Min første kage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2010

Kvindemin

MissSmile26 skriver:

Den er da super flot Skal selv igang med min første MMF kage i denne weekend - er lidt spændt!

Det er hyggeligt, og nervepirende

Held og lykke med den, glæder os til billeder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Jordbærpigen

Chritinap skriver:

Det er hyggeligt, og nervepirende

Held og lykke med den, glæder os til billeder.

Ja det tror jeg gerne - især første gang. Skal nok komme med en update og billede til klubben

Anmeld

26. marts 2010

mariamiss6

Chritinap skriver:

Ork, jeg syntes kun det er pænt af dig at 'hjælpe påvej', er jo ny inde for faget
Og kan forstå at jeg har smurt allllt for lidt på... Kun et tyndt tyndt lag.
Men ad, kommer den så ikke til at smage af smør???

Knus - og tak, synte også selv den er sød, men dit gik mig noget på den var så ujævn

jo smørcremen kan godt smage for meget igennem... undgå at bruge chokoladesmørcreme, men brug den almindelige, måske med en sjat appelsinsaft i. den brugte jeg sidst, og det hjalp lidt synes jeg faktisk

Men altså ja, på den kage du har lige her på billedet, der havde det hjulpet at smøre endnu mere på.
Men ellers må du igang med at finde dig en kageform som ikke ødelægger kagen når du tager den ud...

jeg smører min springform med olie, og klipper et stykke bagepapir til, så det bare passer lige i bunden af formen, ikke op ad kanterne. Så smører jeg gerne lige lidt olie oven på bagepapiret også. og jeg synes mine kager slipper rigtig nemt, og uden skader så behøver man ikke bruge så meget smørcreme synes jeg

Anmeld

26. marts 2010

FruEllingsen

Synes det er ret godt klaret når man tænker på at det er første gang

Anmeld

26. marts 2010

Pige2009

Jeg synes den er rigtig fin, og jeg er ret sikker på din næste kage bliver HELT glat med en ekstra opsmøring eller to

K.h. Linda

Anmeld

26. marts 2010

Dot D

Chritinap skriver:

Syntes ikke den er specielt flot, men er tilfreds nu da det er første gang

Inden er der chokoladebunde med en masse frisk frugt (jordbær, ananas, fersken) og fløde.

Ja det tog nu livet af mig....

Jeg synes det er flot FØRSTE forsøg. Det skal nok blive til flere kager fra din side

Anmeld

26. marts 2010

SHERO

mariamiss6 skriver:

det med at MMF'en bliver glat og fin, handler om at du skal smøre din kage op, med en god smørcreme, så det er kagen der er glat og fin inden du putter MMF'en på...

Lige et spørgsmål til når man smøre kagen op, skal den i køleskabet og "størkne" inden man putter MMF'en over, eller skal man ligge det på lige efter?

Anmeld

27. marts 2010

mariamiss6

Tullen85 skriver:

Lige et spørgsmål til når man smøre kagen op, skal den i køleskabet og "størkne" inden man putter MMF'en over, eller skal man ligge det på lige efter?

Det kan være en rigtig god idé at lade dig størkne lidt. Så holder det bedre "formen" når du lægger MMF'en på. Men det kan sagtens lade sig gøre at overtrække med det samme, hvis man er meget utålmodig hehe... Men så bliver det også lidt noget smatværk, hvis der år hul på MMF'en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.