hjemvendt fra infomøde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

Vinker

Tjuhl skriver:

nåh okay, ja så må jeg hellere få ringet til dem!!

jeg er så også "skrumpet" i højde, så måske det hele gir mening alligevel?? dvs. jeg har gået her og påstået jeg var en 1,67-1,68 i laaaange tider, men så målte Søren mig igår (til nogle papirer til jordemoren) og jeg er 1,63

Hihi det er da først når man blir gammel at man vokser nedad er det ikke ??? Du havde sikkert nogle HØJE sko på dengang du blev målt til de 5 cm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

Så er vi hjemme igen efter info møde om nakkefoldsscanning (og misdannelsesscanning) på jordemorcentret i Svendborg. Der var ikke ret meget info som vi ikke havde læst os til i forvejen, men jaja...det er jo fint nok at få DET HELE med - og så skulle jeg jo have taget blodprøven til doubletesten også (selvom jeg er temmelig sikker på min læge tog den for 3 uger siden). Nu må de næste fjorten dage godt skride afsted ret hurtigt, så vi kan komme til selve scanningen!! Jeg får heldigvis besøg af begge mine søstre + mænd + Carla (der er MEGET optaget af babyen der bor i Mosters mave) i påskeweekenden, så der har jeg forhåbentlig ikke tid til at blive helt nervøs!

det er så ikke på jordemorcentret i svendborg jeg skal gå til jordemor, det er selvfølgelig på jordemorcentret i Faaborg...hvor jeg skal ringe hen imorgen og få min første tid - juhuuuu! jeg glæder mig utrolig meget. jeg ved ikke lige hvorfor...nok fordi jordemoren er den eneste person, indtil videre, som jeg IKKE ville se med mindre jeg var gravid, så jeg regner med det kommer til at føles meget virkeligt når jeg har mødt hende/ham. Jeg har også ting i forhold til min fortid som incestoffer osv., som jeg gerne vil snakke med hende om, så det ser jeg meget frem til

og nu skinner solen og vi har spist kanelsnegle og er meget forelskede

(ps. og så har mor her tabt endnu et kilo )

Trine, du er jo snart en streg i luften!

IH, det bliver godt at komme til Jm og få talt om de forskellige ting! jeg havde slet ikke tænkt på at Jm er den eneste person man kun ser hvis man er gravid!

jeg bliver SÅ glad hver gang jeg læser dine indlæg!

Anmeld

24. marts 2010

Barbamama

Jeg kan berolige dig med at der ikke er mandlige jordemødre i Svendborg og så vil jeg sige at man når man er i gang med at føde ikke skænker det en tanke at man ligger splitter-Hans Jørgen.... Efter fødslen kom jeg til at tænke på: Hvornår fik jeg egentlig alt mit tøj af for jeg var sgu da helt nøgen da jeg fødte???? Nårh ja det var da jeg skulle i karbad.... Og så kom jeg op på briksen og fødte. SÅ..... Jeg kan heller ikke rigtigt huske hvornår jeg fik tøj på igen... He he... Det er mindre vigtige detaljer: Der er en BABY jo!!!! Hi hi

Anmeld

24. marts 2010

oo

michella80 skriver:

Jeg kan berolige dig med at der ikke er mandlige jordemødre i Svendborg og så vil jeg sige at man når man er i gang med at føde ikke skænker det en tanke at man ligger splitter-Hans Jørgen.... Efter fødslen kom jeg til at tænke på: Hvornår fik jeg egentlig alt mit tøj af for jeg var sgu da helt nøgen da jeg fødte???? Nårh ja det var da jeg skulle i karbad.... Og så kom jeg op på briksen og fødte. SÅ..... Jeg kan heller ikke rigtigt huske hvornår jeg fik tøj på igen... He he... Det er mindre vigtige detaljer: Der er en BABY jo!!!! Hi hi

jeg har faktisk lige talt med min jordmor idag og hun lød bare MEGAMEGA sød og varm og moderlig og omfavnende og iiiih jeg blev så glad, for den jordmor vi var til infomødet hos var rimelig stram i betrækket

jeg ved bare med mig selv, at hvis jeg bliver usikker eller føler mig skidt tilpas, så går jeg i baglås og så får jeg ikke sagt hvis der sker noget mod min vilje eller der er noget der gør ondt osv, præcis samme reaktionsmønster jeg har indenfor sex faktisk pga min fortid. på klinikken har jeg flere gange gået grædende ned til bilen fordi det ikke lige var Randi der undersøgte mig, og det er fordi jeg selv havde knyttet et bånd til hende og derfor blev usikker når det var en anden - også selvom de var søde. så jeg vil i hvert fald tale med jordmoren om, at jeg har brug for en eller anden form for ro i "mit fødselslokale" og at dem der tager sig af mig er nødt til at vide, hvad min fortid er, så de også kan tage hensyn/vide hvorfor jeg reagerer underligt

Anmeld

24. marts 2010

Barbamama

Tjuhl skriver:

jeg har faktisk lige talt med min jordmor idag og hun lød bare MEGAMEGA sød og varm og moderlig og omfavnende og iiiih jeg blev så glad, for den jordmor vi var til infomødet hos var rimelig stram i betrækket

jeg ved bare med mig selv, at hvis jeg bliver usikker eller føler mig skidt tilpas, så går jeg i baglås og så får jeg ikke sagt hvis der sker noget mod min vilje eller der er noget der gør ondt osv, præcis samme reaktionsmønster jeg har indenfor sex faktisk pga min fortid. på klinikken har jeg flere gange gået grædende ned til bilen fordi det ikke lige var Randi der undersøgte mig, og det er fordi jeg selv havde knyttet et bånd til hende og derfor blev usikker når det var en anden - også selvom de var søde. så jeg vil i hvert fald tale med jordmoren om, at jeg har brug for en eller anden form for ro i "mit fødselslokale" og at dem der tager sig af mig er nødt til at vide, hvad min fortid er, så de også kan tage hensyn/vide hvorfor jeg reagerer underligt

Okay. Ja så er det en god ide at snakke nok både med din jordemoder og fødestedet om det. Så kan de jo hele tiden spørge til om du er okay og med på hvad der skal ske.

Det er dejligt du er glad for din jordemoder. Det betyder bare så meget altså.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.