Jeg tænker, at Loggi mener, at børn som Mikkel, der er så nysgerrige og eventyrlystne, får en masse oplevelser og input, som mere tryghedssøgende børn ikke får/tager sig. - Og det man erfarer og oplever af egen drift, er til enhver tid det man lærer mest af. Der er f.eks. ikke nogen, der har lært at cykle alene ved at få fortalt hvordan man gør. Alle er nød til at hoppe op på dyret for at lære det, og den som hopper op fordi han har lyst lærer det hurtigere og bedre end den, der bliver sat på sadlen, fordi nogle andre mener det er godt for ham at lære at cykle.
Nysgerrigheden er en fantastisk egenskab at have, men derfor skal han jo ikke have lov at stikke på safari i en alder af 2,9.
I går aftes så jeg et program om dronning Margrethe. På filmklip fra hendes barndom så man hende i en gåsele. Jeg synes ikke, din svigermor kan være bekendt at sige som hun gjorde, men jeg villle nu nok selv prøve med noget konsekvens, før jeg tog selen i brug. Holde godt øje med ham - og ved første tegn på flugtforsøg sige "det må du ikke" - så må du sidde hér (autostolen/indkøbsvogn/klapvogn) så han forstår, at stikker han af, bliver han sat fast. Var det rodet? Håber du forstår.
- Helle - hvis datter endnu har konsekvens nok i, ikke at kunne se mig henover køledisken
Anmeld