hvor meget tv får dit barn lov til at se

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. marts 2010

creative

jeg vil høre jer om hvor meget tv jeres børn ser om dagen og om i selv ser  tv-avis mens barnet er i rummet ?

jeg syndes jeg oplever et stigne forbrug af tv underholdning til børn og når jeg går fordi en legeplas står den gabne tom, jeg er selv vokset op med børn i gården og meget ligt tv, det vil jeg gerne vider give til min datter men jeg syndes det vil være syndt hvis hun skal side helt alene med sin mor på legeplasen.

det betyder så meget for mig at vi snakker om at flytte til et sted med flere børn moske et bofællesskab hvis vi kan finde et vi har råd til at bo i har i nongen gode råd til hvad man kan gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det svinger  meget. Om vinteren en del, men om sommeren næsten ikke Og sådan er det også med os voksne.

Anmeld

29. marts 2010

4xGreve

Jeanne skriver:

Det svinger  meget. Om vinteren en del, men om sommeren næsten ikke Og sådan er det også med os voksne.

enig... om vinteren en del og da vi bor i en lejlighed på 2 sal og ingen ordenlig legeplads i nærheden så om vinteren en del, men hun ser det ikke rigtigt men det køre som baggrundsstøj, hun har sku for meget krudt til at sidde ned og ser film...

Anmeld

29. marts 2010

Mira0911

Lige pt. så meget hun vil se...

Men ellers prøver vi så vidt muligt at tilbringe tiden ude i det skønne vejr, og andre ting vi nu kan foretage os.

Anmeld

29. marts 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Så meget hun gider!!! Og det er virkelig lidt Om morgenen får hun som regel lov at spise morgenmad til morgentv, men der er kun 1 eller 2 programmer der kan fange hendes opmærksomhed -dog vil hun gerne have det tændt.

Hun kommer stort set dagligt og beder om at se en af hendes film (Bamse, Kaj og Andrea, Prinsesser, Teletubbier etc.), og 5 min efter den er sat på, er hun udenfor med sin far og i gang i haven, har fundet billedlotteriet frem eller er i gang med noget af hendes legetøj som f.eks. perler, tegne, dukker, klodser osv.

Hun kan sagtens fordybe sig i leg med sit legetøj - men ikke i tv´et... i dag så hun ca. 10 min af Alle vi børn i Bulderby - ny rekord.

Så derfor har vi ikke restriktioner - det virker ikke nødvendigt. Om aftenen har vi altid set tv-avis og vejret osv, men det har været slut i et stykke tid, da hun begyndte at tage det ind, og det er hun altså for lille til.

Anmeld

29. marts 2010

Diana...

Intet men kun fordi han ikke gider og har aldrig gidet ikke engang 1 min gider han han vil hellere lege den lille rod 

Anmeld

29. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Diana... skriver:

Intet men kun fordi han ikke gider og har aldrig gidet ikke engang 1 min gider han han vil hellere lege den lille rod 

Det samme herhjemme...

Vi har aldrig brugt tv som underholdning for ham, for han elsker at lege - studere osv.

Hvis vi tænder for noget disney - mtv - animal osv, går han hen og slukker på selve fjernsynet.

Uanset vejr er vi som regl ude, med den rigtige påklædning er intet vejr for slemt til os. Frederic elsker at være ude.

I min verden er det at plante dem foran tv'et når de ikke selv kan sige fra - en dårlig løsning.

Som små bliver de let overstimuleret og hvor skal de kigge hen? så de vælger som regl at lukke øjnene og dreje hovedet væk.

Anmeld

29. marts 2010

lillemunk

her i huset må man først se fjernsyn på hverdage efter 17.
I weekenden må man se morgen tv og ellers igen først efter 17.

Syntes ikke der er grund for at børn sidder foran flimmer kassen.
Så kunne de lige så godt blive passet( for tvét er da alle tiders barnepige)

Anmeld

29. marts 2010

Mor.sander

Det eneste faste der er her hjemme er at der er ingen tv om morgen på hverdag og at min søn ser ca. 1 times tv efter han er kommet hjem fra skole, for lige at falde til ro (nu er jeg hjemme).

Ellers må de se alt det tv de gider, det er mest om vinderen hvor det ikke altid er lige sjovt at være uden døres.. Og næsten ingen i sommer perioden.

Anmeld

30. marts 2010

Diana...

Frederic's moar skriver:

Det samme herhjemme...

Vi har aldrig brugt tv som underholdning for ham, for han elsker at lege - studere osv.

Hvis vi tænder for noget disney - mtv - animal osv, går han hen og slukker på selve fjernsynet.

Uanset vejr er vi som regl ude, med den rigtige påklædning er intet vejr for slemt til os. Frederic elsker at være ude.

I min verden er det at plante dem foran tv'et når de ikke selv kan sige fra - en dårlig løsning.

Som små bliver de let overstimuleret og hvor skal de kigge hen? så de vælger som regl at lukke øjnene og dreje hovedet væk.

Ha ha Lucas slukker os for det  

helt enig Lucas vil os hellere være ude han elsker det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.