barsel og forventninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. maj 2008

Juniors mor

I dag er det 1 år siden, jeg havde sidste arbejdsdag før barsel!! Har tænkt meget på det i dag og kan simpelhen ikke forstå hvor det år er blevet af!!! Ikke at jeg ikke har nydt at være på barsel, for det har jeg virkelig (L), men før jeg gik på barsel havde jeg alle mulige forestillinger om, hvad jeg skulle lave mens jeg gik hjemme. Fx var jeg sikker på:
1) at jeg ville få syet en masse lækkert tøj til Julie - det skete ikke!
2) at jeg ville få ryddet op i alle vores billeder, få dem sat ind og skrevet tekst til - det sket så heller ikke - bunken af billeder der IKKE er sat i album er i stedet vokset betydligt!
3) at jeg i ugens løb kunne gøre rent så det ikke skulle foregå i weekenden hvor kæresten har fri -øhhh skete heller ikke altid...!
4)at jeg ville gå en laaaang tur med barnevognen hver dag -skete langt fra hver dag....
osv osv

Jeg har barsel indtil oktober fordi vi jo rejser til USA i 4 mdr, så barslen herhjemme er næsten forbi, hvilket jeg synes er lidt vemodigt :(.
Hmmm det jeg ville sige var nok bare, at jeg synes det har været fantastisk at kunne gå hjemme med min datter, selvom alle de planer jeg havde om hvad året bla skulle bruges til ikke rigtig blev realiseret og jeg noglegange kan tænke "hvad gik tiden egentlig med?"....Men så når jeg rigtig tænker over det, så gik tiden jo med div.mødregrupper, babymusik, babysvømning, legestue og hygge med min dejlige pige (L) - og hvad mere kan man ønske sig?...

Hvordan har jeres barsel været...?

Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2008

Lise

Ja, pyh - det var dén barsel :-o

Jeg starter på nyt job på mandag - jeg har glædet mig til det i viiiiildt lang tid, og lige nu kunne jeg bare godt tænke mig en uge mere... :$ Ej, jeg glæder mig - man er bare blevet så vant til at kunne disponere sin tid selv.

For at svare på spørgsmålet: Jeg har haft en dejlig barsel :) Mine tanker inden gik ud på at jeg skulle gå til efterfødselsgymnastik, mor/barn gymnastik, rytmik og babysvømning i lange baner. Jeg gik til noget efterfødselsgymnastik i efteråret sammen med det hold jeg gik til fødselsforberedelse med - mest for hyggens skyld. Mor/barn gymna blev det aldrig til. Rytmik meldte jeg os til, betalte en halv milliard (hos APA), og kom 2-3 gange (barn syg, vs start og andre ting kom i vejen). Og babysvømning...tja - vi har været i svømmeren TO sølle gange...
Men jeg har hygget mig. Set en masse mennesker, både med og uden babyer - så det var vel også en slags værdi.
Derudover skulle jeg naturlivis også rydde op i diverse bunker (jeg er mester i at lave bunker af papirer jeg ikke ved hvor ellers skal være) - det er naturlivis ikke sket.

Og så har jeg været i Aalborg og besøge min familie en del gange sammen med Simon. Jeg har ikke set mine forældre så meget siden jeg flyttede hjemmefra, som jeg har gjort siden sidste år i juli. De har også været fantastiske til at komme her - så det har været hyggeligt.

Nu skal jeg så på arbejde. Og så vidt jeg ved skal jeg arbejde til kl 16:30-17 hver dag, hvilket er begyndt at bekymre mig lidt... men det må tiden vise hvordan det skal gå.

Lise

Anmeld

29. maj 2008

Sille

Ja det er gået helt vildt hurtigt.. fatter ikke at om to måneder så har freja fødselsdag..
Jeg har heller ikke nået halvdelen af de ting jeg troede jeg ville..
Ex: baby-svømning, mor-barn-gym, baby-rytmik, legestue osv..
Har dog nydt min barsel ( for det meste;) ) og har fået hygget med en masse veninder som også har fået børn.. DET har været skønt..
Det bliver underligt at skulle ud i den virkelige verden igen.. jeg har nu gået hjemme i 14 måneder ( blev sygemeldt 2 mdr før barsel) og kan næsten ikke overskue hvordan en hverdag skal hænge sammen med at skulle op på bestemt tidspunkt, møde på bestemt tidspunkt og generelt møde folk igen og ikke snakke baby-sprog hele dagen..

Men det bliver nu også rart at komme lidt ud igen...selvom jeg kraftig overvejer at få en til... bare så jeg kan gå på barsel igen snart..;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.