Puha, hvor irriterende! Jeg kan godt forstå, du er skuffet og sur på dem.
Det er da en sjov børnehaveopførsel at lægge for dagen (?).
Jeg kender det godt fra min egen far og også lidt fra mine svigerforældre og det er altså MEGET svært at arbejde med folk, der ikke bare siger, hvad der er i vejen, men i stedet bare trækker sig og bliver mere og mere snotfornærmede og mobsede over Gud ved hvad (men sådan ved jeg jo selvfølgelig ikke, om det er med dine svigerforældre, så lad bare den stå for min egen regning ;) )
Hvis jeg var dig, tror jeg, at jeg ville bede manden om at tage en snak med dem - selvfølgeligt afhængigt af, hvordan hans forhold er til dem- og fortælle, at I er kede af, at de ikke kom til Almas fødselsdag og ikke kan forstå, hvorfor det virker som om, de ikke vil besøge jer. Hvis du er med til snakken, hvilket selvfølgelig forudsætter, at I mødes og det lader jo til at have besværlige udsigter, kunne du jo også sige, at I havde spekuleret på, om det havde noget at gøre med, at du var på rekreation hos dine forældre uden at besøge dem. Og så i den anledning forsøge at få dem til at huske, hvor hårdt det lige er at have små børn.
Problemet med at få bedsterne til at huske, hvordan det er at have små børn, fandt jeg for nyligt ud af, hænger sammen med, at det simpelthen ikke var så hårdt i de gode gamle dage :) Min far har fortalt adskillige hårrejsende historier om, hvordan han og hans første kone behandlede mine halvsøskende, da de var små. For det første fik de bare lov at græde sig i søvn. Min storesøster havde endda et brølebur, som min far havde bygget til hende. Min storebror fik simpelthen et låg ovenpå sin tremmeseng, når han blev lagt i seng og det hændte også, at de så gik i biffen, imens det stakkels barn lå dernede og skreg... Hmmm. Selv er jeg glad for, at han blev skilt og fandt min mor, før han fik mig ;)
Held og lykke med farforældrene og fortæl endelig, hvad der sker i sagen...
Knus fra Birgitte
Anmeld