Hvornår valgte du din klat/klatter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2010

dorthemus

Mutti2B skriver:

Jeg troede ikke at man skulle vælge flere. Jeg gik ud fra at de kunne se i systemet om der var mere "man-juice" tilbage fra ham man ønskede. Men måske var det skæbnen, at der var udsolgt af din 1. prioritet, da det jo gav bonus med nr. 2 og du nu venter baby Runa

Var det til selve journalsamtalen at du skulle vælge eller fik du en liste med hjem, som du kunne vælge ud fra? Jeg tror at selve samtalen vil gøre mig rundforvirret med alle de oplysninger, og hvis jeg så oven i det skal vælge donor..... Puha, det bliver da noget af en mundfuld. Godt at min veninde skal med

Nu er det jo kun fem ting man skal tage stilling til: hår- og øjenfarve, højde, beskæftigelse og blodtype..det er egentlig nemt nok. Jeg ved kun hvordan det foregår når man skal vælge en ÅBEN donor på en privatklinik og der fik jeg en liste med 15 forskellige som jeg så skulle vælge fem ud fra.

Og ja, jeg tror også det var skæbnen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2010

dorthemus

Mutti2B skriver:

Man må da sige at der var gevinst med din donor . Tak for linket. Jeg har kigget på det og tror sgu da vist lige at jeg har fundet klatten. Godt nok har han mørke brunt hår, men ellers passer det meget godt. Vil jo også gerne at han er dansk da bebs jo måske vil vide mere om ham, når h*n bliver 18 år. Jeg håber at han er der og ikke er blevet "brugt op" inden sommer

Overvejede du ikke at købe flere strå, som du kunne bruge hvis du ville ha flere børn? Det er godt nok noget af en udskrivning, men jeg er i syv sind om jeg skal gøre det

Ved du om blodtypen har noget at sige?

Jeg tror ikke, at blodtypen har noget at sige ift. at blive gravid..jeg er selv 0 resus neg. og donor er B resus positiv. Jeg har lige fået bekræftet at Runa er neg. ligesom mig, men vi ved først hvilken blodtype hun er ved fødslen.

Anmeld

29. marts 2010

dorthemus

Mutti2B skriver:

Jeg skal insemineres her til sommer, og til journalsamtale til maj. Er det til journalsamtalen at jeg vælger donoren? Jeg har en klar ide om højde, øjenfarve, hårfarve og vægt for jeg vil gerne ha at "han" ikke ligger milevidt fra mig rent udseendemæssigt. Så brune øjne og lyst hår er ønskekonstellationen, men det er desværre et meget sjældent mix. Hvad lagde I vægt på?

Jeg har også overvejet om jeg skulle købe ekstra "man-juice" til fremtiden så mine børn vil blive 100% biologisk beslægtede... Hvad gjorde I af overvejelser?

Knus fra Mutti2B

Hvilken klinik er du tilknyttet?

Anmeld

31. marts 2010

Mutti2B

dorthemus skriver:

Hvilken klinik er du tilknyttet?

Jeg har bestilt tid på Diers Klinik i Århus. Jeg fandt den på nettet og synes det virker rigtig prof og dem jeg har snakket med virker også rigtig søde og hjælpsomme. Så nu glæder jeg mig til at komme til journalsamtalen, så der snart kan komme en bebs min vej

Anmeld

31. marts 2010

Cris

KaMa skriver:

Jeg valgte udfra mit eget udseende. Høj, mørkhåret og blå øjne.

Min kom fra Cryos. Nedenfor kan du søge efter de kriterier, du ønsker. Så kan du da se udvalget

Min er anonym donor, og jeg fortalte bare lægen, at han skulle være over 180 cm, blå øjne og mørkt hår. Så fandt de en til mig. Jeg fik oplyst de præcise mål ved inseminering.

Efterfølgende har jeg herhjemme fundet ham ved nedenstående link, så fik et par ekstra oplysninger om ham. Kun erhverv og blodtype, og antal graviditeter.

http://dk-da.cryosinternational.com/private/donorsoegning.aspx

Jeg har to veninder som har prøvet det og begge to har valg almindelig look, altså sådan en look som passer til DK eller i Skandinavien generelt. Men jeg ved ikke rigtigt, hvad de gik efter med uddanalsen, jeg må spørger. Det er også vigtigt, synes jeg...

Jeg vidste ikke, at der findes så nogle stedder på nettet, hvor man kan læse om donor. Det er meget spændende. Man finder på mange forskellige typer og det dejligt at kunne vælge efter den type som man selv er glad for.

Jeg har lige kikket i den der link og jeg kan se, at der er en fyr som er architect og han måler 1,94m og vejer kun 68kg! hold det op! Jeg troede, at det er meget meget tynd og lidt kedeligt at se på. Men på journalen står der, at kvinderne på klinikken sagde, at han var lækker og at han kunne være en Hugo Boss model... hehe... jeg vidste slet ikke, at man kunne få så mange detaljer! :-D

Anmeld

31. marts 2010

Smillaz

Jeg har termin om ca 14 dage -  det lykkes i anden omgang med en åben donor Jeg tænkte også meget over hvad jeg skulle vælge ud fra dengang - og endte med at vælge karakteristika som mine - noget skal man jo træffe valget ud fra. Men derfor aner man jo ikke om barnet ender ud med den ene eller anden hårfarve, øjenfarve etc  - hvilket i sidste ende heller ingen betydning har. Held og lykke til jer som er eller skal igang med processen.

God påske

Anmeld

1. april 2010

Vial

Jeg har to veninder som har prøvet det og begge to har valg almindelig look, altså sådan en look som passer til DK eller i Skandinavien generelt. Men jeg ved ikke rigtigt, hvad de gik efter med uddanalsen, jeg må spørger. Det er også vigtigt, synes jeg...

Jeg vidste ikke, at der findes så nogle stedder på nettet, hvor man kan læse om donor. Det er meget spændende. Man finder på mange forskellige typer og det dejligt at kunne vælge efter den type som man selv er glad for.

Jeg har lige kikket i den der link og jeg kan se, at der er en fyr som er architect og han måler 1,94m og vejer kun 68kg! hold det op! Jeg troede, at det er meget meget tynd og lidt kedeligt at se på. Men på journalen står der, at kvinderne på klinikken sagde, at han var lækker og at han kunne være en Hugo Boss model... hehe... jeg vidste slet ikke, at man kunne få så mange detaljer! :-D

Det er lidt misvisende inde på den side, som jeg har linket til. Det er fra den sædbank, jeg har fået - det er nok den største i DK.

Den er også verdensomspændende. Dvs. den fungerer også i USA. I USA har man nogle helt andre retningslinier og tilgange til sæddonation. Det er meget mere "Supermarked".

I DK bruger man kan højde, vægt, øjen og hårfarve på anonyme donorer. På åbne også blodtype og beskæftigelse. 

Man kan ikke vælge uddannelse, når man bestiller sæd på en lægeklinik. Måske blodtype, hvis der et lægeligt hensyn

Jeg ved ikke om de inde på Stork, hvor de også bruger åbne donorer, tager højde for den slags. Så vidt jeg ved, så vælger kvinden ud fra en liste. Ved bare ikke, hvad der står på den liste helt præcist.

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg egentlig synes, at det er lidt frastødende med den amerikanske model. Så bliver det efter min mening lidt for meget "designerbørn".

At vi i DK kan vælge højde, vægt, hår- og øjenfarve er i orden. Specielt taget i betragtning, at de fleste, som bruger sæddonor er barnløse par, hvor mandens sæd ikke virker. Så er det jo fint, at de kan finde en donor, som matcher manden.

Anmeld

1. april 2010

Cris

KaMa skriver:

Det er lidt misvisende inde på den side, som jeg har linket til. Det er fra den sædbank, jeg har fået - det er nok den største i DK.

Den er også verdensomspændende. Dvs. den fungerer også i USA. I USA har man nogle helt andre retningslinier og tilgange til sæddonation. Det er meget mere "Supermarked".

I DK bruger man kan højde, vægt, øjen og hårfarve på anonyme donorer. På åbne også blodtype og beskæftigelse. 

Man kan ikke vælge uddannelse, når man bestiller sæd på en lægeklinik. Måske blodtype, hvis der et lægeligt hensyn

Jeg ved ikke om de inde på Stork, hvor de også bruger åbne donorer, tager højde for den slags. Så vidt jeg ved, så vælger kvinden ud fra en liste. Ved bare ikke, hvad der står på den liste helt præcist.

Til sidst vil jeg lige sige, at jeg egentlig synes, at det er lidt frastødende med den amerikanske model. Så bliver det efter min mening lidt for meget "designerbørn".

At vi i DK kan vælge højde, vægt, hår- og øjenfarve er i orden. Specielt taget i betragtning, at de fleste, som bruger sæddonor er barnløse par, hvor mandens sæd ikke virker. Så er det jo fint, at de kan finde en donor, som matcher manden.

Det synes jeg ikke, at det bliver en design baby... Du vælger at have en baby med den mand som du allerede synes er fantastisk (i de fleste tilfælde) så når man er alene, hvorfor skal man nøjes med kun højde, vægt og hårfarve???   Jeg ville gerne også vide, hvad for en uddanelse han har. For mig handler det ikke så meget om kun uddanelsen eller den erhverv han arbejder i, men det handler om interesse og at se en lille smule personlighed i det. Så hvis jeg finder tre eller fire, som jeg kan være interesseret i, så kunne jeg måske lave en sidste runde med at vælge hans uddanelse/erhverv. Det er ikke en supermarket for at vælge om mit barn skal have en lille næse eller lyse krøller. Det er mest at finde en helhed som er tætest på mig. Jeg personlig ville hellere have mulighed for at vælge så meget som muligt, så jeg kunne finde den mand, som jeg selv ville kunne finde interesant, hvis jeg havde mødt ham personlig. Jeg synes, at det ville være mere rart for mig. Giver det mening? Nogle gange har jeg det svært at forklare mine tanke...

Anmeld

1. april 2010

dorthemus

Cris skriver:

Det synes jeg ikke, at det bliver en design baby... Du vælger at have en baby med den mand som du allerede synes er fantastisk (i de fleste tilfælde) så når man er alene, hvorfor skal man nøjes med kun højde, vægt og hårfarve???   Jeg ville gerne også vide, hvad for en uddanelse han har. For mig handler det ikke så meget om kun uddanelsen eller den erhverv han arbejder i, men det handler om interesse og at se en lille smule personlighed i det. Så hvis jeg finder tre eller fire, som jeg kan være interesseret i, så kunne jeg måske lave en sidste runde med at vælge hans uddanelse/erhverv. Det er ikke en supermarket for at vælge om mit barn skal have en lille næse eller lyse krøller. Det er mest at finde en helhed som er tætest på mig. Jeg personlig ville hellere have mulighed for at vælge så meget som muligt, så jeg kunne finde den mand, som jeg selv ville kunne finde interesant, hvis jeg havde mødt ham personlig. Jeg synes, at det ville være mere rart for mig. Giver det mening? Nogle gange har jeg det svært at forklare mine tanke...

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener...i den virkelige verden har man jo også mange kriterier at gå ud fra. Alt fra interesse til udseende..og der vælger folk jo også fra eller til

Da jeg valgte min donor der gik jeg først og fremmest ud fra én der lignede mig af udseende, men fik så i stedet én med et udseende jeg ville have kigget efter ude i byen..og det var vist meget godt haha

Anmeld

1. april 2010

Cris

dorthemus skriver:

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener...i den virkelige verden har man jo også mange kriterier at gå ud fra. Alt fra interesse til udseende..og der vælger folk jo også fra eller til

Da jeg valgte min donor der gik jeg først og fremmest ud fra én der lignede mig af udseende, men fik så i stedet én med et udseende jeg ville have kigget efter ude i byen..og det var vist meget godt haha

Ja, netop. Og så tænker jeg også, om man ikke kunne vælge også lidt om interese, uddanalse, eller personlighed (ligesom åben, venlig, lidt generet, nemt at grine, inteligent, intelectuel, god i sport, kreativ osv osv...) Jeg kan ikke se noget forkert i at også kunne vælge så noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.