Nr. 3 jeg vil han vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Honningblomst

Ansemusen skriver:

Man fortryder aldrig de børn man har fået, men kan let komme til at fortryde dem man aldrig fik! Så jeg vil mene, at han bør overveje det nærmere for din skyld. For når først barn nr. 3 er der, er jeg sikker på at han vil elske det over alt på jorden og være glad, men du måske aldrig rigtig vil kunne slippe tanken om barnet du aldrig fik, hvis du ikke får det.

Giver det mening?

Eller også er det bare ikke noget der er nemt at indrømme når barnet er der, for så ville man jo ikke ønske anderledes.

Når jeg ser tilbage på det pres jeg lagde på for at få nummer tre og hvad der så skete efter, så tør jeg godt skrive jeg nok ikke skulle have haft ham. Men fortryder, kan man jo ikke, for man ville ikke undvære det lille menneske...men altså, jeg kan godt se at det ikke gjorde noget nemmere for os eller de to andre.

Måske man bare skal sige, at man elsker selvfølgelig alle de børn man får..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

Honningblomst

..

Anmeld

25. marts 2010

Honningblomst

25. marts 2010

karina1980

Eva skriver:

Eller også er det bare ikke noget der er nemt at indrømme når barnet er der, for så ville man jo ikke ønske anderledes.

Når jeg ser tilbage på det pres jeg lagde på for at få nummer tre og hvad der så skete efter, så tør jeg godt skrive jeg nok ikke skulle have haft ham. Men fortryder, kan man jo ikke, for man ville ikke undvære det lille menneske...men altså, jeg kan godt se at det ikke gjorde noget nemmere for os eller de to andre.

Måske man bare skal sige, at man elsker selvfølgelig alle de børn man får..

kunne ikke have sagt det bedre selv.

jeg havde bestemt også ændret på mit, havde jeg haft den viden jeg har idag men derfor elsker jeg dem jo ikke mindre.

Anmeld

25. marts 2010

karina1980

man bliver skruk resten af sit liv, for 4 snart 5 år siden valgte jeg at blive stereliseret, og har været glad for det, lige indtil min søster blev gravid,

for nøj hvor ville jeg alligevel gerne en mere, ligepludselig,

nu hvor hun har født, mindes jeg så nok mere de gode tider og så GLÆDER jeg mig over at jeg ikke længere skal igennem søvnløse nætter, total afhængihed osv som det jo er med et lille barn.

så må ærligt indrømme at jeg sgu er glad for jeg gjorde det alligevel for 4 år siden, for helt ærligt så synes jeg der er rigeligt arbejde i de 2 jeg har og så er de meget lettere at have med rundt nu

det jeg egentlig ville sige var, at jeg tror aldrig man helt kan lægge det fra sig, med at have lyst til en baby mere, når man først har prøvet det, men det jo ikke ensbetydende med at man skal få barn hver gang man bliver skruk

Anmeld

25. marts 2010

dempsie

Hej med jer

Hvor er I dog søde :-) Han er helt sikkert ikke til en efternøler... der sætter han grænsen ! Vi elsker de to vi har og jeg troede faktisk ikke det var muligt at elske nr. 2 lige så meget som nr. 1 , men hold da op jeg elsker dem begge endnu mere .. og jeg forestiller mig at lykken er fuldent når lillebror/lillesøster er her.

Men jeg har hørt fra mange( dem som tør sige hvad de virkelig føler) som har tre at de nok skulle være stoppet ved nr. 2.

Og jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg kommer videre.. vi kan heller ikke købe en hund for den store har allergi ... så den kan ikke erstatte nr. 3

Jeg må nok tænke: det bliver ikke lige nu, men håbe at han om et år måske er blevet blød i knæen og drømmer om baby duft i huset igen ...

Indtil nu tak fordi I hjalp mine sårede følelser på vej .. jeg glæder mig til at skulle hjem og tale med ham om det igen igen igen idag ... med nye øjne!

Anmeld

25. marts 2010

dempsie

Vil bare fortælle at da jeg kom hjem sagde han at hvis det betyde rmeget for mig vil han gerne ...

SÅ JEG ER VILDT GLAD

Anmeld

26. marts 2010

mamalicious

dempsie skriver:

Vil bare fortælle at da jeg kom hjem sagde han at hvis det betyde rmeget for mig vil han gerne ...

SÅ JEG ER VILDT GLAD

Aaaargh... Står i næsten samme situation som du! I november snakkede vi om at barn nr. 3 ville være velkommen, og ville begge gerne, - men blev enige om at tage beslutningen til sommer, da vores yngste liiiige er startet i børnehaveklassen. Og han har det ikke altid lige nemt Nu er der så sket det, at vores yngste har haft nogle sværer episoder i skolen, hvilket tager AL lysten fra min mand......... Jeg ser babyer ALLE vejne og er simpelthen SÅ skruk !! jeg plager og er helt ulidelig , men kan bare ikke stoppe.. (er 5 år og har lige set den største kage i bagervinduet)

HVORDAN gjorde du dog det ??????!!!!

Mamalicious

Anmeld

26. marts 2010

dempsie

mamalicious skriver:

Aaaargh... Står i næsten samme situation som du! I november snakkede vi om at barn nr. 3 ville være velkommen, og ville begge gerne, - men blev enige om at tage beslutningen til sommer, da vores yngste liiiige er startet i børnehaveklassen. Og han har det ikke altid lige nemt Nu er der så sket det, at vores yngste har haft nogle sværer episoder i skolen, hvilket tager AL lysten fra min mand......... Jeg ser babyer ALLE vejne og er simpelthen SÅ skruk !! jeg plager og er helt ulidelig , men kan bare ikke stoppe.. (er 5 år og har lige set den største kage i bagervinduet)

HVORDAN gjorde du dog det ??????!!!!

Mamalicious

Ja hvordan gjorde jeg nu det ... Han startede egentlig bare med at sige at han jo ikke kunne bede mig argumentere for mine føleleser da det er en umulig situation.. han vil bare have det nu for han orker ikke en efternøler... så inden dette år er omme håber vi at vi er helt klar :-) JUBIII

Jeg tror det er vigtigt at tale om det, og at mændende får tid.. jeg sagde selv.. så tag tre mdr. hvor vi ikke taler om det og så tænker du over det og prøver at sætte dig ind i hvordan jeg føler og omvendt! Det hjalp jo åbenbart, men ved ikke om det virker hos jer.

Jeg har bare så meget overskud og kærlighed, og hvorfor ikke give det til en lille baby ?

Håber det lykkes dig.. lad mig høre fra dig :-)

God dag

Anmeld

26. marts 2010

Winnie

dempsie skriver:

SÅ JEG ER VILDT GLAD

Tillykke med at du har fået ok til et 3. barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.