Opdatering på min fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. maj 2008

Mikkelmusen

Ja den gik jo fint nok, lidt kedelig, men det var ok. Gider ikke alt muligt vildt.

Ja som jeg skrev fik jeg jo en sms fra min mor, og jeg vil lige dele den med jer og høre hvad i synes. Vi har pt ikke snakket sammen i snart 5 mdr.:

Hej. Dette er mit nye nummer. Tillykke med fødselsdagen. Håber du får en god dag. Hilsen mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2008

birgittemarie

Eeeej, altså! :(
Hvordan har du det? Svarede du hende?

Og hvordan gik dagen ellers? Hvad lavede I?

Knus fra Birgitte

Anmeld

29. maj 2008

Mikkelmusen

Jeg skrev: Tak. Jeg følte jeg var nødt til at svare men havde det dog ikke værre end jeg godt kunne være lidt led kun at skrive tak. Jeg følte bare at den besked var så kold og lød som en skabelon der i forvejen lå på telefonen. Og så lige bruge lejligheden til at sende sit nye nummer... tsk! Dagen gik stille og roligt, men jeg var mega skuffet over at Morten havde travlt med alt muligt andet og intet gjorde for at gøre dagen speciel. Vi snakkede rigtig længe igår, og jeg bevarede virkelig roen, hvorimod han blev så hidsig og snerrede og jeg dæmpede ham flere gange. Først var vi i Dp på besøg og det gik rigtig godt, så handlede vi aftensmad og gik hjem og så lidt tv og sov så til middag med Filuca. Jeg vaskede tøj, og lavede mad som sædvanlig. Og Filuca kom i seng, og så så vi lidt tv og sad lidt på skift ved pc'en, og da jeg blev træt af at sidde og glo gik jeg i seng. Han fulgte efter, og vi snakkede længe om at jeg følte han ikke forsøgte at gøre dagen speciel for mig, og fik da også brugt lejligheden til at fortælle at jeg synes han var tarvelig ikke at ha en gave. Ikke engang en dum ting til 10 kr. Jeg er ikke særlig krævende, men han fatter det bare ikke. Han begyndte med at han ikke gad købe blomster til mig fordi så ville jeg bare sige: "du køber jo kun blomster fordi jeg siger du skal". Jeg ku ha tævet ham, men gjorde det ikke. Jeg tror han har dårlig samvittighed men han siger jo aldrig noget. Jeg forsøger som vi snakkede om BM, at sige hvad jeg gerne vil have og lave, men det fungerer ikke. Bare rolig, jeg fortsætter. Nu kom jeg da så langt til ikke bare at råbe og skrige når han sagde noget.

Anmeld

29. maj 2008

Rasmine

Det var da fint du hørte fra hende.
Nu kender jeg ikke noget til fejden, men hun har da rakt hånden ud til forsoning nu, ik?

Anmeld

29. maj 2008

birgittemarie

Æv altså! Jeg synes, det var fint, at du bare skrev tak. Så har du smidt den tilbage i hendes kurv igen og så må hun finde ud af at reagere på det.

Jeg er ked af, at Morten ikke rigtig forstod, hvad du sagde, men synes det er rigtig godt, at I i hvert fald fik taget hul på at snakke om tingene. Jeg tror, at I simpelthen har gået for længe uden at få snakket tingene ordenligt igennem, så I nu sidder i så stor en misforståelse af hinanden, at der skal mange snakke til, før I begynder at forstå hinanden.
Det var også meget interessant, at han sagde det med, at han ikke ville købe blomster, fordi du bare ville sige, at han kun købte dem, fordi du havde sagt, han skulle. Det er jo sådan set en meget ærlig måde at sige på, at han føler, at du ikke regner med, at han kan finde ud af noget selv, tænker jeg.
Jeg tror simpelthen bare, at du skal blive ved med at være ærlig over for ham mht når du er ked af noget og passe på ikke at snerre og skælde ud. Og prøv også at være sød ved ham ind imellem, så han kan vokse lidt i egne øjne ved at føle, at du værdsætter ham og elsker ham. Og at han blev vred på dig denne gang, tror jeg måske handler om en form for lettelse over, at du endelig giver ham lidt plads ved ikke at skælde ud på ham, hvis du forstår hvad jeg mener? Det kan i hvert fald godt være et fremskridt i kommunikationen, at rollerne vendte lidt rundt der, tænker jeg.

Men jeg er ked af, at du ikke fik en rigtig dejlig fødselsdag, det skulle du have haft :( Tror dog, den bliver meget bedre næste år, når I har fået det rigtig godt, I to.

Knus og mange tanker fra Birgitte

Anmeld

29. maj 2008

Sille

Det lyder da som verdens mest nederen fødselsdag.. ØV! hader når folk (læs: mænd) ikke forstår hvordan man lige gør en dag lidt speciel . Det kan man sgu redde meget ved at gøre..
Håber i løser jeres problemer og måske han kan komme af sig selv med de blomster en dag i fremtiden....

Min kæreste og mig har fødselsdag op af hinanden og vi havde i år aftalt ikke at give gaver. Jeg havde dog lavet fint morgenbord og købt lidt gaver fra ungerne.
Jeg fik også morgenbord men ingen gaver.. hvilket var ok.. men jeg fik senere en føtex-pose stukket i hånden med to bøger i... "her.. de er ikke pakket ind... og det var det eneste jeg ku finde.."
Kan sgu da være lige meget så..
Mht din mor har jeg heller ikke hørt historien.. men eftersom i ikke har snakket sammen i 5 mdr virker det meget meget mærkeligt at sende sådan en sms.. men som bacon skriver så har hun måske rakt hånden ud....

-sille

Anmeld

29. maj 2008

Mikkelmusen

Mebach skriver:

Nu kender jeg ikke noget til fejden, men hun har da rakt hånden ud til forsoning nu, ik?

Jo jeg ser det da også lidt som at hun prøver, men samtidig så ved jeg også at havde jeg sendt den nogenlunde samme sms til hendes fødselsdag ville hun blive skuffet. Men det er jo noget kun vi forstår.

Det er jo en lang historie, men nu synes jeg i hvertfald at den ligger hos hende igen. Mit næste træk er først når vi inviterer til dåb, og så må vi jo se til den tid.

Anmeld

29. maj 2008

Rasmine

Sille skriver:

Det lyder da som verdens mest nederen fødselsdag.. ØV! hader når folk (læs: mænd) ikke forstår hvordan man lige gør en dag lidt speciel . Det kan man sgu redde meget ved at gøre..
Håber i løser jeres problemer og måske han kan komme af sig selv med de blomster en dag i fremtiden....

Min kæreste og mig har fødselsdag op af hinanden og vi havde i år aftalt ikke at give gaver. Jeg havde dog lavet fint morgenbord og købt lidt gaver fra ungerne.
Jeg fik også morgenbord men ingen gaver.. hvilket var ok.. men jeg fik senere en føtex-pose stukket i hånden med to bøger i... "her.. de er ikke pakket ind... og det var det eneste jeg ku finde.."
Kan sgu da være lige meget så..
Mht din mor har jeg heller ikke hørt historien.. men eftersom i ikke har snakket sammen i 5 mdr virker det meget meget mærkeligt at sende sådan en sms.. men som bacon skriver så har hun måske rakt hånden ud....

-sille

Nej nej, hold nu.
Blev du ikke glad for de 2 bøger SELVOM de ikke var pakket ind?
Forstår ikke hvorfor I ikke giver hinanden gaver?
Der er da ikke noget bedre end at give (og få) en gave.
Jeg er som et lille barn på det punkt!
:$

Anmeld

29. maj 2008

Mikkelmusen

birgittemarie skriver:

Æv altså! Jeg synes, det var fint, at du bare skrev tak. Så har du smidt den tilbage i hendes kurv igen og så må hun finde ud af at reagere på det.

Jeg er ked af, at Morten ikke rigtig forstod, hvad du sagde, men synes det er rigtig godt, at I i hvert fald fik taget hul på at snakke om tingene. Jeg tror, at I simpelthen har gået for længe uden at få snakket tingene ordenligt igennem, så I nu sidder i så stor en misforståelse af hinanden, at der skal mange snakke til, før I begynder at forstå hinanden.
Det var også meget interessant, at han sagde det med, at han ikke ville købe blomster, fordi du bare ville sige, at han kun købte dem, fordi du havde sagt, han skulle. Det er jo sådan set en meget ærlig måde at sige på, at han føler, at du ikke regner med, at han kan finde ud af noget selv, tænker jeg.
Jeg tror simpelthen bare, at du skal blive ved med at være ærlig over for ham mht når du er ked af noget og passe på ikke at snerre og skælde ud. Og prøv også at være sød ved ham ind imellem, så han kan vokse lidt i egne øjne ved at føle, at du værdsætter ham og elsker ham. Og at han blev vred på dig denne gang, tror jeg måske handler om en form for lettelse over, at du endelig giver ham lidt plads ved ikke at skælde ud på ham, hvis du forstår hvad jeg mener? Det kan i hvert fald godt være et fremskridt i kommunikationen, at rollerne vendte lidt rundt der, tænker jeg.

Men jeg er ked af, at du ikke fik en rigtig dejlig fødselsdag, det skulle du have haft :( Tror dog, den bliver meget bedre næste år, når I har fået det rigtig godt, I to.

Knus og mange tanker fra Birgitte

Jeg tror i hvert fald på at det er et skridt i den rigtige retning mht Morten. Det føler jeg i hvert fald selv.

ja nu må det være hendes tur. Jeg tror bare ikke så meget på hun kontakter mig igen, hvis jeg ikke selv gør det. Men jeg kan udemærket forstå hvis hun synes det er ved at være lidt pinligt. For hvad er hendes undskyldning?

Anmeld

29. maj 2008

Rasmine

Mikkelmusen skriver:

Mebach skriver:

Jo jeg ser det da også lidt som at hun prøver, men samtidig så ved jeg også at havde jeg sendt den nogenlunde samme sms til hendes fødselsdag ville hun blive skuffet. Men det er jo noget kun vi forstår.

Det er jo en lang historie, men nu synes jeg i hvertfald at den ligger hos hende igen. Mit næste træk er først når vi inviterer til dåb, og så må vi jo se til den tid.

Eh, Hunni?
Ville du selv have lyst til at svare tilbage på et "tak"?

Mette - selv med ballade af og til med min egen mor, så kender det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.