suttekæder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

RumlesMor

Netop disse skrækhistorier med at dem af træ går i stykker, og barnet sluger smådelene har gjort jeg konsekvent har brugt dem i stof.

Men synes generelt at suttekæder er meget korte, så har svært ved at se kvælningsulykker ske...men det gælder vel som alt andet vi bruger til de små, at børn skal være under opsyn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

FruEllingsen

Line&Liam skriver:

Her er et godt link med barnesikkerhed, også ang. suttekæder:

http://www.sst.dk/publ/PUBL2008/CFF/BOERN/BOERNESIKKERHED.PDF

mange tak for linket

Det lyder til man skal være meget opmærksom mht. hvilken slags man vælger

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Drømmer skriver:

mange tak for linket

Det lyder til man skal være meget opmærksom mht. hvilken slags man vælger

Jeg vil foreslå dem af stof, der er ikke perler eller andet tingeltangel de kan få galt i halsen Men det er jo en smagssag Selv bruger jeg dem fra småfolk, og så en fra ønskebørn, det er lidt mere en bamse end en kæde

Ellers har  jeg gjort det at trække en gylpeklud igennem ringe på sutten!

Anmeld

23. marts 2010

Skouboe

Jeg ville heller ikke bruge dem i starten pga. alle historierne. 

.. så blev Freja ældre, og jeg fandt ud af hvor irriterende børn kan være indimellem. Fx den der med at smide sutten ud af barnevognen/indkøbsvognen osv.

Nu bruger Freja ikke ret meget sut mere, så vi bruger ikke vores så meget, men ellers brugte vi konsekvent suttekæde når vi var ude at køre i bil/barnevogn/klapvogn/indkøbsvogn mv..

til Freja købte jeg stofkæder i dyre domme - men jeg har lige modtaget en bestilling på 3-4 suttekæder fra min svigerinde, så nu syr jeg dem til hende, og jeg ender nok med at sy til Silja selv. Det er billigere, de bliver pænere... og jeg kan matche dem bedre til tøjet - man er vel ikke prinsesse for ingenting 

Jeg skal bare lige finde ud af hvor jeg kan købe gummiringene... 

Anmeld

23. marts 2010

CreaKids

Har brugt suttekæder i massevis.

Bare se efter om reglerne  på længden på kæden er overholdt og det er fint!

Faktisk ikke kun til sutter, men også til bamser og legetøj som blev hængt fast med klemmen på barnevogn eller autostol, således at ynglingstingen ikke faldt over bord.

Anmeld

23. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Vi har en med trækugler, som også er rigtig god til at bide i når man har ondt i bisserne.

Den er ret kort, så ret er sikker på Liam ikke kan blive kvalt i den. Og så bruger vi den mest når han hænger i slyngen , så den ikke falder på jorden hele tiden, så han er jo under opsyn.

Anmeld

23. marts 2010

Anja.t

Jeg har lige så lige, mens jeg læste denne her tråd, fundet en hvid dims så lå på gulvet og da jeg tager den op, kan jeg se at det er fra suttekæden!! Det er den der skal klemme om stoffet, som er faldet af. Den er ret lille, så min dreng ku sagtens have slugt den!!

Det er forresten en suttekæde fra Smallstuff, med træperler og en lille strikket abe...

Anmeld

23. marts 2010

LotteGabriella

Line&Liam skriver:

Skal lige se om jeg kan finde et link, det er bestemt skrækhistorier affødt af forkert brug er jeg sikker på, men det kunne være såsom barnet er blevet kvalt af den, ved den, f.eks. er klipset fast på barnet i barnevognen, denne taber sutten, og mosler måske lidt rundt, og får således strammet snoren og lagt sig så bejs ikke kan trække vejret.

Leder lige et link, så vender jeg tilbage

dem jeg har af stof er slet ikke lange nok til at kunne nå rundt om halsen på hende Jeg er også super glad for dem må jeg sige, hun har den også på om natten, så kan hun altid selv finde sutten

Anmeld

23. marts 2010

LotteGabriella

CreaKids skriver:

Har brugt suttekæder i massevis.

Bare se efter om reglerne  på længden på kæden er overholdt og det er fint!

Faktisk ikke kun til sutter, men også til bamser og legetøj som blev hængt fast med klemmen på barnevogn eller autostol, således at ynglingstingen ikke faldt over bord.

lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.