mullesmith2 skriver:
Hej alle
Jeg har bare brug for lige at komme ud med det her. Jeg har siden 2007 ikke følt mig helt normal oven i hovedet, det er ikke noget jeg har vist på nogen måde, men jeg har haft det underligt somom jeg ikke var rigtig til stede i nuet! Har hver dag tænkt på døden og på sygdomme jeg kunne risikere at få som jeg ville dø af. Det er skrækkeligt, for jeg opfører mig helt normalt, bortset fra at jeg engang imellem er i dårligt humør og lidt bange få at jeg fejler noget. Jeg har ik ringet til min læge med det, det har jeg simpelthen ikke lyst til. Jeg syntes jo ikke som sådan det er noget at snakke om men jeg bliver mere og mere overbevist om at det er noget jeg skal snakke om. Er der nogen der har haft det på samme måde?? eller har?
(Ledte lidt efter annonym knappen her, da det ikke er noget jeg normalt sådan fortæller, men her kommer det i korte træk, under eget navn)
Det lyder ikke rart og jeg vil bestemt mene at det ville være sundt for dig at få talt det ud...
Jeg har lidt af "døds-angst" i mange år og gør det stadig en del - jeg er frygtelig bange for døden og for pludselig at dø fra mine børn ... I en lang periode når min mand kørte før mig om morgenen skulle han vække mig for at være sikker på jeg levede (ja det lyder sygt når man læser det, men sådan var det altså) fordi mine børn skulle i hvert fald ikke finde mig død...
Jeg har fået nogle gode samtaler hos min læge og en psykolog og det har hjulpet mig en del men ikke helt ... Er også meget bange for ulykker og at der skal ske mine børn noget, hvis de f.eks skal på en bustur med skolen/børnehaven, eller hvis vi forældre skal afsted uden børn og der skulle ske os noget ... Det er frygteligt at leve i sådan en angst, men jeg vil sige det er blevet bedre nu... jeg bor alene nu med mine 3 børn og har valgt at sige til mig selv jeg ikke kan leve i denne her angst mere - selvfølgelig kan der ske dødsfald og ulykker men chancen for det lige rammer mig er jo lige så lille som hos alle andre... Dette var bare kort fortalt, det rummer jo en helt del andet også, men her fik du lidt af min historie...
Ved ikke om du kunne bruge mit indlæg til noget eller om det overhoved er på samme måde du har det - men jeg kan fortælle dig at hvis det er tilfælde så er du helt normal, vi er ikke de første der lidder under den slags angst, selvom jeg på et tidspunkt gik og troede det...
Knus og mange tanker fra Pia.
Anmeld