Kreta, Tyrkiet, Mallorca eller....?? (afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2010

netdaddy

Hvis jeg frit kunne vælge ville jeg tage 14 dages rygsækrejse gennem Gambia og Senegal igen, eller endnu bedre....14 dage i Beijing og området omkring Beijing. Sidst jeg var i Beijing var vi der kun 3 dage hvilket er alt for lidt til den by.

Men som sommerferie kunne jeg godt finde på at tage 14 dages rygsækrejse gennem nogle af de afrikanske lande.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Muffinmus

Har været på Mallorca som barn kun..fin ferie så vidt jeg hsuker, men vold mange turister.

Så har jeg været på  Kreta med fsamilien og i Tyrkiet, og kan selv bedst lide Antalya i Tyrkiet. Kreta var ok, men ret kedelig synes jeg.

Vill welv hellere tage til Tyrkiet end Kreta igen.

OG faktisk hellere Rhodos af alle de typiske turist steder. Rhodos by og selve øen er et spændede sted med fine strande, og mange forskellige ting at se. Super godt sted og klart et af mine favorit steder all time:-)

Anmeld

21. marts 2010

Bondepigen

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløjsa  

Jeg er for tiden ved at lave lidt overvejelser omkring vores ferie som i år forhåbeligt går syd på

Men jeg har aldrig rigtigt været på ferie (ud over diverse studieture). Så jeg har brug for lidt af jeres erfaringer

En af de ting jeg tænker meget over er, at det skal være sikkert.... Har samtlige mord, og kidnapninger i baghovedet hver gang jeg undersøger et sted!!

Så del jeres erfaringer

Knus Pernille

Min søster, som lige er fyldt 50 inviterede hendes børn, svigerbørn og børnebørn til Egypten, og de har haft en fantastisk tur! De kom hjem i torsdags. Når de fortæller om det, er det som om man selv er der... Og jeg er slet ikke misundelig...nejnej..

Deres yngste barnebarn på ca. 1 år, havde det som blommen i et æg. Egyptere elsker børn og alle kom hen og snakkede med ham... Tjenerne på deres hotel gik endda med ham i hånden, så mor kunne få spist. Men kun i nærheden af moderen. De er utroligt gæstfrie, og de blev alle helt kede af at tage afsked.

Jeg ville i hvert fald til hver en tid tage til Egypten....både inden de fortalte om det... men da i hvert fald efter deres oplevelser!

De sagde så osse at de havde været heldige med at de ikke havde været der mens der var sandstorm, for så kunne man ingenting... De oplevede en sandstorm på deres sidste dag i Egypten, og det var selvfølgelig en fantastisk oplevelse, men måske knap så fantastisk, hvis det blæste sådan i en hel uge...

Ellers ville jeg gerne til Israel, meeeen det er jo ikke helt ufarligt...

Anmeld

21. marts 2010

Kløver

Milla-Victoria's mor skriver:

Halløjsa  

Jeg er for tiden ved at lave lidt overvejelser omkring vores ferie som i år forhåbeligt går syd på

Men jeg har aldrig rigtigt været på ferie (ud over diverse studieture). Så jeg har brug for lidt af jeres erfaringer

En af de ting jeg tænker meget over er, at det skal være sikkert.... Har samtlige mord, og kidnapninger i baghovedet hver gang jeg undersøger et sted!!

Så del jeres erfaringer

Knus Pernille

synes det er lidt svært, når børnene er små ville jeg foretrække dejlige dk, vil man syd på kan jeg godt anbeflae mallorca, men skulle det være os selv ville vi foretrækker aktiv storbyferie eller hvor man kommer ud og ser en masse

men vil man sydpå, kan jeg anbefale holiday garden, vi var der for nogle år siden, og er alletiders afslapningsferie, med alt inkl og var et super sted for børn, hvor der var masser af aktiviteter både for ja børnene og de voksne, og om aftenen var der først show for børnene og så var der bagefter show for de voksne

http://www.gardenhotels.com/en/playa-muro-hotels-majorca-holiday-garden-playa-de-muro-hotel.html

vi fik det dengang gennem falk lauridsen, men skal ikke kunne sige om man ka det mere. Men ellers kan det jo nok findes andre steder hvis det var noget, kan ihvertfald varmt anbefales

Anmeld

22. marts 2010

majp

Hej alle sammen,

Jeg er klart til Mallorca.  Synes især området omkring Palma by er fantastisk.

Vi har rejst en del til både kreta og Tyrkiet og der er bare mere hygge og stil over Mallorca. 

Lad mig dog pointere at hvis man rejser på charter og holder sig på alcudia kysten, kan man ligeså godt være på Kreta eller i Tyrkiet, men hvis man tager lidt væk fra turist mekaet og måske selv booker et hus eller lejlighed så er det en helt anden oplevelse.  Vi plejede at booke det hele igennem et rejse bureau, men har med tiden fundet ud af at det økonomisk bedre kan betale sig at booke tingene selv.

Vi tager derned til maj og har booket en lejlighed gennem Dansommer, prisen er god og lejligheden ligner en million:  http://www.dansommer.dk/house.nsf/0/208DAN?opendocument&SHP=5&H=EML413&P=4514&DC=0&K=0&PE=4&SD=14-06-2010&ED=21-06-2010&S=&A=

Derudover bruger vi Momondo til flybillettterne.

Bare et par fif hvis der er nogen derude som overvejer en tur til mallorca

Anmeld

22. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er virkelig svært at sige Det med feriesteder kommer jo helt an på, hvad man ender i og hvordan det er.

Det eneste sted jeg har været der er rigtig skidt, var Hurgada i Egypten... Sååee... og der er har jeg hørt mange andre have en god ferie.

Men altså - jeg vil da bare sige go tur, hvad enten du vælger det ene anden eller tredie

Anmeld

22. marts 2010

LotteGabriella

Jeg stemmer på Kreta Jeg har ikke selv været der, men kunne rigtig godt tænke mig det

Tyrkiet er ikke lige mig, har været der og jeg synes at det er træls med så påtrængende sælgere hele tiden

Mallorca har jeg heller ikke været på, men jeg har været på nogle af de kanariske øer og tænker at den nok ligner dem rimelig meget, selvom den tilhører de Baleariske Øer

Anmeld

22. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Cabanas i Portugal

Tjek evt. hjemmesiden www.5jas.dk (det er mine svigerforældres lejligheder, så vi kender stedet rigtig godt)...

Det er en super hyggelig lille by, som ikke er for turistet. Maden er ubeskiveligt lækker,vejret er dejligt og der er ikke langt til større byer hvis man gerne vil det

Vi skal selv derned til efteråret og jeg glæder mig helt vildt!!!!!

Anmeld

22. marts 2010

N&J

Altså jeg ville vælge Gran Canarie, det er en super fed ø, og hyggelig alt efter hvor du bor henne, Malloca er lidt sølvbryllupsparene, og der var meget sikker der hvor jeg var og masser af flinke hjælpsomme mennesker, det værste var en mand på stranden i g-streng..  

Anmeld

22. marts 2010

Louisesam

Jeg vil stærkt anbefale Kreta og i øvrigt Grækenland generelt - fantastisk mad, dejlig og hygge stemning og søde, afslappede og gæstfri mennesker!

Specielt Zakynthos kan albefales... det er en græsk ø, som ligger vest for fastlandet! Var der i 2008 og det var så fantastisk... øen er meget frodigere end resten af grækenland og stadig er der den græske stemning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.