VS dilemma!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

554 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. maj 2008

Juniors mor

Øv nu har vi fået tilbudt plads i VS. Det skulle ellers ikke være sket før oktober!!!
Vi bor i Kbh kommune hvor der ikke er pladsgarenti. Vores behovsdato hedder 1.maj men da vi skal til USA indtil 1 oktober har vi egentlig ikke behov for en plads før der. Pladsanvisningen mente dog ikke vi skulle ændre vores behovsdato for så ville vi først få en plads til næste forår!! De mente heller ikke vi skulle forvente at få en plads før til september, men nu har vi så fået tilbudt en fra 1 juni -øv! Det er vores 2. prioritet (staves?) og vores 1. prioritet står vi nr 25 til så der kan vi få plads om 1-2 år, og så er Julie ligesom færdig med vuggestue!!!!!
Nå men vores dilemma er:
-skal vi tage pladsen og betale næsten 12000 for ingenting og optage en plads for nogle andre, som ville have brug for pladsen og benytte den fra 1/6?
-skal vi sige nej til pladsen og risikere ikke at kunne få Julie i VS før til foråret? Det betyder så at vi skal finde en privat børnepasser til hende....
Hvad ville i gøre???

Helle -der ikke aner hvad vi skal gøre med den VS-plads!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2008

Siber

Tillykke med pladsen og sikke noget!
Ja jeg ved sku ikke hvad jeg havde gjort! På den ene side, så er I sikker på en plads hvis I siger ja, men det er mange penge, for igen ting. Men på den anden side, hvis I siger nej, så ved ikke jo hellere ikke hvad I kommer hjem til!

Men en anden ting er, jeg ved ikke hvordan det er med KBHs kommune, men her i Faxe, må man ikke sige ja til en plads, også ikke bruge den! Altså jeg ved godt i skal på ferie, men det kunne være i lige skulle tjekke det ud!

Knus Siber, der desværre ikke kunne komme med de gyldene guldkorn!

Anmeld

28. maj 2008

bette

hmm ja det er da et svært valg..
altså vil sige at her i viborg kommune var det ikke svært at finde en privat dp..
men det kommer an på hva i helst vil.. synes også det er mange penge for ingenting

Anmeld

28. maj 2008

Loggidut

hmmm...kan man ikke sige til pladsanvisningen at i gerne vil have pladsen, men først fra den dato i ønsker...

nej det kan man sgu nok ikke...det er bare mange sure penge at betale for noget i ikke skal bruge!:(

Anmeld

28. maj 2008

joan

Kan I starte med at søge orlov? Bare en idé..
Arbejder selv som pædagog og der er da nogle der kun har orlov i en enkelt eller 2 mdr. Men de plejer jo at være startet... Hvis I var frække nok kunne I lade hende starte og så søge orlov , hvis det andet ikke kan lade sig gøre(det er bare ikke så fedt for Julie), men mon ikke de er til at snakke med på pladsanvisningen...
Synes bestemt ikke i skal betale 12000 for ingenting! Hun er jo ret gammel, når I får brug for pladsen til oktober, så hendes alderancinitet burde være god.

Hilsen Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.