Erfaring fra vandfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2010

Vinker

Jeg fødte vores søn i vand og kan sagtens anbefale andre at føde i vand også. Jeg ønsker også at føde i vand næste gang. Men når det så er sagt så er der jo ikke to fødsler der er ens. Jeg er bange for at jeg næste gang har en forventning om at det foregår på samme måde som sidst, men sandsynligheden er jo nok meget lille.

Det kan også være at man ikke får lov at føde i vand hvis der feks er grønt fostervand eller at barnet ikke ligger rigtigt. Man blir i hvert fald nød til også at tænke på at det kan være at det ikke kan lade sig gøre at føde i vandet. Det kan også være at du ikke kan holde ud at være i vandet. Lige da jeg kom i karet tænkte jeg at jeg bare skulle op igen med det samme, men så kom der en ve og jeg fik ikke taget mig sammen til at brokke mig.

Jeg havde ikke fra start bestemt at jeg ville føde i vandet, men at jeg gerne ville bruge det som lindring. Hende jordmoderen som jeg havde havde speciale i hjemmefødsler og af alle de fødsler hun havde været med til var 70% foregået i vand. Derfor følte jeg mig rigtig tryg ved at have hende. Hun virkede også utrolig rolig så derfor tog jeg det også forholdsvist roligt.

Jeg havde et stort badekar. Jeg sad på knæer under hele fødslen. Jeg sad vendt med fronten mod kanten af karet. Havde en stor hovedpude som jeg nærmest hang på der på kanten mens jeg holdte min kæreste i den ene hånd og min søster i den anden.

Min fødslen gik forholdvist hurtigt. Fra jeg kom ind på fødegangen og til vores søn var kommet til verden gik der 2½ time. Dvs da jeg kom derind fik jeg først klux (puha) og så en tur under bruseren og så i vandet.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at føde på en briks....

Her kan du læse hele mit fødselsforløb hvis det har interesse:

https://www.baby.dk/debat/20618pi1/foedselsberetninger/niklas-emil-25-09-2008.aspx

Håber du får en rigtig god fødsel!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Vinker

Chritinap skriver:

Jeg ved det godt, men man har jo så mange forestillinger om alt

Ja det er jo det ;) Der er også mange der undrede sig over at vores søn lå et stykke tid under vandet før jordmoderen tog ham op, men jeg siger dig; det er det smukkeste jeg nogensinde har set. Der lå han nede i vandet som en lille fisk. Så lille og ny. Jeg kan tydeligt se det for mig endnu men ærger mig over at der ikke blev taget et billede!

Anmeld

23. marts 2010

Liljesilas

Jeg er bange for at babyen kan lande hårdt i badekaret, for da jeg var til fødselsforberedelse, fik vi afvide, at hvis man fødte i vand, måtte man ikke rejse sig når barnet var på vej ud. Tænk hvis man kommer til det ved en fejl

Anmeld

23. marts 2010

Mor til L&S

Vinker skriver:

Jeg fødte vores søn i vand og kan sagtens anbefale andre at føde i vand også. Jeg ønsker også at føde i vand næste gang. Men når det så er sagt så er der jo ikke to fødsler der er ens. Jeg er bange for at jeg næste gang har en forventning om at det foregår på samme måde som sidst, men sandsynligheden er jo nok meget lille.

Det kan også være at man ikke får lov at føde i vand hvis der feks er grønt fostervand eller at barnet ikke ligger rigtigt. Man blir i hvert fald nød til også at tænke på at det kan være at det ikke kan lade sig gøre at føde i vandet. Det kan også være at du ikke kan holde ud at være i vandet. Lige da jeg kom i karet tænkte jeg at jeg bare skulle op igen med det samme, men så kom der en ve og jeg fik ikke taget mig sammen til at brokke mig.

Jeg havde ikke fra start bestemt at jeg ville føde i vandet, men at jeg gerne ville bruge det som lindring. Hende jordmoderen som jeg havde havde speciale i hjemmefødsler og af alle de fødsler hun havde været med til var 70% foregået i vand. Derfor følte jeg mig rigtig tryg ved at have hende. Hun virkede også utrolig rolig så derfor tog jeg det også forholdsvist roligt.

Jeg havde et stort badekar. Jeg sad på knæer under hele fødslen. Jeg sad vendt med fronten mod kanten af karet. Havde en stor hovedpude som jeg nærmest hang på der på kanten mens jeg holdte min kæreste i den ene hånd og min søster i den anden.

Min fødslen gik forholdvist hurtigt. Fra jeg kom ind på fødegangen og til vores søn var kommet til verden gik der 2½ time. Dvs da jeg kom derind fik jeg først klux (puha) og så en tur under bruseren og så i vandet.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det må være at føde på en briks....

Her kan du læse hele mit fødselsforløb hvis det har interesse:

https://www.baby.dk/debat/20618pi1/foedselsberetninger/niklas-emil-25-09-2008.aspx

Håber du får en rigtig god fødsel!

Tak fordi du ville dele din FB med mig - den var super at læse

Anmeld

23. marts 2010

Vinker

Rollo skriver:

Tak fordi du ville dele din FB med mig - den var super at læse

Var skam så lidt

Anmeld

23. marts 2010

ønskebørn74

Rollo skriver:

Hej piger!

Jeg er næsten sikker på at jeg gerne vil føde i vand hvis det kan lade sig gøre...

Nogen som vil dele deres erfaringer med vandfødsel, forløbet og til dem der har prøvet vandfødsel og alm fødsel - hvad var bedst??

Håber I vil dele med mig da jeg kan føde hvornår det skal være

Rollo 38+6

PÅ YOUTUBE KAN DU SE NOGLE STYKKER...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.