ikke - men nu hvor jeg kan se på det hele at vi ikke KAN fylde karret med helt varmt vand og derfor bliver nødt til at "koge vand og rive lagner i stykker" (hvilket jeg synes er vildt fedt, egentlig) så er jeg rigtig glad for at der er en ekstra med som kan stå for det, så Niklas kan være 100% tilstede hos mig både før og efter fødslen..

Det er meget beroligende at vide at der vil være en "praktiske gris" tilstede som sørger for alt det jeg ikke vil stresse over, såsom at fore / fylde karret rigtigt, rydde op og dække af osv osv...

Og ja - NU må han sgu gerne bare komme!!!Kom UUUUD!!!!

Har planlagt 2 gåture i dag og i morgen og et jordmoderbesøg i næste uge - derudover er min kalender spejlblank... (Har så mulighed for at tage til bryllupsreception og konfirmation i løbet af april hvis jeg orker det og har lånt 2 fantastiske kjoler af DK, men stadigvæk...)

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Bayze skriver:

Det er simpelthen så spændende at du skal føde hjemme - det glæder jeg mig altså også helt vildt til at høre mere om 

Men det er simpelthen så dejligt at træde ind i uge 37+ hvor  fødselstidpunktet er "normalt" - og det får jo en helt særlig betydning ved hjemmefødsel, det havde jeg ikke lige tænkt på

Tusind tak for dine vildt gode og brugbare kommentarer til billederne - nu har jeg endelig valgt 5 selvom det var hammersvært!

Og ja - der er lige lidt ekstra sukker på toppen i den her uge Og jeg har for første gang i ugevis sovet som en sten hele natten igennem - har ikke engang været oppe og tisse - hvabeha'r!! Tror det var min lille spa-oplevelse i aftes der gjorde udslaget

Men du må da også snart være utålmodig, hva'?

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Drøn spændende!!!

Vi gjorde det ved at vi skruede vores vandvarmer op på fuld hammer. Så fyldte vi karret kun med varmt vand, til vandvarmeren var tom. Så lagde vi noget låg henover karret og lod den varme op igen i en lille time, herefter fyldte vi karret igen.

Så kunne vi efterfylde med køligere vand og det passede

God fornøjelse!

Anmeld

6. april 2010

Mira0911

Glæder mig så meget til at høre om din hjemmefødsel....

Anmeld

6. april 2010

Cris

Det lyder dejligt! Jeg har også født hjemme vores nr 2, men jeg ville aldrig kunne at føde i vandet... Det kunne jeg simpelthen ikke lide... Første gang gik jeg ind i bruseren for de sagde, at det skulle hjælpe mig, men jeg har haft det så koldt hele tiden. Jeg gad ikke at være våd! Så jeg har skyndt mig at tørre mig og finde en bluse og jeg har også haft en tæppe på 

Og derhjemme ville jeg ikke en gang tænke på det. Jeg gad faktisk ikke at have noget ligende, jeg ville bare have plads til at bevæge mig rundt. Og der skete det samme, jeg fik det lidt for koldt igen og gad overhovedet ikke at blive våd. Jeg gik bare og fand en rede

Jeg glæder mig til at høre, hvordan det hele går hos jer.

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Zafir skriver:

Drøn spændende!!!

Vi gjorde det ved at vi skruede vores vandvarmer op på fuld hammer. Så fyldte vi karret kun med varmt vand, til vandvarmeren var tom. Så lagde vi noget låg henover karret og lod den varme op igen i en lille time, herefter fyldte vi karret igen.

Så kunne vi efterfylde med køligere vand og det passede

God fornøjelse!

Det  var smart - vi bor jo så i lejlighed, så vi kan ikke lige råde over vandvarmeren, desværre... Det kommer meget an på hvornår det sker, for vi bor ovenpå en restaurant og de bruger jo meget varmt vand, så oddsene er bedre hvis det er udenfor deres åbningstid

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Rosa skriver:

Det  var smart - vi bor jo så i lejlighed, så vi kan ikke lige råde over vandvarmeren, desværre... Det kommer meget an på hvornår det sker, for vi bor ovenpå en restaurant og de bruger jo meget varmt vand, så oddsene er bedre hvis det er udenfor deres åbningstid

Ai hvor underligt. hehe...

Kan I ikke snakke med dem? Eller... mmm. Men så vil jeg krydse fingre for at det er udenfor deres åbningstid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.