opskrift på mørbrad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.414 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

starsofheaven

nogle der har det? har købt svinemørbrad men ved ik hvad jeg skal lave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

Sabina & Simone

Har en super god en... Laver jeg altid når det er...

steg bacontern og champignon på en pande, læg dem i et fad...

Skær mørbrad i tykke skiver og bank dem lidt med en kødhammer... vend dem så i en blanding af mel, salt og peber og læg dem ovenpå bacon og champignon.

Hæld fløde og jensens whiskeysauce i stegepanden, rør og bring i kog... Hældes over kødet og ind i ovnen en halv times tid 200 grader... Eller til det er blevet mørkt ovenpå..

Server med Ris eller kartoffelmos og flutes... MUMS

Anmeld

27. marts 2010

B&J

Hej jeg kan to forskellige...

til ca 4-6 personer

svits bacon i en gryde vi plejer f bruge 1-2 pakker af den finskåret. der efter skær børbraden i fine stykker du bestemmer selv hvor strore. svits det i gryden med baconen. når den er svitses så put champion i og der efter tilsætter du koncentreret tomatpure bare en bødt af den store tror der ca er 50g der i. der efter tilsætter du fløde eller madlavningsfløde ca 750ml og putter det i også skal du lade det småkoge i en time så mørbraden bliver vildt lækker mørd. og til sidst hvis den ikke er tyk nok så put en mel jævning i bare en lille smule og tilsæt evt. cocktailpølser..

skær mørbraden ud i fine lige stykker og steg dem på panden. og der efter put dem i et ildfastfad. skær der efter 2-3 æbler ud og put dem i uden skrald. og put champion oven i der efter laver du sovsen som består af 500ml madlavningsfløde som du putter i en gryde og en hel pak pikant ost oven i og lad det smelte sammen og hæld det til sidst ud over mørbraden og steg evt bacon og put oven på som pynt og ind i oven med det i ca 1 time.

alt dette bestemmer du selv om du vil server ris eller pomfritter eller hvad man nu har lyst til 

Anmeld

27. marts 2010

LotteGabriella

hvad med fyldt mørbrad (forårsløg og pikantost svøbt i bacon)

Den kan både laves i ovnen og på webergrillen

Anmeld

27. marts 2010

Halbschön

starsofheaven skriver:

Hvis man er glad for hvidløg

......lav din egen hvidløgssmør.. Lad den stå og trække i køleskabet lidt..

Brun mørbraden på panden til den er brun på alle sider... Skær små "huller" i den, hvor du så putter din hvidløgssmør i.. Bacon rundt om... I et ovnfast fad og så i ovnen i ca 35-45min...

Serveres med halve kartofler i ovnen : Vask kartoflerne grundigt.. Halver dem... I det ovnfaste fad puttes olie i... Og dine yndlingskrydderier... og så putter du kartoflerne med den "flade" side her i... Og så i ovnen.. ca. en time..

Evt med en sauce og salat til

Anmeld

27. marts 2010

LivasMor

B&J skriver:

Hej jeg kan to forskellige...

til ca 4-6 personer

svits bacon i en gryde vi plejer f bruge 1-2 pakker af den finskåret. der efter skær børbraden i fine stykker du bestemmer selv hvor strore. svits det i gryden med baconen. når den er svitses så put champion i og der efter tilsætter du koncentreret tomatpure bare en bødt af den store tror der ca er 50g der i. der efter tilsætter du fløde eller madlavningsfløde ca 750ml og putter det i også skal du lade det småkoge i en time så mørbraden bliver vildt lækker mørd. og til sidst hvis den ikke er tyk nok så put en mel jævning i bare en lille smule og tilsæt evt. cocktailpølser..

skær mørbraden ud i fine lige stykker og steg dem på panden. og der efter put dem i et ildfastfad. skær der efter 2-3 æbler ud og put dem i uden skrald. og put champion oven i der efter laver du sovsen som består af 500ml madlavningsfløde som du putter i en gryde og en hel pak pikant ost oven i og lad det smelte sammen og hæld det til sidst ud over mørbraden og steg evt bacon og put oven på som pynt og ind i oven med det i ca 1 time.

alt dette bestemmer du selv om du vil server ris eller pomfritter eller hvad man nu har lyst til 

Den første du nævner er super lækker, den kaldes normalt mørbradgryde eller vikingegryde - herhjemme tilsætter vi altid paprika i retten

Anmeld

27. marts 2010

B&J

LivasMor skriver:

Den første du nævner er super lækker, den kaldes normalt mørbradgryde eller vikingegryde - herhjemme tilsætter vi altid paprika i retten

nemlig det kan man også godt smiler.... men syntes bare vores smager af så meget at man ikke behøver men det andet smager også super

Anmeld

27. marts 2010

6800

starsofheaven skriver:

Steg bacontern på en pande, derefter tilsætter champinonger som er grofthakkede og fint hakket løg, derefter balsamico olie, tranebær og til sidst pikant ost...så skærer du en revne i mørbraden så syb og lang du kan uden og skære igennem og putter fyldet i...derefter i ovnen i 3 kvarter

Anmeld

27. marts 2010

oo

vi plejer at lave DANSKERDURUM altså svin svøbt i svin

det vi gør er, at vi rør en philadelphia ost med alle mulige lækre krydderier. smørrer et tykt lag rundt om hele svinemørbraden og derefter lægger man et bacon tæppe som man kan rulle sammen om mørbraden. og så i ovnen cirka en time på 200 grader -- UHHM!

Anmeld

27. marts 2010

Mettemus

Jeg skal i aften lave en indbagt mørbrad med løg, hvidløg, blandede svampe og luftørretskinke + lidt persille. Tror det bliver godt, så det vil jeg vove at anbefale

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.