pks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

Honningblomst

lisesp83 skriver:

Misforstod måske.

Ville egentlig bare høre hvordan sygehuse ser på pks mht angst.

Jeg har slet slet ikke lyst til selv at føde. Og ser ks som min vej, hvis du forstår.

Og det er ikke et valg baseret på at det skulle være en nem løsning.

Men der er ikke et entydigt svar, det er noget der vælges i samråd med en læge, men du kan altid betale dig fra et, hvis ingen vil give dig det.

Jeg har fået to ks af samme grund som dig jo, så det kan man godt. jeg var bange for at føde, igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

memuffin

lisesp83 skriver:

Er der nogle der ved om en kvinde som har en dyb dyb angst for fødslen, kan få pks?

Jeg søger kun svar på spørgsmålet, ikke meninger om pks på moders ønske.

Horsens sygehus er stedet, hvis nogle har erfaringer derfra?

Mange hilsner Lise

du har ret til pks hvis det er fordi du er angst for at føde... mange steder prøver de dog at tale dig fra det...

jeg skal selv have pks næste gange dordi jeg er sindssygt angst (har for 15 måneder siden været igennem et helved af en fødsel)

så det er bare om at stå fast på dig

jannie

Anmeld

21. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jo,jeg fik pka udelukkende pga. angst for fødslen,og jeg så det ikke som noget problem.Undtagen det første besøg hos min læge,hvor hun først sagde at der var laaaaang tid til,sådan noget kunne man slet ikke snakke om endnu,og så fortalte hun mig hvor svære de var at have med at gøre på sygehuset.

Det var de ikke,og jeg kommer ikke hos den læge mere

Jeg var til et par samtaler,og de sagde hele tiden at de ville respektere mit ønske og beslutning,men de ville bare gerne fortælle om både det ene og det andet,og havde mig til at tænke over det.Fair nok,det gjorde jeg,men skiftede ikke mening,og så var det heller ikke noget problem.

Anmeld

21. marts 2010

LISBETH:-)

Jeg skal selv have PKS om 9 uger på Nykøbing F. sygehus. Her skulle jeg til en samtale, hvor de selvfølgelig forsøgte at tale mig fra det. Jeg svarede bare hver gang at jeg havde bestemt mig og jeg VIL have PKS. Jeg har så fået "lov" og de fortalte at alle der ønsker det på Nykøbing F. sygehus får det også, men at de selvfølgelig altid prøver at overbevise en om noget andet. Så du skal bare holde fast, så skal du nok få det!!!

Personligt synes jeg det har været en meget lang proces. Jeg synes det har været hårdt at skulle til samtale, holde fast, forklare og forsvarer mit valg osv. Føler nogen gange at jeg næsten er kriminel fordi jeg har valgt PKS. Men jeg ved at det er det der er bedst for mig og ikke mindst mit barn!!!

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, og håber du får det PKS som du ønsker

Lisbeth

Anmeld

21. marts 2010

mor-til-vanessa

lisesp83 skriver:

Er der nogle der ved om en kvinde som har en dyb dyb angst for fødslen, kan få pks?

Jeg søger kun svar på spørgsmålet, ikke meninger om pks på moders ønske.

Horsens sygehus er stedet, hvis nogle har erfaringer derfra?

Mange hilsner Lise

hej lise. jeg har født i horsens så ikke ved pks. men er sikker på at alle som ønsker det kan få pks da det jo nu er blevet frit at vælge. så snak med din læge om pks. man snakker som regel om sådanne ting når man skal til undersøgelse i uge 24/25. så prøv at hør din læge.

held og lykke

Anmeld

21. marts 2010

lisesp83

Jeg takker rigtig mange gange for jeres svar.

Nu har jeg jo ikke født før, så kunne forestille mig, det gør det sværere at triumfe et ks igennem.

Men jeg er fast besluttet, og samtalen skal forløbe den 9 april.

Det er meget tæt på min termin, men mon ikke det går.

Mange hilsner lisesp 34+1 idag

Anmeld

22. marts 2010

mallie26

Jeg har lige fået pks udelukkende pga af angst (Skejby sygehus) Så det kan godt lade sig gøre...

Men de vil selvfølgelig prøve at tale dig fra det.

Anmeld

23. marts 2010

lisesp83

Hej Mallie.

Vil du fortælle lidt om dit pks? Og hvad de sagde, mht din frygt. Tog det lang tid at "overtale" dem?

Knus

Anmeld

5. april 2010

mallie26

Undskyld det sene svar...

Noget specielt du godt kunne tænke dig at vide mht mit pks?

Nej det tog ikke lang tid. Jeg fik en tid på Skejby til at komme ud og snakke med en læge. Hun spurgte om hvor jeg havde den frygt fra... Jeg blev tilbudt at få flere tider hos jordemoderen, udelukkende for at hun kunne prøve at tale mig fra at skulle have kejsersnit. Men jeg sagde nej tak; da jeg var fast besluttet på at det var et kejsersnit jeg ville have.

I sidste ende er det ens eget valg. Det var hvad lægen sagde til mig....

Det var også en fantastisk oplevelse med et pks.

Anmeld

15. april 2010

lisesp83

Hej igen Mallie..

Jeg har fået tid til mit pks, så ville høre om du ville fortælle om din oplevelse med ks?

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.