Gravid elev

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.631 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. marts 2010

ette1987

Jeg er igang med en elev uddannelse, hvor jeg er færdig til foråret 2012 først. Jeg har været skruk i lang tid, og min kæreste er endelig kommet med på ideen Jeg ved godt, at min arbejdsgiver ikke må fyre mig osv, men føler alligevel det vel være useriøst og tarveligt af mig at blive gravid, og skulle have barsel midt under uddannelsen. Men ønsket og lysten til en lille familie osv. overskygger det bare. Så vi prøver ikke direkte, men bruger ingen prævention, og ser hvad der sker. Vi har jo ikke travlt. Aner heller ikke hvordan og hvorledes, da jeg har meget lang cyklus. Har dog testet positiv for ÆL. Så jeg kunne jo sagtens gå hen at blive gravid.

Anyways... Nogen der har stået i samme situation eller bare har nogle råd/tanker omkring barn som elev?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2010

B&J

Ved der kommer til af gå noget tid men jeg ville nok vente men det er jo også bare mig jeg syntes det er fedt i begge vil være forælder og det er så fantastisk men jeg ville vente da du er ved af få en fuld uddannelse...  men lige meget hvad du bestemmer dig for så syntes jeg det er fedt i vil være forælder

Anmeld

27. marts 2010

ette1987

Ja... Altså grunden til jeg ikke venter er dels også, at jeg er nervøs for vi måske ikke kan gøre det på den gammeldags måde. Har meget lange cyklusser, og man skal jo have været igang et års tid inden man kan få tingene undersøgt. Er 23 nu, så vil være 25 når jeg er færdig, og så synes jeg bare et år er lang tid derfra. Men kan jo også være det sker naturligt  Og man behøver vel ikke fortælle det var "planlagt"

Anmeld

27. marts 2010

B&J

ette1987 skriver:

Ja... Altså grunden til jeg ikke venter er dels også, at jeg er nervøs for vi måske ikke kan gøre det på den gammeldags måde. Har meget lange cyklusser, og man skal jo have været igang et års tid inden man kan få tingene undersøgt. Er 23 nu, så vil være 25 når jeg er færdig, og så synes jeg bare et år er lang tid derfra. Men kan jo også være det sker naturligt  Og man behøver vel ikke fortælle det var "planlagt"

nej det er rigtigt men i kan da begynde ½år før hvis det er... så kan du jo stadig arbejde hvis du bliver gravid

Anmeld

27. marts 2010

FruEllingsen

ette1987 skriver:

Jeg er igang med en elev uddannelse, hvor jeg er færdig til foråret 2012 først. Jeg har været skruk i lang tid, og min kæreste er endelig kommet med på ideen Jeg ved godt, at min arbejdsgiver ikke må fyre mig osv, men føler alligevel det vel være useriøst og tarveligt af mig at blive gravid, og skulle have barsel midt under uddannelsen. Men ønsket og lysten til en lille familie osv. overskygger det bare. Så vi prøver ikke direkte, men bruger ingen prævention, og ser hvad der sker. Vi har jo ikke travlt. Aner heller ikke hvordan og hvorledes, da jeg har meget lang cyklus. Har dog testet positiv for ÆL. Så jeg kunne jo sagtens gå hen at blive gravid.

Anyways... Nogen der har stået i samme situation eller bare har nogle råd/tanker omkring barn som elev?

Jeg blev gravid ret tideligt i mit elevforløb.

Vi havde prøvet længe på at blive gravide da jeg fik min elevplads, så vi blev enige om at fortsætte med at forsøge.  jeg testede så positiv 1½ månede efter jeg var startet, fortalte det så på arbejdet da jeg var 3 måneder henne, og ovre min prøvetid

De tog det rigtig pænt, det var ikke noget problem for dem, de forlængede bare min elevtid med det som jeg er væk pga. graviditeten.

Så her har det ikke været noget problem..

Anmeld

27. marts 2010

Ox.

Jeg blev også gravid 3 måneder efter jeg var begyndt som elev, men det gik ganake fint, holdte min barsel, og det jeg holdte er bare blevet forlænget i sidste ende af uddannelsen, så intet problem herhjemme

Anmeld

28. marts 2010

ette1987

Dejligt at høre om nogle, som ikke har oplevet det som et problem En "almindeligt" ansat skal også på barsel, og der er absolut ingen problemer der, så håber også jeg vil blive vel modtaget, hvis det kommer dertil.

Har det bare sådan, at vi ønsker det her og er klar til det. Og så betyder det også meget, at jeg er usikker på om vi skal i behandling osv. Har ikke noget konkret at have det i, andet end mine cykli er lange. Men det vil jeg bare ikke opdage som 25 årig, da jeg gerne vil være relativ ung mor

Anmeld

27. april 2010

mortilnoahogmelina

Jeg er selv elev . 

Og ønsker så inderligt at blive en familie . 

Mig og min kæreste har dog snakket meget frem og tilbage , og er da kommet frem til den situation at vi prøver at ligge alt prævition fra os og så se hvad der sker . 

- Der gik dog kun 4 måneder og da jeg testede imorgen efter jeg er gået over min menses så var den sørme så positiv , men kun med en meget kræftig streg og med en mindre kræftig . 

Jeg er dog spændt på at se om det er et pisitivt svar , men vi håber så inderligt .'

- Jeg har hørt om mange i mit firma som bare her fået forlænget elevtiden , så mon ik os jeg kan det .

Men held og lykke her fra i hvertfald .

Anmeld

27. april 2010

Tdittmann

Mit det 1.barn fik jeg da jeg manglede ½ år af min uddannelse som kontorelev. Det var ikke noget problem. Min elevuddannelse blev bare forlænget X - antal mdr. som jeg holdte barsel. 

Faktisk synes jeg det var dejligt at få et afbræk i uddannelsen og kan kun anbefale det inden at man evt. skal ud og have et "rigtigt" arbejde.

Anmeld

27. april 2010

Mka

Hej

Vil bare lige sige at som en også skriver så forlænger de bare din udd. Men altså jeg synes du skal undersøge hvad du får af penge.

Vi havde en elev hos os, hun blev gravid og fik ingen penge. Men tror det har noget at sige om hvor længe du har været i gang, og hvad det er for en udd, har ikke helt sat mig ind i det. Men du kan jo undersøge det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.