jeg får grå hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2010

Kaufie

Føj - det er også mit værste mareridt - at knægten stikker af..... for de er jo bare ikke bange for noget som helst lige nu!

Tanken om sele har også været oppe at vende her - men jeg bryder mig heller ikke rigtig om det. Det var noget andet, hvis William havde været to drenge - så tror jeg godt nok de havde været bundet lidt sammen i det mindste...

Nej, det er om at holde øje og holde i hånd når vi er ude - og min mand synes af og til jeg er lidt panisk, men altså.....man kan jo se af din historie, at der bare kun skal et splitsekund uopmærksomhed til før de kan stikke af.....

Har ingen gode råd - blot sympati og lidelsesfællethed...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2010

bette

Kaufie skriver:

Føj - det er også mit værste mareridt - at knægten stikker af..... for de er jo bare ikke bange for noget som helst lige nu!

Tanken om sele har også været oppe at vende her - men jeg bryder mig heller ikke rigtig om det. Det var noget andet, hvis William havde været to drenge - så tror jeg godt nok de havde været bundet lidt sammen i det mindste...

Nej, det er om at holde øje og holde i hånd når vi er ude - og min mand synes af og til jeg er lidt panisk, men altså.....man kan jo se af din historie, at der bare kun skal et splitsekund uopmærksomhed til før de kan stikke af.....

Har ingen gode råd - blot sympati og lidelsesfællethed...

jeps det tog kun 1 split sekund.. og så var han væk...

yderst skræmmende.. og holdt kæft hvor blev jeg ked af det og følte mig som en dårlig mor

Anmeld

2. april 2010

Muffinmus

Jeg købte 2 stk på trendsales...de kan jo bruges flere gange.

Men de kostede ikke så meget så kan da købe nogle til dig hvis det er:-)

Anmeld

2. april 2010

bette

MariaE skriver:

Jeg købte 2 stk på trendsales...de kan jo bruges flere gange.

Men de kostede ikke så meget så kan da købe nogle til dig hvis det er:-)

hvad er prisen.. for jeg kunne rigtig godt tænke mig dem

Anmeld

2. april 2010

Muffinmus

kan se de koster ca 20 kr i netbutikkerne. Søg på id-armbånd eller info-armbånd:-)

Anmeld

3. april 2010

bette

MariaE skriver:

kan se de koster ca 20 kr i netbutikkerne. Søg på id-armbånd eller info-armbånd:-)

okay super jeg kigger lige..

Anmeld

4. april 2010

Nadi

Puha for en grim oplevelse!

Sele ville jeg heller ikke ty til, men jeg ville derimod som Anja skrive sætte ham op i vognen når i handler. Oliver er altid i indkøbsvognen når vi er i Bilka, selvom jeg har været ved at snakke lidt med ham om, hvad han skal gøre hvis han bliver væk, så tør jeg ikke lade ham gå selv derude. Når vi går over til Rema, hvor vi skal krydse en store vej, holder han fast i barnevognen og giver ikke slip med mindre jeg siger han skal. Og det må jeg give hans dp, det er hendes fortjeneste at han bliver ved barenevognen.

Så måske kunne hjælpe på det når Mikkel kommer i bh, og de skal på tur og gå hånd i hånd to og to??

Kæmpe KNUS Nadi

Anmeld

5. april 2010

Loggidut

puuuuh, sikke dog et chok!

jeg var gået helt i panik...det går bare så kvikt.

Det er underligt, for jeg kan huske da han var lille, der var han også utrolig banebrydende, med at bryde ind på toilettet, og op på bordene...Jeg kan så levende huske når du fortalte om hans stunt!

Den lille bisse!

Men helt ærligt, så skal du gøre nøjagtigt som du føler det for, og handler det om hans sikkerhed, så er det suverent dig der bestemmer!

spørgsmålet er hvordan din svigermor vil reagere hvis en dag han forsvinder og ikke kommer retur igen!

Gør som i føler er bedst for jer...

PS/ det er børn som ham der lærer en helt masse, ved sgu godt det er et dårligt positivt indslag i den her sammenhæng, men det er altså børn som ham der suger en masse input!

Anmeld

6. april 2010

bette

Loggidut skriver:

puuuuh, sikke dog et chok!

jeg var gået helt i panik...det går bare så kvikt.

Det er underligt, for jeg kan huske da han var lille, der var han også utrolig banebrydende, med at bryde ind på toilettet, og op på bordene...Jeg kan så levende huske når du fortalte om hans stunt!

Den lille bisse!

Men helt ærligt, så skal du gøre nøjagtigt som du føler det for, og handler det om hans sikkerhed, så er det suverent dig der bestemmer!

spørgsmålet er hvordan din svigermor vil reagere hvis en dag han forsvinder og ikke kommer retur igen!

Gør som i føler er bedst for jer...

PS/ det er børn som ham der lærer en helt masse, ved sgu godt det er et dårligt positivt indslag i den her sammenhæng, men det er altså børn som ham der suger en masse input!

tak for dit indput søde loggi..

men er ikke helt sikker på jeg forstår det sidste du skrev

Anmeld

6. april 2010

Helle30

Jeg tænker, at Loggi mener, at børn som Mikkel, der er så nysgerrige og eventyrlystne, får en masse oplevelser og input, som mere tryghedssøgende børn ikke får/tager sig. - Og det man erfarer og oplever af egen drift, er til enhver tid det man lærer mest af.  Der er f.eks. ikke nogen, der har lært at cykle alene ved at få fortalt hvordan man gør. Alle er nød til at hoppe op på dyret for at lære det, og den som hopper op fordi han har lyst lærer det hurtigere og bedre end den, der bliver sat på sadlen, fordi nogle andre mener det er godt for ham at lære at cykle.

Nysgerrigheden er en fantastisk egenskab at have, men derfor skal han jo ikke have lov at stikke på safari i en alder af 2,9.

I går aftes så jeg et program om dronning Margrethe. På filmklip fra hendes barndom så man hende i en gåsele. Jeg synes ikke, din svigermor kan være bekendt at sige som hun gjorde, men jeg villle nu nok selv prøve med noget konsekvens, før jeg tog selen i brug. Holde godt øje med ham - og ved første tegn på flugtforsøg sige "det må du ikke" - så må du sidde hér (autostolen/indkøbsvogn/klapvogn) så han forstår, at stikker han af, bliver han sat fast. Var det rodet? Håber du forstår.

- Helle - hvis datter endnu har konsekvens nok i, ikke at kunne se mig henover køledisken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.