pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2010

Honningblomst

lisesp83 skriver:

Hej igen Mallie..

Jeg har fået tid til mit pks, så ville høre om du ville fortælle om din oplevelse med ks?

Knus

Tillykke med at du har fået dit ks...dejligt for dig..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2010

lisesp83

Mange tak.

Det skal ske den 22 april, altså om en uge.

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

lisesp83 skriver:

Mange tak.

Det skal ske den 22 april, altså om en uge.

Glæd dig...det er en fantastisk oplevelse...

Anmeld

15. april 2010

lisesp83

Jeg glæder mig rigtig meget, men er samtidig nervøs. Det er nok kun naturligt.

Det er mere tanken om at være vågen under forløbet, selvom jeg selvf godt ved, at man ikke mærker smerte.

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

lisesp83 skriver:

Jeg glæder mig rigtig meget, men er samtidig nervøs. Det er nok kun naturligt.

Det er mere tanken om at være vågen under forløbet, selvom jeg selvf godt ved, at man ikke mærker smerte.

Så skulle du have født selv... det er ikke nær så slemt som et ks..

Anmeld

15. april 2010

lisesp83

Hvorfor fik du så ks, hvis en fødsel ikke er nær så slem?

Ja undskyld, men det svar var ikke det jeg gad høre, nu hvor mit pks er snart..

Anmeld

15. april 2010

Honningblomst

lisesp83 skriver:

Hvorfor fik du så ks, hvis en fødsel ikke er nær så slem?

Ja undskyld, men det svar var ikke det jeg gad høre, nu hvor mit pks er snart..

Jamen, det gjorde jeg for mine børns skyld...men et kejsersnit er da meget mere smertefuld end en fødsel..undrer mig du ikke ved det nu du har valgt et ks.. men altså, det er det, det er jo en operation du skal igennem...der er 7lag!!! der skal skæres igennem...og man er meget hæmmet bagefter... men altså, det kommer jo an på hvad der er bedst for barnet, ikke..

Knus..

Anmeld

15. april 2010

XXSS

Jeg fik akut kejsersnit, og var "hæmmet" i 14 dage, hvor jeg da havde lette smerter, logisk nok. Men efter 14 dage gik alt fint og det hele forløb planmæssigt, ingen infektion eller andet.  Der er jo selvfølgelig nogle flere restriktioner, du må ikke løfte mere end barnets vægt m.m den førte måneds tid, men det har du nok fået af vide hos lægen.

Du får jo også smertestillende behandling de første par uger. Angående selve indgrebet, så bliver du lagt så du hælder til siden og så siger de til når de trykker på maven og trykker babyen ud, du føler ingen smerte.  Det gjorde jeg i hvert fald ikke.

Men jeg vil da godt tro, at en "normal" fødsel er hurtigere overstået rent smertemæssigt, men sådan går det jo desværre ikke for alle.

Jeg håber du får en positiv oplevelse. Jeg skal have planlagt kejsersnit igen her den 15. juli, mest af alt fordi det ikke gik planmæssigt sidst, det er da en helt speciel følelse at have en dato på sin fødsel, sidst gik jeg jo bare og ventede og ventede og håbede på at der skete noget.

Håber det kan bruges.

Tanja

Anmeld

18. april 2010

MissMor

Hej

Jeg har 2 PKS bag mig, og har ikke fortrudt et eneste af dem!

Begge er udført på Nykøbing F sygehus, så jeg kan intet fortælle om stedet (Horsens), tilgengæld kan jeg fortælle dig om mine oplevelser af KS.

Mit første kejsersnit blev planlagt dagen før det blev udført. Jeg var gået 10 dage over tid, og frem til min termin havde ingen jordemødre spurgt ind til hvad jeg forventede af fødslen m.m. (jeg flyttede midt i forløbet, men derfor burde der have været fulgt op på mig alligevel). Så jeg var meget nervøs, især fordi barnet var vurderet til 4000 gr. Og eftersom jeg var dødtræt af at være stor og gravid på daværende tidspunkt, spurgte jeg til KS og fik det.

Selve KS var intet problem, hverken bedøvelse selve indgrebet eller "opvågningen". Jeg var oppe og gå efter ca. 5 timer, og havde ingen men efterfølgende.

(barnet vejede så 4200 gram og var 56 cm - så det er jeg meget glad for idag at jeg gjorde)

Min nr. 2, blev ganske automatisk PKS, idet der er mindre end 2 år imellem dem, og risikoen for at arret brister er stor (eller kan være). Dog var kampen med mit PKS nr. 2 også trægt, for der var flere læger/jordemødre m.fl. der var af dem menning at jeg sagtens kunne føde varginalt, og jeg havde også gjort det, hvis det var kommet til det. Men nu skete der jo ingenting før dagen for mit PKS, så det blev som jeg ønskede fra start! Og det gik præsic som første gang, og der var jeg endda ude af sengen 2 timer efter operationen. Jeg havde en smule men i 14 dg efter.

Men jeg har også hørt om kvinder der har født normalt, der har men i op til flere år efter, så jeg tror mere på, at det har noget at gøre med hvordan du i bund og grund behandler dig selv.

En af mine veninder kan ikke holde på vandet i en alder af 30, fordi hun ikke laver sine knibbe-øvelser! Og det kom sig bl.a. af, at hun sprækkede ret voldsomt, da hun fødte sin datter varginalt for 5 år siden.. så behandl dig selv godt, vær opmærksom på din krop og dig selv, så kommer du nok rigtigt fint fra start!

Held og lykke med fødslen.

/Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.