Jeg har to veninder som har prøvet det og begge to har valg almindelig look, altså sådan en look som passer til DK eller i Skandinavien generelt. Men jeg ved ikke rigtigt, hvad de gik efter med uddanalsen, jeg må spørger. Det er også vigtigt, synes jeg...
Jeg vidste ikke, at der findes så nogle stedder på nettet, hvor man kan læse om donor. Det er meget spændende. Man finder på mange forskellige typer og det dejligt at kunne vælge efter den type som man selv er glad for.
Jeg har lige kikket i den der link og jeg kan se, at der er en fyr som er architect og han måler 1,94m og vejer kun 68kg! hold det op! Jeg troede, at det er meget meget tynd og lidt kedeligt at se på. Men på journalen står der, at kvinderne på klinikken sagde, at han var lækker og at han kunne være en Hugo Boss model... hehe... jeg vidste slet ikke, at man kunne få så mange detaljer! :-D
Det er lidt misvisende inde på den side, som jeg har linket til. Det er fra den sædbank, jeg har fået - det er nok den største i DK.
Den er også verdensomspændende. Dvs. den fungerer også i USA. I USA har man nogle helt andre retningslinier og tilgange til sæddonation. Det er meget mere "Supermarked".
I DK bruger man kan højde, vægt, øjen og hårfarve på anonyme donorer. På åbne også blodtype og beskæftigelse.
Man kan ikke vælge uddannelse, når man bestiller sæd på en lægeklinik. Måske blodtype, hvis der et lægeligt hensyn
Jeg ved ikke om de inde på Stork, hvor de også bruger åbne donorer, tager højde for den slags. Så vidt jeg ved, så vælger kvinden ud fra en liste. Ved bare ikke, hvad der står på den liste helt præcist.
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg egentlig synes, at det er lidt frastødende med den amerikanske model. Så bliver det efter min mening lidt for meget "designerbørn".
At vi i DK kan vælge højde, vægt, hår- og øjenfarve er i orden. Specielt taget i betragtning, at de fleste, som bruger sæddonor er barnløse par, hvor mandens sæd ikke virker. Så er det jo fint, at de kan finde en donor, som matcher manden.