Økonomisk Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2010

Pige2009

Super - så regner jeg med at skulle betale ca. 75% af fuld takst - dvs. ca. 2.600 kr. Så er jeg oppe på næsten 8000 pr. md. til mad og div (ikke benzin) - det lyder vel ikke så tosset

Det er da et fint beløb. Jeg har kun 2500 kr. til både mig og Laura pr. md., men det klarer vi os altså også fint for, så din situation er luksus Og Laura er ikke engang startet i institution endnu

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er da et fint beløb. Jeg har kun 2500 kr. til både mig og Laura pr. md., men det klarer vi os altså også fint for, så din situation er luksus Og Laura er ikke engang startet i institution endnu

K.h. Linda

Tak - det er jeg glad for at høre. jeg synes det er meget svært at vurdere hvor meget man har brug for, for jeg ved jo godt hvor hurtigt man kan få brugt penge af og til, men når nu vi kun bliver os selv, så er de vel muligt at holde lidt på pengene...

Men så skal der jo selvfølgelig også pludselig være penge til at jeg skal være en lækker Milf...

Anmeld

4. april 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tak - det er jeg glad for at høre. jeg synes det er meget svært at vurdere hvor meget man har brug for, for jeg ved jo godt hvor hurtigt man kan få brugt penge af og til, men når nu vi kun bliver os selv, så er de vel muligt at holde lidt på pengene...

Men så skal der jo selvfølgelig også pludselig være penge til at jeg skal være en lækker Milf...

Ha ha Ja, det er vigtigt...

Anmeld

4. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ville da også ønske at jeg kunne spare børnepengene op, men dem kan jeg altså ikke undvære. Det er trods alt over  9.000 pr. kvt. for de 2 børn.

Men jeg vil hellere spare lidt på nogle ting i et par år, og så se at komme afsted og endelig blive mig selv. Det har været et par år undervejs, og jeg er vist endelig ved at være klar - selv om jeg bliver lidt fattig - og lykkelig...

Jamen, jeg håber da ikke der er mennesker der vælge at blive sammen pga økonomi.

Det jeg tænker og jeg gjorde, var at have så få udgifter som muligt og så lave som muligt. Og det har givet mig en del mere end 8000kr om måneden og uden børnepenge

Held og lykke.

Anmeld

4. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jamen, jeg håber da ikke der er mennesker der vælge at blive sammen pga økonomi.

Det jeg tænker og jeg gjorde, var at have så få udgifter som muligt og så lave som muligt. Og det har givet mig en del mere end 8000kr om måneden og uden børnepenge

Held og lykke.

Jo, selvfølgelig er der nogen der er sammen pga. økonomi. Ligesom nogle bliver sammen pga. børn, tryghed osv. osv.

Jeg har fundet (ikke fået endnu) en forholdsvis dyr lejlighed, men jeg kan ikke finde noget der er billigere - så skal jeg ihvertfald flytte meget langt væk fra hvor jeg bor nu og det kan ikke lade sig gøre pga. job osv.

Og så har det jo også noget at gøre med hvad man tjener - hvis man har en lav løn,  er studerende eller på KH så vil det jo være umuligt at komme til at have et højt rådighedsbeløb uanset hvor billigt man bor..

Anmeld

4. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Jo, selvfølgelig er der nogen der er sammen pga. økonomi. Ligesom nogle bliver sammen pga. børn, tryghed osv. osv.

Jeg har fundet (ikke fået endnu) en forholdsvis dyr lejlighed, men jeg kan ikke finde noget der er billigere - så skal jeg ihvertfald flytte meget langt væk fra hvor jeg bor nu og det kan ikke lade sig gøre pga. job osv.

Og så har det jo også noget at gøre med hvad man tjener - hvis man har en lav løn,  er studerende eller på KH så vil det jo være umuligt at komme til at have et højt rådighedsbeløb uanset hvor billigt man bor..

Ja, det er boligen der tit trækker en stor del.

Som enlig på su er der mange tilskud og det samme på kh og som lavtlønnet, men for enlige der tjener godt, der er jo stort set intet ekstra. Så man kan sagtens have et stort beløb på su og kh.

Anmeld

5. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Super - så regner jeg med at skulle betale ca. 75% af fuld takst - dvs. ca. 2.600 kr. Så er jeg oppe på næsten 8000 pr. md. til mad og div (ikke benzin) - det lyder vel ikke så tosset

Hej.

Nogen kan og vil leve for lidt andre for mere.

Jeg er alene med tre børn og har 11.000kr til rådighed om md. Udover det kommer børnefamilieydelsen som ikke er regnet ind. Gør jeg det så giver det mig 15.500kr til mad og hygge hver måned.

Ønsker dig held og lykke fremover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.