sove udenfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
LauraLW skriver:

Nu kan jeg jo ikke være helt med endnu... men måske I kan fortælle mig lidt om hvornår man må lægge dem ud? Kan de komme ud fra start af (altså når nu det ikke er frostvejr)?

Laura - stadig med MEGET stædig baby i maven.

Min sp sagde at de må komme ud når det er + grader udenfor.. Så længe bebsen er pakket godt ind og man holder øje med at de hverken har det for varmt eller koldt og de skal stå i læ! Men jeg tror ikke du kommer til at stille hende ud før sp har været der første gang, under alle omstændigheder - de plejer gerne at komme i løbet af den første uge og i den uge laver du alligevel ikke andet end at kigge om hun nu også trækker vejret osv, hver gang hun sover

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Halbschön

LauraLW skriver:

Ok. - Nu er min baby vurderet til at være ret stor (+4000 gram var sidste besked), så det bliver spændende hvad det ender med....

Dejligt med store børn Fik en basse på 4570g Og han kom først ud at sove da sp havde været her... (hun kom da han var en uge gammel, så det var jo fint)

Anmeld

24. marts 2010

Vial

Min veninde fik at vide af SP, at hun ikke selv måtte lægge sig til at sove, når datteren sov ude i haven. Er det mon korrekt? Tænker, at jeg ville kunne ha' godt af en morfar, når mine to sover til middag på terrassen. Noget med hvis babyalarm svigter... Synes det lød mærkeligt.

Anmeld

24. marts 2010

Halbschön

KaMa skriver:

Min veninde fik at vide af SP, at hun ikke selv måtte lægge sig til at sove, når datteren sov ude i haven. Er det mon korrekt? Tænker, at jeg ville kunne ha' godt af en morfar, når mine to sover til middag på terrassen. Noget med hvis babyalarm svigter... Synes det lød mærkeligt.

Jeg har fået at vide at jeg gerne må smide mig - hun anbefalede mig det faktisk... Men jeg gør det ikke, er en KLOVN til at ligge mig... Det er først efter jeg er begyndt i skole igen, at jeg ligger mig når han sover(han er 5mdr nu)..

Anmeld

24. marts 2010

Halbschön

Caroline86 skriver:

Min sp sagde at de må komme ud når det er + grader udenfor.. Så længe bebsen er pakket godt ind og man holder øje med at de hverken har det for varmt eller koldt og de skal stå i læ! Men jeg tror ikke du kommer til at stille hende ud før sp har været der første gang, under alle omstændigheder - de plejer gerne at komme i løbet af den første uge og i den uge laver du alligevel ikke andet end at kigge om hun nu også trækker vejret osv, hver gang hun sover

Knus

Hmm de må da godt sove ude når det er frost? Det har Nicolai gjort hele vinteren, hvilket SP sagde at han godt måtte... Han har været pakket ind i sin flyverdragt, et tæppe og en dyne over, og så sov han...

Anmeld

24. marts 2010

Pia

Min ældste datter er Januar barn. Hun sov ude fra hun var en uge gammel...
Den yngste er sommerbarn, men hun har sovet ude hver dag også her hele vinteren..
Vi har et halv tag hun står under og hun har sovet ude i ned til 10 minus grader..
Jeg har alarm på hende og den er jeg helt tryg ved.

Det er kun når det er meget tåget/diste jeg ikke ligger hende ud og sover..Så kommer hun somregel først ud og sove over middag..

Begge mine tøser har altid sovet bedst ude..
Og de dage hvor vi her i vinter har haft minus 12-15 grader har det været et helved og få Louise til og sove hende..
Så et par af dagene har hun stået i vores skur som vi går ind igennem for og komme ind i baggangen.. Og så har jeg bare kigget til hende nogle gange..
Min sp sagde at det var helt ok og gøre...

Læste engang en artikel hvor der stod at børn har bedst af og sove ude og at der heller aldrig må være for vamrt i det værelse de sover i om natten..

Min ældste datter har et par gange haft falsk strubehoste.
Og der anbefalede lægen også at vi gik ud med hende når det var værst eller at vi sørgede for at der var pænt kølig på hendes værelse..

Så jeg må indrømmer at jeg er mega stor tilhænger at af de sover ude..

Anmeld

24. marts 2010

Moderator

Renée88 skriver:

Hmm de må da godt sove ude når det er frost? Det har Nicolai gjort hele vinteren, hvilket SP sagde at han godt måtte... Han har været pakket ind i sin flyverdragt, et tæppe og en dyne over, og så sov han...

Han er også dét ældre, så mon ikke det er derfor!?

Min SP siger også at jeg skal lægge mig så snart jeg kan komme til det - også når hun står ude. Ligesom din har sagt.. Men jeg er også en klump til det

Anmeld

24. marts 2010

Moderator

Pia skriver:

Min ældste datter er Januar barn. Hun sov ude fra hun var en uge gammel...
Den yngste er sommerbarn, men hun har sovet ude hver dag også her hele vinteren..
Vi har et halv tag hun står under og hun har sovet ude i ned til 10 minus grader..
Jeg har alarm på hende og den er jeg helt tryg ved.

Det er kun når det er meget tåget/diste jeg ikke ligger hende ud og sover..Så kommer hun somregel først ud og sove over middag..

Begge mine tøser har altid sovet bedst ude..
Og de dage hvor vi her i vinter har haft minus 12-15 grader har det været et helved og få Louise til og sove hende..
Så et par af dagene har hun stået i vores skur som vi går ind igennem for og komme ind i baggangen.. Og så har jeg bare kigget til hende nogle gange..
Min sp sagde at det var helt ok og gøre...

Læste engang en artikel hvor der stod at børn har bedst af og sove ude og at der heller aldrig må være for vamrt i det værelse de sover i om natten..

Min ældste datter har et par gange haft falsk strubehoste.
Og der anbefalede lægen også at vi gik ud med hende når det var værst eller at vi sørgede for at der var pænt kølig på hendes værelse..

Så jeg må indrømmer at jeg er mega stor tilhænger at af de sover ude..

Jeg er også stor tilhænger af det... Tror bare lige jeg skal vænne mig til det

det er jo sundt for alle at få frisk luft, så bare de er rigtigt klædt på

Anmeld

24. marts 2010

Halbschön

Caroline86 skriver:

Han er også dét ældre, så mon ikke det er derfor!?

Min SP siger også at jeg skal lægge mig så snart jeg kan komme til det - også når hun står ude. Ligesom din har sagt.. Men jeg er også en klump til det

Hmm jamen han er jo født i oktober og det blev rigtig hurtigt koldt.. Og spurgte hende allerede ved første besøg omkring frost.. Og hun sagde at indtil 10gr frost måtte de hellere end gerne sove ude... man skulle dog huske at tænke på chillfaktoren hvis det blæste meget...

Men lur mig om sp'erne ikke er af forskellig mening

Jeg har stadig ikke lært at ligge mig

Anmeld

24. marts 2010

Moderator

Renée88 skriver:

Hmm jamen han er jo født i oktober og det blev rigtig hurtigt koldt.. Og spurgte hende allerede ved første besøg omkring frost.. Og hun sagde at indtil 10gr frost måtte de hellere end gerne sove ude... man skulle dog huske at tænke på chillfaktoren hvis det blæste meget...

Men lur mig om sp'erne ikke er af forskellig mening

Jeg har stadig ikke lært at ligge mig

jo, de har MEGET forskellige meninger! Vi havde en vikar første gang og hun siger noget HELT andet end vores egen sp (som har været her siden). Heldigvis kan vi bedst lide den vores egen sp Det skal egentlig ikke undre mig om hun også synes de bare skal ud, hvis vejret er til det. Var vikaren der sagde + grader

Men pyt! Det er heldigvis SLUT med minusgrader (har jeg besluttet i dag )

Jeg synes også det er svært at lægge sig... Heldigvis er Daniel suveræn til at "tvinge" mig i seng når han kommer hjem! Så tager han hende mellem 2 måltider.. Jeg skal bare fodre af og gå i seng! Så klarer han afbøvsning, hygge, lege, putning (hvis hun skal sove) og så vækker han mig igen når det er tid til mad igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.