Bumbo stol - for og imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.461 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. april 2010

L-Mortil3

Ja jeg har jo lidt kig på sådan en Bumbo stol til Liam, han kan rigtig godt lide, sådan en 10 min. tid af gangen spredt over dagen, at sidde og lege med legesagerne, han holder hovedet helt selv, men kan jo af gode grunde ikke sidde selv endnu.

Han har indtil videre siddet i hokus pokus stolen, men den er jo stadig lidt stor og bred til ham, så jeg overvejer derfor en Bumbo stol.

Hvis der er nogen bag skærmen der har den, hvad synes i så om den? Plus som minus

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

D2905

Hej! 

Ja jeg har fået en i barselsgave - men er ikke helt tilfreds, så overvejer hvordan jeg kommer af med den igen. Men lidt dårligt samvittighed, da dem jeg har fået den af har gjort så meget for at få fat i den. Og dilemmaet er at man jo helst ikke skal sætte børnene i en stol for tidligt - da det bremser udviklingen hos dem. Børnene nyder at sidde op ja - især når de ikke selv skal kæmpe for at udforske verden - men bliver hjulpet - så det ender med på sigt at de ikke udvikler sig som de skal - og bliver utilfredse når de ligger på gulvet - da det jo er meget sjovere at sidde op. En ond cirkel, men ja det ville da være nemt at sætte dem i sådan en stol. Så jeg ville ikke råde dig til det - hellere gulvet så han selv kan udforske og finde ud af hvordan han kommer hen til legetøjet og lærer at arbejde for at få fat i det - frem for at få det hele serveret. Det gør det også nemmere for os som forældre.

Anmeld

4. april 2010

L-Mortil3

Jeg er absolut enig i at de skal være på gulvet og udforske mest muligt, jeg synes dog det er helt i orden han kommer op og sidde ind i mellem i løbet af dagen.

Rent motorisk er han rigtig godt med og kan en masse, så jeg synes ikke de minutter spredt over dagen i hokuspokus stolen har gjort nogen skade.

Men vi er helt enige i at de da har rigtig godt af at lege og trille på gulvet, jeg tænker bare de også har brug for lidt afveksling

Anmeld

4. april 2010

Sulajma

Jeg er meget modstander af den stol!

Den er ikke særlig støttende, og barnet kan sagtens kaste sig bagover og falde ud af stolen.

Synes bare den er dårlig - vil ikke have den nogensinde, til mine fremtidige børn.

Anmeld

4. april 2010

steph0804

Også Imod, jeg mener ikke at børn skal placeres i en stol inden de selv kan sidde uden støtte og tror simåelthen ikk på at det er sundt at "stable" børn i siddene stilling eller sætte dem i en stol før de selv/ og deres ryg er helt klar.

Anmeld

4. april 2010

Nanna444

Hej hej

Vi har faktisk lige fået sådan en stol af en veninde. Min lille søn er 4 mrd og kan heller ikke sidde helt selv endnu.

Egentlig ved jeg ikke om vi kommer til at bruge stolen da jeg heller ikke synes at den virker særlig støttende. Men så på den anden side så er det nu rart nok lige at have et sted at sætte ham et øjeblik - de gider jo ikke ligge ned hele tiden, de kære små.  Og mon der sker så meget ved at de sidder i stolen et par minutter eller 5 om dagen ?

En anden ting er dog at jeg også har lagt mærke til at han kan kaste sig bagover og dermed trille ud af stolen - derfor er det absolut en stol hvor man skal være til stede hele tiden under brug

KH Nanna

Anmeld

4. april 2010

L-Mortil3

Det er rigtig rart også at læse imod svarene, jeg har læst en masse om den på nettet, hvad der er godt og dårligt, jeg er dog lidt på udkig efter nogen der sådan rent praktisk selv har prøvet/brugt stolen En ting er jo hvad man danner sig af indtryk omkring den, noget andet er jo sådan helt i praksis så at sige

Anmeld

4. april 2010

L.J.L

Line&Liam skriver:

Det er rigtig rart også at læse imod svarene, jeg har læst en masse om den på nettet, hvad der er godt og dårligt, jeg er dog lidt på udkig efter nogen der sådan rent praktisk selv har prøvet/brugt stolen En ting er jo hvad man danner sig af indtryk omkring den, noget andet er jo sådan helt i praksis så at sige

vi har lige købt stolen til lauritz da han blev 3 mdr. han synes om at sidde der ca 10 min. ad gangen, og så kommer han op.

jeg er rigtig glad for det aternativ ved stolen, så kan han også sidde i den når mor laver mad og følge med

Anmeld

4. april 2010

christina2412

jeg har også en, jeg bruger den  til min søn på 4 mdr, og en uge. jeg er rigtig glad for den. 

jeg tænker lidt når nogen skriver at det stopper deres udvikling, de sidder jo også i en trip trap stol eller hokos pokos stol når de skal ha grød osv, hvad er da lige forskellen. jeg er glad for den når han får grød om middagen, det lidt forskelligt om han sidder i den eller trip trap stolen. 

jeg bruger den jo ikke som barne pige.

christina 

Anmeld

4. april 2010

LinLin

jeg har også en, jeg bruger den  til min søn på 4 mdr, og en uge. jeg er rigtig glad for den. 

jeg tænker lidt når nogen skriver at det stopper deres udvikling, de sidder jo også i en trip trap stol eller hokos pokos stol når de skal ha grød osv, hvad er da lige forskellen. jeg er glad for den når han får grød om middagen, det lidt forskelligt om han sidder i den eller trip trap stolen. 

jeg bruger den jo ikke som barne pige.

christina 

Dem skal de jo heller ikke sidde i, før de kan sidde selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.