Amning og jordbær???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.694 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

Bom

Hej Piger..

Jeg havde en snak med en veninde igår, som mente at man ikke måtte spise jordbær når man ammede... Passer det???

Hun mente at det var det samme, som hvis man gav små børn honning.. (det må de vidst ikke få)

Men jeg glæder mig bare sådan til jordbær sæsonen starter.. Elsker jordbær..

Så håber at der er nogle som kan bekræfte eller afkræfte dette...

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

Honningblomst

Man må spise alt...nogle børn er bare sarte og andre er slet ikke.

Jeg kunne spise alt da jeg ammede mine, så prøv dig frem..

Knus..

Anmeld

28. marts 2010

Phoenix

Jeg har hørt, at hvis man spiser jordbær mens man ammer, skulle det kunne give babyen kolik-agtige symptomer. Men om det er en skrøne eller sandt ved jeg intet om.

Anmeld

28. marts 2010

BinaMor

nogle enkelte babyer kan reagere på jordbær, vindruer, chokolade eller stærk mad. prøv dig frem og se. det er ikke noget der skader dit barn. i væreste fald kan den få mave kneb.

Anmeld

28. marts 2010

Bavianis

Børn under 1 år må ikke få honning. Det står også på honning emballagen. Jeg ved ikke hvorfor dog...

Anmeld

28. marts 2010

Bom

gabriellasmor skriver:

nogle enkelte babyer kan reagere på jordbær, vindruer, chokolade eller stærk mad. prøv dig frem og se. det er ikke noget der skader dit barn. i væreste fald kan den få mave kneb.

årh det lyder godt, troede nemlig at det skadede barnet, hvis man spiste dem.. Men hvis det "kun" er mave kneb, så kan jeg jo godt prøve og spise nogle, og så se hvad der sker..

Anmeld

28. marts 2010

charlottekri

Bavianis skriver:

Børn under 1 år må ikke få honning. Det står også på honning emballagen. Jeg ved ikke hvorfor dog...

det er fordi honning indeholder nogle bakterier som de smås maver ikke kan tåle, og de kan faktisk få madforgiftning af det

det fik jeg så at vide af min sp efter at jeg havde givet min datter lidt honning på en sut...

Anmeld

28. marts 2010

charlottekri

Mini-Terp skriver:

årh det lyder godt, troede nemlig at det skadede barnet, hvis man spiste dem.. Men hvis det "kun" er mave kneb, så kan jeg jo godt prøve og spise nogle, og så se hvad der sker..

de kan få diarre / tynd mave, det er det hele

min mor fortalte at da jeg lige var født, spiste min mor 3 vindruer (nævnt i et andet indlæg i denne debat) og jeg fik så tynd mave at jeg sked (undskyld udtrykket) i en meterlang (jep) stråle....

Anmeld

28. marts 2010

Bom

charlottekri skriver:

de kan få diarre / tynd mave, det er det hele

min mor fortalte at da jeg lige var født, spiste min mor 3 vindruer (nævnt i et andet indlæg i denne debat) og jeg fik så tynd mave at jeg sked (undskyld udtrykket) i en meterlang (jep) stråle....

hehe tror jeg spiser nogle jordbær den dag Klaus skal skifte ble så.. hehe

Anmeld

28. marts 2010

charlottekri

Mini-Terp skriver:

hehe tror jeg spiser nogle jordbær den dag Klaus skal skifte ble så.. hehe

ja, det gælder om at planlægge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.