Har brug for jeres mening

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.919 visninger
15 svar
0 synes godt om
31. marts 2010

Anja

Elias er lige kommet hen til mig og sagt, at han har ondt på halsen. Jeg mærker så på hans hals og kan mærke en knude-agtig ting på str med en mandel på siden af halsen. Han siger det gør ondt, når jeg trykker på den, det er som om den smutter under huden (giver det mening?)

Min mand har fortalt, at han som barn og ung ofte har haft fedt knuder på halsen og nakken .... altså helt ufarligt.

Elias har haft feber et par dage, så han kan jo have en infektion i kroppen, men kan det giver sådan nogle knuder/hævelser?

Jeg overvejer, om jeg ikke lige skal tage til lægen med ham i dag i den åbne konsultation kl 13.

Hvad synes I ?

Jeg kan jo ikke undgå at tænke alt muligt skrækkeligt  - og googlede det selvfølgelig og det skulle jeg aldrig have gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2010

Louise mortil4

jeg ville helt sikkert tage til lægen, bare for at få det ud af hovedet og være sikker på det nu ikke er noget.

Så afted med jer

Louise

Anmeld

31. marts 2010

Tynen

Jeg ville enten ringe til lægen eller tage derop i "akut-tiden"
Om ikke andet så bare for at få google-myterne ud af hovedet.
Tænk, hvis du skal gå med den bekymring hele påsken.

Se at få det tjekket, så I kan holde påskeferie uden bekymring

Anmeld

31. marts 2010

Nadi

Det kunne godt lyde som en fedt-knude, dem havde jeg også mange af som barn. Men det lyder også som om der godt kunne være infektion i den hvis den, hvis den er øm, varm og rød.

Jeg ville ta til læge i den åbne-konsultation her kl 13.

God bedring med ham

Anmeld

31. marts 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Caroline har haft en rosin-stor knude på siden af halsen siden januar (der opdagede jeg den), og lægen konstaterede at det er en hævet lymfekirtel.

Jeg skal snart af sted til tjekup med hende, da jeg hader at den bliver ved at være hævet, og også lige googlede det. Det skulle jeg ikke have gjort

I følge min læge burde den være ufarlig, så længe den kan smuttes rundt med, og er helt "glat"  i overfladen. Carolines er ikke rød eller øm - med mindre jeg får pillet lidt for meget Lymferne hæver ofte i forbindelse med infektioner, og min læge vil ikke se hende før hun har været sygdomsfri i en måned - og det gælder også småtteri som en løbende næse. Vi var lige ved at nå den måned, men nusnotter hun igen Har dog alligevel tænkt mig at ringe efter påske og hører.

Er sikker på, at det er ganskeufarligt, men forstår absolut godt din bekymring!

Anmeld

31. marts 2010

Anja

Jeg smutter til lægen med ham  - om ikke andet så for at få ro i sindet.

Heldigvis kan vores søde barnepige godt komme og være hos de to andre imens, for orker ikke at have alle 3 unger med til lægen, når der jo sikkert er ventetid.

Anmeld

31. marts 2010

Susan1978

Anja, jeg er ret sikker på det er hævet kirtler i forbindelse med sygdom, det får begge mine børn og det gør ondt på dem.

Det er ikke farligt.

Ea får tit så ondt i de forbandede kirtler at hun trækker skuldrene helt op og får hol i nakken.

De plejer at forsvinde kort efter feberen også er forsvundet. 

Anmeld

31. marts 2010

Anja

Nu har jeg været hos lægen med Elias.

Han undersøgte hans hals  - og tjekkede også lige om han skulle have halsbetændelse. Jeg fik så følgende at vide: Hvis knuder sidder på forsiden af halsen er det næsten altid fedtknuder som jo er helt ufarlige, hvis de sidder ved nakken er det mindre sandsynligt, at det bare er fedt knuder og det skal derfor undersøges nærmere. Hvis de sidder i siden mellem de to tydelige halsmuskler, kan det være begge dele, men oftest noget ufarligt. Den Elias har sidder på siden mellem de to muskler.

Han sagde, at vi skulle holde øje med den, og at den skal være væk eller næsten væk om 2 uger ellers skal vi komme igen.

Jeg fik ro  - og alligevel ikke

Anmeld

31. marts 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hmm... Carolines sidder på siden af halsen nedenunder øreflippen - så det er vel mellem de to store halsmuskler.

Vi fik af vide, at knuden sagtens kan sidde der i flere måneder efter en infektion, og at gentagne infektioner, selv helt små som en let snotnæse, kan holde den ved lige i lang tid (ligesom man kan "stimulere" den til at forblive hævet, hvis man piller for meget ved den). Så bliver da også en smule betænkelig nu - Carolines har jo været der siden januar (mindst, der opdagede jeg den ved et tilfælde). Den holder samme størrelse - dvs. er hverken blevet større eller mindre siden, er glat og uøm, og nem at smutte rundt med.

Min søster havde en hævet lymfe ved ribbenene i mange år, den er nu en del af hendes ene bryst, og den var helt ufarlig på trods af at den var konstant hævet. Så måske nogen bare har tendens til hævede lymfer. Ville nu også gerne have at den forsvandt igen.

Anmeld

31. marts 2010

Bamme

Min dreng har dem også. Jeg flippede skråt da jeg opdagede dem, og strøg til lægen. Som kunne fortælle at det er hævede lymfekirtler. De kommer især ved førkølelse/snot.

Det er nu knap et år siden.

Han har dem stadig!

Så længe de er bevægelige, skulle de være helt harmløse. Meeeen jeg skal nu lige have tjekket dem igen.

Kan sagtens forstå din bekymring, men jeg er SIKKER på alt er fjong!

Ha' nu en god påske, og lad være med at bruge Google.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.