suttekæder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.846 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

FruEllingsen

Ja har lige et spørgsmål ang. suttekæder

Var/er det noget i har brugt til jeres børn???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

RumlesMor

Jeg har brugt dem i barnevognen. Når barnet først begynder at smide altid ud af vognen, er det rart det er fortøjret...jeg har brugt dem af stof, som jeg har klipset fast til hjørnet af dynen.

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Jeg ville konsekvent ikke bruge det til Liam, pga. alle de skrækhistorier man går og hører

Men jeg skal være den første til at indrømme, at jeg synes den er guld værd! Specielt i bilen når man med den ene hånd skal forsøge at finde sutten og korigere den tilbage i munden!

Jeg må sige, jeg er super glad for mine 2

Anmeld

23. marts 2010

FruEllingsen

Line&Liam skriver:

Jeg ville konsekvent ikke bruge det til Liam, pga. alle de skrækhistorier man går og hører

Men jeg skal være den første til at indrømme, at jeg synes den er guld værd! Specielt i bilen når man med den ene hånd skal forsøge at finde sutten og korigere den tilbage i munden!

Jeg må sige, jeg er super glad for mine 2

nu bliver jeg helt nysgerrig, hvad er det for nogle skræk historier??

Kunne nemlig også forestille mig at det var smart i bilen og barnevognen og sådan

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Drømmer skriver:

Kunne nemlig også forestille mig at det var smart i bilen og barnevognen og sådan

Skal lige se om jeg kan finde et link, det er bestemt skrækhistorier affødt af forkert brug er jeg sikker på, men det kunne være såsom barnet er blevet kvalt af den, ved den, f.eks. er klipset fast på barnet i barnevognen, denne taber sutten, og mosler måske lidt rundt, og får således strammet snoren og lagt sig så bejs ikke kan trække vejret.

Leder lige et link, så vender jeg tilbage

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Drømmer skriver:

Skal lige se om jeg kan finde et link, det er bestemt skrækhistorier affødt af forkert brug er jeg sikker på, men det kunne være såsom barnet er blevet kvalt af den, ved den, f.eks. er klipset fast på barnet i barnevognen, denne taber sutten, og mosler måske lidt rundt, og får således strammet snoren og lagt sig så bejs ikke kan trække vejret.

Leder lige et link, så vender jeg tilbage

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Her er et godt link med barnesikkerhed, også ang. suttekæder:

http://www.sst.dk/publ/PUBL2008/CFF/BOERN/BOERNESIKKERHED.PDF

Anmeld

23. marts 2010

XXSS

Vi brugte det en kort periode, men jeg var nu hellere ikke vild med det mhs til at hvis man ikke lige var opmærksom, at barnet ville kunne blive kvalt.

Tanja

Anmeld

23. marts 2010

L-Mortil3

Saxet fra sundhedsplejersken:

En suttekæde er en kæde som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men er desværre farligt for barnet.

Forbrugerstyrelsen tester jævnligt suttekæder og desværre er det ikke mange som består testen.

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den viklet om halsen og blive kvalt i den.

- Den clips, som kæden hæftes fast på tøjet med, må ikke kunne gå i stykker, da det kan blive til farlige smådele for barnet.

- Kæde og clips skal have ventilationshuller, således at hvis barnet får noget i halsen, kan det ikke stoppe luftrøret.

Vær derfor meget opmærksom på hvilken kæde du bruger eller undlad at bruge en og find dig i at du må samle sutten op igen og igen og igen...

Anmeld

23. marts 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg har brugt dem til begge børn og bruger den stadigvæk til Lina når vi kører bil og hun er i sin klapvogn/barnevogn. Hun har det med, at smide alt på gulvet/jorden, så det er ret smart, at den så sidder fast i tøjet. Den sidder dog ikke mere fast end, at hvis hun hiver godt i den kommer den af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.