Økonomisk Friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.625 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2010

Anonym trådstarter

Jeg sidder og lægger budgetter for mit fremtidige liv som enlig mor til 2.

Min årsindtægt er kr. 375.000 og jeg har 2 børn i børnehave á kr. 2.300, dvs. en egenbetaling på kr. 3.450 kr. uden tilskud.

Min kommune tilbyder desværre ikke en onlineløsning til beregning af fripladstilskud, men jeg har så forsøgt mig på andre kommuners hjemmesider (i Silkeborg er min egenbetaling knap 2.000 kr.)

Er der nogen der har erfaring eller et godt forslag så jeg kan få et lidt mere præcist tal ind i mit excel-ark???

På forhånd tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2010

Mikkelmusen

den eneste måde du kan få det præcis beløb er hvis du søger økonomisk friplads. Selvom din kommune havde muligheden for at beregne online ville den ikke være 100 % præcis.

Anmeld

4. april 2010

Anonym trådstarter

Mikkelmusen skriver:

den eneste måde du kan få det præcis beløb er hvis du søger økonomisk friplads. Selvom din kommune havde muligheden for at beregne online ville den ikke være 100 % præcis.

Jeg er klar over at jeg kun får et 100% præcist tal ved at søge, men en eller anden form for indikation kunne jo være super at have når jeg skal kigge på hvor meget der er tilbage til huslejen

Så for mig ville det være en stor hjælp at vide om jeg skal regne med 3000 eller 2500, så mere præcist behøver det såmænd ikke at være.

Pt. har jeg sat det til 3000 pr. md, og så har jeg et rådighedsbeløb på kr. 7.500 pr. md når alt er medregnet, børnepenge mv. og det beløb ville jeg da meget gerne have var højere...

Anmeld

4. april 2010

Mikkelmusen

Jeg ved ikke om der er så meget forskel i kommunerne, men jeg tror måske godt du kan regne med at det er nogenlunde ens med Silkeborg. Men ellers har jeg fundet den her

http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%20%201%20%20januar%202010%20ny%20BEK%20(2).pdf

Anmeld

4. april 2010

Anonym trådstarter

Mikkelmusen skriver:

Jeg ved ikke om der er så meget forskel i kommunerne, men jeg tror måske godt du kan regne med at det er nogenlunde ens med Silkeborg. Men ellers har jeg fundet den her

http://www.ism.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%20%201%20%20januar%202010%20ny%20BEK%20(2).pdf

Super - så regner jeg med at skulle betale ca. 75% af fuld takst - dvs. ca. 2.600 kr. Så er jeg oppe på næsten 8000 pr. md. til mad og div (ikke benzin) - det lyder vel ikke så tosset

Anmeld

4. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Super - så regner jeg med at skulle betale ca. 75% af fuld takst - dvs. ca. 2.600 kr. Så er jeg oppe på næsten 8000 pr. md. til mad og div (ikke benzin) - det lyder vel ikke så tosset

Regner du så børnepengene med også? altså dem hver 3 md. og de stiger jo også som enlig.

Du skal nok kunne klare dig, men 8000kr er ikke så meget, synes jeg.

Anmeld

4. april 2010

Mikkelmusen

Anonym skriver:

Jeg synes det lyder fint

Anmeld

4. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Regner du så børnepengene med også? altså dem hver 3 md. og de stiger jo også som enlig.

Du skal nok kunne klare dig, men 8000kr er ikke så meget, synes jeg.

Ja, det er med det hele. De 8000 er så mad, tøj og diverse til 1 voksen og 2 små børn. Jeg regner med at bruge ca. 3500 på mad og så er det 4.500 til diverse - det kan jeg vist godt klare mig for - og endda måske lægge 1000 kr. til side pr. md.

Anmeld

4. april 2010

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det er med det hele. De 8000 er så mad, tøj og diverse til 1 voksen og 2 små børn. Jeg regner med at bruge ca. 3500 på mad og så er det 4.500 til diverse - det kan jeg vist godt klare mig for - og endda måske lægge 1000 kr. til side pr. md.

Ok og vigtigst du kan klare dig for så lidt, så er det jo intet problem.

Jeg ville have svært ved det. Jeg har så valgt ikke at regne børnepengene ind, så de er lige til opsparingen hver tredje måned.

Anmeld

4. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ok og vigtigst du kan klare dig for så lidt, så er det jo intet problem.

Jeg ville have svært ved det. Jeg har så valgt ikke at regne børnepengene ind, så de er lige til opsparingen hver tredje måned.

Jeg ville da også ønske at jeg kunne spare børnepengene op, men dem kan jeg altså ikke undvære. Det er trods alt over  9.000 pr. kvt. for de 2 børn.

Men jeg vil hellere spare lidt på nogle ting i et par år, og så se at komme afsted og endelig blive mig selv. Det har været et par år undervejs, og jeg er vist endelig ved at være klar - selv om jeg bliver lidt fattig - og lykkelig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.