Tur på fødegangen(e)...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. april 2010

BellaT

Tjaaa, jeg havde lige pralet i Bettes weeee-indlæg, om at jeg ikke er så nervøs i denne graviditet, som jeg var med Phillip.. Og det er jeg heller ikke, for jeg var meget angst, da jeg ventede Phillip, på trods af at jeg blev tjekket hver måned og alt gik fint.

Men da jeg så ikke mærkede liv som sædvanligt idag og i nat, så panikkede jeg alligevel.

Ind på fødegangen i Kolding som efter lidt snak og ctg (med et lille bitte dyk i babytøsens hjertelyd) og lungemodnende medicin( )sender mig med ambulance til Odense. (Bliver fulgt i Odense pga speciel immunisering.)

I Odense får jeg igen kørt ctg og pga immunisering og mine sædvanlige heftige og mange plukveer bliver jeg scannet indvendigt og udvendigt.

Jeg er IKKE på vej i fødsel på trods af plukveerne og det lille dyk er helt normalt og hun har det godt derinde. Selvfølgelig begyndte hun at sparke løs i Odense.

Men turen i ambulance var ikke rar. Har jo kørt turen en gang før med vores første lille pige i maven. Og det havde ikke en lykkelig udgang. Så jeg  lidt lige da jeg kom ind i ambulancen. Heldigvis var en sød jordemoder med mig.

Imorgen skal jeg have endnu et skud lungemodnende medicin, da man åbenbart skal fortsætte, når man er startet på det. Men det er altså heldigvis helt unødvendigt.

Set i bakspejlet kan man nok godt mene at de overreagerede lidt i Kolding, men det skyldtes også, at de ikke havde min journal, som de kunne tjekke. Så hellere tjekkes for meget og unødvendigt end for lidt...

Efter en ubehagelig risikovurdering på 1:297, indlæggelse efter en trafikulykke for et par uger siden (der skete heldigvis intet med nogen af os) og nu denne skræmmende oplevelse, så synes jeg vi fortjener lidt ro de sidste 7-8 uger.

Knus fra Helle - som er lettet og med sparkende baby i maven. 30+5..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2010

birgittemarie

Åh py ha da, søde Helle! Godt alt er vel med den lille guldklump og kan saftsuseme godt forstå, du blev forskrækket og var bange.

Mange krydsede fingre for 7-8 fredelige uger endnu!

Knus Birgitte

Anmeld

1. april 2010

ka li ja

sikke da en omgang!!!

nu synes jeg da også i fortjener noget ro på her til sidst!

fingre for jer

Anmeld

1. april 2010

Bamme

Krydser fingre for at de sidste uger kommer til at gå planmæssigt.

Anmeld

2. april 2010

BellaT

Tak for 'erne! De skal nok fremkalde ro i de sidste uger, håber jeg.

Nu går jeg i seng. Er faldet til ro igen og er bare TRÆT nu. Nat Nat.

Anmeld

2. april 2010

linemus

Ej, puha Helle, sikke en omgang du skal igennem denne gang. Du får også mine krydsede fingre for en rolig sidste tid som gravid Det har du sørme da fortjent oven på den omgang.

Knus Line

Anmeld

2. april 2010

Anja

Sikke en voldsom omgang   - men hellere at de er ekstra forsigtige end, at de overser noget.

Håber, at de sidste uger af graviditeten kommer til at gå stille og roligt

Anmeld

2. april 2010

BK

Øv øv sikke noget... Men godt det gik godt...

Anmeld

2. april 2010

ivfmarie

Phuu søde ven.. Ja, nu må I da snart ha' haft jeres del af ubehagelige forskrækkelser i denne omgang!

Godt at alt er som det skal være, jeg kan godt forstå at de "slemme" tanker dukker op til overfladen når man tænker på jeres forhistorie.

Knus og nyd nu de sidste 8 uger i ro og mag

Anmeld

3. april 2010

Millebasse

Puha, sikke en omgang.. men dejligt at høre at alt er som det skal være.. Hellere gå med livrem og seler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.