Hvornår valgte du din klat/klatter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.931 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. marts 2010

Mutti2B

Jeg skal insemineres her til sommer, og til journalsamtale til maj. Er det til journalsamtalen at jeg vælger donoren? Jeg har en klar ide om højde, øjenfarve, hårfarve og vægt for jeg vil gerne ha at "han" ikke ligger milevidt fra mig rent udseendemæssigt. Så brune øjne og lyst hår er ønskekonstellationen, men det er desværre et meget sjældent mix. Hvad lagde I vægt på?

Jeg har også overvejet om jeg skulle købe ekstra "man-juice" til fremtiden så mine børn vil blive 100% biologisk beslægtede... Hvad gjorde I af overvejelser?

Knus fra Mutti2B

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

Agnete

Det bliver spændende at skulle i gang, selv om 15 uger er lang tid at vente  

Jeg er selv lige blevet insemineret den 17. marts, og skal teste på onsdag.

Jeg valgter donor karakteristika ud fra, hvordan jeg selv ser ud, altså blå øjne og blond hår. Jeg "bestilte" sæd den dag, jeg var til scanning to dage inden insemination. Men det kommer nok an på klinikken...  

Donor med brune øjne og blond hår, er ikke umuligt. Men det afhænger jo af hvem klinikken handler med, og om det skal være åben eller anonym donor. Jeg har ikke selv valgt at reservere ekstra stå til søskende, da jeg i forvejen har en datter (hjemmelavet), men ville da overveje det kraftigt, hvis det var den første.

Held og lykke med det

Anmeld

28. marts 2010

Sofiedk

Hold da op hvor spændende.

Jeg tar så meget hatten af for jer kvinder der vælger at tage skæbnen i egen hånd og hvor er det dog bare en spændende process, det bliver helt sikkert det største i dit liv nogensinde, med eller uden  mand

Krydser fingre for den er der første gang.

Anmeld

28. marts 2010

Vial

Jeg valgte udfra mit eget udseende. Høj, mørkhåret og blå øjne.

Min kom fra Cryos. Nedenfor kan du søge efter de kriterier, du ønsker. Så kan du da se udvalget

Min er anonym donor, og jeg fortalte bare lægen, at han skulle være over 180 cm, blå øjne og mørkt hår. Så fandt de en til mig. Jeg fik oplyst de præcise mål ved inseminering.

Efterfølgende har jeg herhjemme fundet ham ved nedenstående link, så fik et par ekstra oplysninger om ham. Kun erhverv og blodtype, og antal graviditeter.

http://dk-da.cryosinternational.com/private/donorsoegning.aspx

Anmeld

28. marts 2010

dorthemus

Jeg  valgte som udgangspunkt en donor som lignede mig mest muligt med lyst hår og blå øjne, men da jeg skulle insemineres fik jeg ikke ham men min anden prioritering...og ham ku jeg slet ikke huske. Havde kun fokuseret på førstevalget

Min donor viste sig så at have lyst brunt hår og grønne øjne...og da jeg jo blev gravid i første hug, klager jeg bestemt ikke

Anmeld

28. marts 2010

Mutti2B

Agnete skriver:

Det bliver spændende at skulle i gang, selv om 15 uger er lang tid at vente  

Jeg er selv lige blevet insemineret den 17. marts, og skal teste på onsdag.

Jeg valgter donor karakteristika ud fra, hvordan jeg selv ser ud, altså blå øjne og blond hår. Jeg "bestilte" sæd den dag, jeg var til scanning to dage inden insemination. Men det kommer nok an på klinikken...  

Donor med brune øjne og blond hår, er ikke umuligt. Men det afhænger jo af hvem klinikken handler med, og om det skal være åben eller anonym donor. Jeg har ikke selv valgt at reservere ekstra stå til søskende, da jeg i forvejen har en datter (hjemmelavet), men ville da overveje det kraftigt, hvis det var den første.

Held og lykke med det

Ja, 15 uger er lang tid, men det er ganske selvvalgt. Jeg vil gerne brænde en masse energi af på oplevelser og ferier inden jeg helliger mig livet som gravid og sidenhen mor.

Jeg har set på forskellige donorlister og har endnu ikke fundet en med lyst hår og brune øjne. Jeg  for at et match kan nå at aflevere sit bidrag inden det bliver min tur. Jeg ved dog at det skal være en åben donor. Jeg synes i forvejen at der er mange moralske overvejelser i det her og at vælge en åben donor er det rigtige for mig. Hvad har du valgt?

Uh, der er jo ikke lang tid til onsdag og dog. For dig må tiden være ulidelig lang . Jeg  alt hvad  kan for at du står med en positiv test på onsdag....

Anmeld

28. marts 2010

Mutti2B

Sofiekdk skriver:

Hold da op hvor spændende.

Jeg tar så meget hatten af for jer kvinder der vælger at tage skæbnen i egen hånd og hvor er det dog bare en spændende process, det bliver helt sikkert det største i dit liv nogensinde, med eller uden  mand

Krydser fingre for den er der første gang.

Tak, hvor er det sødt af dig . Jeg har jo total præstationsangst efter at Dorthemus og KaMa blev gravide i 1. hug. Jeg håber jeg kan blive ligeså heldig.

Anmeld

28. marts 2010

Mutti2B

KaMa skriver:

Jeg valgte udfra mit eget udseende. Høj, mørkhåret og blå øjne.

Min kom fra Cryos. Nedenfor kan du søge efter de kriterier, du ønsker. Så kan du da se udvalget

Min er anonym donor, og jeg fortalte bare lægen, at han skulle være over 180 cm, blå øjne og mørkt hår. Så fandt de en til mig. Jeg fik oplyst de præcise mål ved inseminering.

Efterfølgende har jeg herhjemme fundet ham ved nedenstående link, så fik et par ekstra oplysninger om ham. Kun erhverv og blodtype, og antal graviditeter.

http://dk-da.cryosinternational.com/private/donorsoegning.aspx

Man må da sige at der var gevinst med din donor . Tak for linket. Jeg har kigget på det og tror sgu da vist lige at jeg har fundet klatten. Godt nok har han mørke brunt hår, men ellers passer det meget godt. Vil jo også gerne at han er dansk da bebs jo måske vil vide mere om ham, når h*n bliver 18 år. Jeg håber at han er der og ikke er blevet "brugt op" inden sommer

Overvejede du ikke at købe flere strå, som du kunne bruge hvis du ville ha flere børn? Det er godt nok noget af en udskrivning, men jeg er i syv sind om jeg skal gøre det

Ved du om blodtypen har noget at sige?

Anmeld

28. marts 2010

Mutti2B

dorthemus skriver:

Jeg  valgte som udgangspunkt en donor som lignede mig mest muligt med lyst hår og blå øjne, men da jeg skulle insemineres fik jeg ikke ham men min anden prioritering...og ham ku jeg slet ikke huske. Havde kun fokuseret på førstevalget

Min donor viste sig så at have lyst brunt hår og grønne øjne...og da jeg jo blev gravid i første hug, klager jeg bestemt ikke

Jeg troede ikke at man skulle vælge flere. Jeg gik ud fra at de kunne se i systemet om der var mere "man-juice" tilbage fra ham man ønskede. Men måske var det skæbnen, at der var udsolgt af din 1. prioritet, da det jo gav bonus med nr. 2 og du nu venter baby Runa

Var det til selve journalsamtalen at du skulle vælge eller fik du en liste med hjem, som du kunne vælge ud fra? Jeg tror at selve samtalen vil gøre mig rundforvirret med alle de oplysninger, og hvis jeg så oven i det skal vælge donor..... Puha, det bliver da noget af en mundfuld. Godt at min veninde skal med

Anmeld

28. marts 2010

Vial

Jeg har valgt ikke at få lagt strå til side. Hvis jeg fik problemfri graviditet og jeg som nybagt mor kunne mærke, at det ville jeg igen. Så ville jeg få det gjort - og håbe, der stadig var noget ledigt. Min graviditet er hård for min krop og da der kommer to, så tror jeg ikke, jeg vil lave den investering. Tror ikke donors blodtype har betydning - med mindre du har den negative blodtype. Alt det bliver tjekket. Når du er blevet gravid. Jeg har aldrig skulle oplyse donors type og fertilitetslæger kendte ikke min dengang. Sæden kostede kun 1550 kr. Hormonerne var noget dyrere. En åben donor koster flere tusinde kroner. Den pris på sæden, du ser på hjemmesiden er ikke den pris, man skal betale hos lægen. Det er angros salg ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.