Jeg har tidligere taget Akarin og Mirtazapin. Men er skiftet til Efexor, da vi gik igang med projekt Baby.
Nu er jeg gravid og tager dem stadig. De er nemlig også godkendt til graviditet og amning.
Jeg synes, at det er yderst vigtigt, at du får noget medicin - og da jeg ikke ved, om du er trappet ud af din tidligere medicin med lægens samtykke - vil jeg anbefalde dig at blive i din medicin i en længere periode end tidligere.
Jeg har fået at vide af læge og psykiater, at ens krop først begynder at overtage produktionen af serotonin ( kan være årsag til, at man får en depression) efter en periode på 10 år.
Jeg har været på min medicin i lidt over 7 år og selvom jeg aldrig har haft det bedre og har lært mine signaler at kende, så vil jeg ikke stoppe før mit barn er født og jeg er kommet udover risikoen for fødselsdepression...
Hvis det er, at det helt går i hårdknude for dig, så synes jeg bestemt, at du skal ringe til psykiatrisk skadestue. De burde bestemt kunne hjælpe dig! http://www.netdoktor.dk/tema/sorg_krise/psyk.htm
Jeg håber, at du hurtigt får noget hjælp - jeg ved, hvor svært det kan være at tumle med sådan noget!!

Anmeld