Endelig samtale.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

jeg vil alt for jer
benthe

Tusind tak skal du have. Det er rart at vide vi kan komme igang nu, men samtidig en underlig fornemmelse, at være inde i det system nu... 

Krydser også for jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2010

Michael healer skriver:

Jeg vil da også gerne være med til at krydse en masse

fingre.

Håber at manden vil støtte op omkring projektet

Hvad er grunden til hans afvisning, ved du dette ?

nysgerrige hilsner Michael

Hej Michael.

Det bunder vist i at han har svært ved at acceptere, at vi skal have hjælp...  Han synes det var svært med sædprøverne osv. Men tror samtalen idag hjalp lidt på det... Dog er det stadig ikke nemt for nogen af os, men samtidig skal vi jo være taknemmelige for, at der faktisk kan gøres noget for at hjælpe os.

Ja, jeg tror det er lidt blandede følelser vi har begge to, men på forskellige måder/områder.

Anmeld

26. marts 2010

ønskebørn74

Alexis skriver:

Godaften.

Ville bare lige komme med en hurtig update på samtalen idag.

Vi var jo til den indledende samtale idag. Og det gik faktisk rigtig godt. Lægen var flink og sygeplejerskerne virkede også rigtig søde.

Det var en afslappet men travlt atmosfære, så det var med at holde tungen lige i munden, men vi fik svar på det vi havde brug for, og fik afvide, at vi bare skulle ringe eller skrive hvis vi havde nogle spørgsmål.

Lægen er meget optimistisk, og mener  at vi sagtens kan blive gravide - om måske endda hurtigt. Han mener det er en nem omgang ud fra vores oplysninger. Men jeg prøver selv at holde forventningerne lidt nede så jeg ikke bliver alt for skuffet.

Vi kan komme igang allerede fra næste cyklus, det vil sige om en måned tid, da jeg er på 7 dag nu, og vi også lige skal have taget en til sædprøve på manden. Det skal vi d. 6/4. Vi fik taget blodprøver idag, jeg blev skannet, og alt så fint ud.

Lægen have god humor og fik brugt sin erfaring til at få manden lidt ned på jorden omkring hans dårlige sædprøver. Lægen mente slet ik det var så slemt, og da han hørte at Ras havde været syg forinden sidste sædprøve sagde han, at det nok var derfor resultatet var dårligt sidste. Præcis det samme som vores gyn. sagde.

Nu vil jeg bare stikke en finger i jorden og vente på blodprøve resultaterne og så på sædprøven d. 6. Så håber jeg SÅ inderligt, at hans sædtal er rigtig flot igen.

Må dog indrømme, at jeg drømmer om at blive gravid i denne cyklus, så hele det show med behandling ikke bliver nødvendigt alligevel. Og så er manden og jeg jo stadig midt i processen med at acceptere at hjælp udefra kan blive nødvendig, men en dag ad gangen kan forhåbentlig hjælpe på det.

Sikken lang omgang det blev. Tak fordi du læste det hele

Sikke et dejligt indlæg fra dig!!!

Held og lykke!!! Jeg glæder mig til at følge jer...

Knus Lene

Anmeld

26. marts 2010

Sofiedk

Hvor er det bare dejligt at det gik godt med samtalen og det er en sød læge i har fået. Det er bare så super vigtigt når man skal igennem alle de undersøgelser og personlige emner at det er en der kan finde ud af at have lidt humør og som er imødekommende selv når man har nogle dumme spørgsmål

Det bliver godt nok underligt at tænke på at i skal igang næste måned, tænk engang at du måske om 30 dage er igang med din første omgang hormoner. Meeen nu skal du selvfølgelig blive gravid denne måned, måske din krop bare lige skal trues med læger og så vil den gerne Jeg krydser ihvertfald fingre for dig.

Anmeld

27. marts 2010

benthe :-)

tak for de søde
ja det bliver dejlige for jer at komme igang
alt godt til jer
benthe

Anmeld

31. marts 2010

Miepige

Hej

Jeg vil bare lige ønske det bedste til jer

Jeg kan kun følge dig i dine tanker - for det hele er lidt surrealistisk - fordi man ligesom ikke kan tage det hele afslappet og tage børn som de kommer - og det er jo alligevel med en vis spænding at man siger ja til børn, for man ved jo ikke hvordan det bliver.

Vi har også haft mange snakke omkring det med sædkvaliteten og kan kun give de andre ret i  hvordan har det. Især for os, fordi de fra første dag sagde at vi skulle overveje doner, da testen sagde nul hurtige (Det samlede var 11 mio. sædceller)- der var jeg godt nok grædefærdig -men det var som om manden tog revanche, for ved første ICSI, så havde han pludselig 4 millioner hurtige! For pludselig var alle sædcellerne næsten hurtige! Så rådene med vitaminpiller (multi med selen/zink, fiskeolie, Q10, og ekstra c og E) og udløsning min 1 gang om dagen indtil den ægløsende sprøjte (2 dage før), for så kan det godt være at det samlede antal falder, men dem der er er nye og friske og meget hurtigere. Så der er nok noget om den nye forskning

Så det kan jo være at I kan få glæde af den viden også

Qnuz

Mie

Anmeld

31. marts 2010

Miepige skriver:

Hej

Jeg vil bare lige ønske det bedste til jer

Jeg kan kun følge dig i dine tanker - for det hele er lidt surrealistisk - fordi man ligesom ikke kan tage det hele afslappet og tage børn som de kommer - og det er jo alligevel med en vis spænding at man siger ja til børn, for man ved jo ikke hvordan det bliver.

Vi har også haft mange snakke omkring det med sædkvaliteten og kan kun give de andre ret i  hvordan har det. Især for os, fordi de fra første dag sagde at vi skulle overveje doner, da testen sagde nul hurtige (Det samlede var 11 mio. sædceller)- der var jeg godt nok grædefærdig -men det var som om manden tog revanche, for ved første ICSI, så havde han pludselig 4 millioner hurtige! For pludselig var alle sædcellerne næsten hurtige! Så rådene med vitaminpiller (multi med selen/zink, fiskeolie, Q10, og ekstra c og E) og udløsning min 1 gang om dagen indtil den ægløsende sprøjte (2 dage før), for så kan det godt være at det samlede antal falder, men dem der er er nye og friske og meget hurtigere. Så der er nok noget om den nye forskning

Så det kan jo være at I kan få glæde af den viden også

Qnuz

Mie

Tusind tak Mie Det er dejligt at høre at andre har haft heldet med sig mht. sædkvalitet.

Min mand er blevet stoppet med vitaminer, men er stoppet med dem. Han har en ide om at han bliver oppustet af dem, så nu skal vi finde nogle nye, selv om jeg mener det er noget pjat!

Men nu må vi se, vi skal testes tirsdag. Håber så inderligt, at det bliver med et rigtig godt resultat

Knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.