Har brug for jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2010

Anja

Vores læge var meget tydelig omkring at det var godt, at den var øm  - altså at jeg havde opdaget den fordi Elias sagde den var øm.

Men ellers sagde han, at man jo også skal se på barnet, og hvis barnet ellers er frisk og trives   - ikke er sløv, taber sig o.lign, så er der jo med al sandsynlighed ikke noget alvorligt på spil.

Han sagde, at den skulle være meget mindre (altså aftagende) eller væk om 1½ - 2 uger ellers vil han have det undersøgt nærmere. Men hvad han præcis vil gøre talt vi ikke om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Vi fik det modsatte af vide - at det var godt at den ikke var øm, for det kunne tyde på betændelse i kirtlen... Skal vist lige have fat i ham igen!

Hvis han bare har mærket på den denne gang, tror jeg desværre at næste skridt kan være biopsi eller blodprøve. Det var i hvert fald hvad min læge snakkede om, men de lyder ikke til at være helt enige Vi skulle, som sagt, tidligst henvende os efter 1 måned uden nogen som helst tegn på virus/infektioner, og det har vi endnu ikke klaret i denne vinter - men voksede den skulle vi selvfølgelig komme med det samme.

Men fik også at vide, at så længe den kunne bevæges rundt, var det nok ingenting. Og den er som sagt ikke vokset de sidste måneder, hun spiser, fjoller, mosler og udvikler sig efter planen, så satser da på at alt er ok, selvom jeg bliver en anelse bekymret igen Børn skal bare ikke have knuder!

Anmeld

2. april 2010

ann-kristina

Jamen de knuder (lymfeknuder/lymfekirtler) har vi altså alle sammen. De skal være der! De er en del af kroppens immunforsvar. Når vi er forkølede, har ondt i halsen, hoster eller på anden måde har infektion i kroppen så hæver de op og kan blive ømme. Det er helt normalt og ganske ufarligt. Ingen grund til bekymring. Man skal bare holde øje med at de falder til ro igen når infektion er ovre.

Anmeld

2. april 2010

Anja

Min rationelle side har fået mig til at falde lidt mere til ro, men jeg holder skarpt øje med knuden. Han havde faktisk feber for et par dage siden, så han kan sagtens have en infektion i kroppen, der har skabt hævelsen.

Jeg har vist bare en tendens til at gå lidt i selvsving i mit hoved, når jeg bekymrer mig om mine unger

Anmeld

2. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Ann-kristina: det der bekymrer mig er, at min datters knude nærmest virker til at være konstant - altså den hæver en smule ved infektion og falder igen bagefter, men bliver ikke på noget tidspunkt mindre end en ært/rosin. Jeg ved ikke om nogen bare har så tydelige lymfer nogen steder på kroppen?
Den ligger så yderligt, at man kan se den tydeligt, når hun drejer hovedet til den ene side. Ville bare gerne have den helt væk...

Anja: det lyder rigtig meget sandsynligt at den feber har været skyld i knuden - men selvfølgelig en god ide at holde øje med den. Har det dog (som du nok snart har forstået) præcis som dig. Man forestiller sig de værste ting, når det gælder ens børn. Havde det været mig selv, havde jeg taget det væsentligt mere roligt. Ringer lige til min lægeefter påske, og bliver forhåbentlig lidt beroliget igen. Kan jo se, at hun trives fint nok.

Anmeld

23. april 2010

hvarrebo

Min knægt har jævnligt knuder på halsen og i lysken samt under armene.

I starten troede jeg naturligvis strax det værste - vi holder jo af de små poder - og jagede den ene læge ned efter den anden. Jeg tog til sidst mig selv i at få taget en blodprøve på knægten (der gjorde HAMMER ondt på ham) blot for at finde ud af at han intet fejlede.

Vi skal tænke os om...... Er det os der gør børnene syge, eller er de virkelig syge!!!!

Hvor om alting er, så viser undersøgelser af diverse art, at knuder på halsen, lysken mv. YDERST sjælden hænger sammen med livstruende sygdomme. Det er blot et sundt tegn på at barnets immunforsvar virker og nedkæmper dne infektion der er kommet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.