Den der pærecider-mousse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.791 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

Ranarupta

Jeg overvejer at lave denne...

Pære cider mousse..

3½ husblas
110 g sukker
2 past. æggeblommer
1½ dl pærecider
1 dl fløde, pisket

Husblas lægges i blød, og æggeblommer piskes med sukker og ½ dl af cideren til en luftig masse... Husblassen smeltes og den resterende cider røres i husblassen lidt ad gangen for ikke at temperatur chokke husblassen... når alt cideren er hældt i husblassen, så hældes denne blanding i æggeblandingen... og derefter vendes fløden i.. står på køl i MAX 10 min og så lægges den mellem bundene... den stivner rigtig hurtigt, så glem den ikke, da man så knuser strukturen, hvis man begynder at piske den op når den har sat sig...

Men nu presser to spørgsmål sig på:
Tror I, at denne portionsmængde er til et lag i en lagkage?

Og tror I, at man kan finthakke nogle dåse-pærer og vende i?
Jeg tænker, at det giver en kraftigere pæresmag...

Hvad har I af idéer?

/Karina 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

Anasmor

Hej hej

Det er mig der har lagt opskriften ind, og du kan sagtens tilsætte pærestykker, tror det bliver super lækkert, måske også grofthakket mørk chokolade hvis du har mod på det .. og ja den er til ét lag, og der er rigelig i den portion...

Reducer sukkeret til 80-90 g, og tilsæt 2 dl cider istedet, det bliver den meget bedre af...

Og gå ikke i panik over at den er tynd i starten... lad den tykne i skålen på køl, rør i den hver 5 minut og læg den mellem bundene I EN SPRINGFORM når den er som letpisket fløde... Så holder formen på moussen og kagen bliver meget flottere...

Kh Stinna

Anmeld

29. marts 2010

Ranarupta

Anasmor skriver:

Hej hej

Det er mig der har lagt opskriften ind, og du kan sagtens tilsætte pærestykker, tror det bliver super lækkert, måske også grofthakket mørk chokolade hvis du har mod på det .. og ja den er til ét lag, og der er rigelig i den portion...

Reducer sukkeret til 80-90 g, og tilsæt 2 dl cider istedet, det bliver den meget bedre af...

Og gå ikke i panik over at den er tynd i starten... lad den tykne i skålen på køl, rør i den hver 5 minut og læg den mellem bundene I EN SPRINGFORM når den er som letpisket fløde... Så holder formen på moussen og kagen bliver meget flottere...

Kh Stinna

Mange tak!! Det vil jeg bestemt gøre! Altså reducere sukkeret, øge cider-mængden og putte hakket choko i.

Jeg har tænkt mig at lave kagebundene i en ovnfast form - altså sådan en lasagne form. 
Men tror du ikke sagtens, at jeg kan samle den "på hovedet" i formen og så vende den ud på et fad i samlet tilstand?

Og så derefter beklæde den med fondant og pynt?

Anmeld

29. marts 2010

Anasmor

Sagtens, husk at lægge film i formen, så er det meget nemmere

Anmeld

29. marts 2010

Ranarupta

Anasmor skriver:

Sagtens, husk at lægge film i formen, så er det meget nemmere

Selvfølgelig! Det havde jeg slet ikke tænkt på!

Herligt, at du har alle erfaringerne og gider at dele ud af dem!

Endnu engang tak!!

Anmeld

29. marts 2010

Anasmor

Så lidt da

Anmeld

30. marts 2010

Ranarupta

Anasmor skriver:

Så lidt da

Jeg kom til at tænke på... pærecideren, det er da bare alm. cider med brus, ikke?

Anmeld

30. marts 2010

Anasmor

Jo det er

Anmeld

31. marts 2010

Ranarupta skriver:

Jeg overvejer at lave denne...

Pære cider mousse..

3½ husblas
110 g sukker
2 past. æggeblommer
1½ dl pærecider
1 dl fløde, pisket

Husblas lægges i blød, og æggeblommer piskes med sukker og ½ dl af cideren til en luftig masse... Husblassen smeltes og den resterende cider røres i husblassen lidt ad gangen for ikke at temperatur chokke husblassen... når alt cideren er hældt i husblassen, så hældes denne blanding i æggeblandingen... og derefter vendes fløden i.. står på køl i MAX 10 min og så lægges den mellem bundene... den stivner rigtig hurtigt, så glem den ikke, da man så knuser strukturen, hvis man begynder at piske den op når den har sat sig...

Men nu presser to spørgsmål sig på:
Tror I, at denne portionsmængde er til et lag i en lagkage?

Og tror I, at man kan finthakke nogle dåse-pærer og vende i?
Jeg tænker, at det giver en kraftigere pæresmag...

Hvad har I af idéer?

/Karina 

Hey!

Har du lavet den?    Jeg vil nemlig lave en til i  morgen  med cidermousse, så var lige nysgerrig efter resultatet!?                Hvilket andet fyld vælger du til? Jeg tænker  noget med chokolade måske...

Stine 35+0

Anmeld

31. marts 2010

Ranarupta

Tilmeldt skriver:

Hey!

Har du lavet den?   Jeg vil nemlig lave en til i  morgen  med cidermousse, så var lige nysgerrig efter resultatet!?               Hvilket andet fyld vælger du til? Jeg tænker  noget med chokolade måske...

Stine 35+0

Nej, jeg skal nemlig også lave den til imorgen

Jeg laver tobleronecreme til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.