Køn på alm 2D - hvor sikkert??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2010

lululupo

Til md sagde hun til os at hun mente det var en pige, vi bestilte så en kønsscanning der bekræftede det, og fik et smugkig i 3d som bestemt viste en lille pige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Bavianis skriver:

Ja - eller om moderen vender ryggen til når de skal se efter tissemænd!  

Jeg tror slet ikke du kan dy dig alligevel - har du nogen fornemmelse for hvad kønnet er på forhånd? Jeg er overbevist om det er en dreng, og jeg har INTET at have det i!

Jeg vil også gerne have en 3D skanning hvis de ikke er sikre, men de er bare så DYRE...

Jeg mener ikke at de kan se kønnet i uge 20 udfra en 3D scanning - jeg fik fortalt at det er udfra den almindelige 2D scanning, når man ikke er længere henne på det tidspunkt

Anmeld

21. marts 2010

Halbschön

Bavianis skriver:

Hej skønne møer!

Vi skal til MD skanning d. 30 marts, og der er jeg 20+. Vi vil i den anledning (hvis lægen vil) meget gerne have kønnet af vide. Vi er dog lidt bange for at købe en masse lyserødt, hvis der nu slet ikke kommer en pige ud - så spørgsmålet er:

Hvad er Jeres erfaringer med at få køn af vide på baggrund af almindelig 2D skanning omkring uge 20? Holder det stik???

Kram, Susanne.

Hejsa,

jeg fik at vide til MD at jeg ventede en dreng.. Og inden hun selv nåede at sige hvad det var, havde jeg set tappen på skærmen

Var til to ekstra scanninger efter, og her fik jeg også bekræftet at det var en dreng.

Vi var til 3/4D scanning i uge 32, og der blev det igen bekræftet at det var en dreng.

Jeg tror det er meget forskelligt, hvor sikkert det er.. Kommer nok meget an på scanneren, den der scanner, hvordan baby ligger osv..

Held og lykke med det

Knus

Anmeld

21. marts 2010

MariaJ

Vi har fået at vide til MD at det mest sandsynligt er en pige, men jeg har ikke rigtig turdet at tro nok på det til at købe en masse i lyserødt. Det virkede som om at pige-bestemmelsen mest foregik ved udelukkelsesmetiden, og der ikke var noget, der tydede på at det var en dreng. Jeg blev ekstra forvirret efter at en læge ved en senere scanning først gættede på en dreng, for derefter at sige at "nå nej, det er vist bare navlestrengen" og afslutte med at sige at hun egentlig ikke havde erfaring med at se efter køn på scanningsbilleder.... 

Så her venter vi og ser hvem der kommer ud, før vi lægger os fast på navn eller lyserødt/lyseblåt tøj og udstyr.

Maria 35+5 

Anmeld

21. marts 2010

NoName

Bavianis skriver:

Hej skønne møer!

Vi skal til MD skanning d. 30 marts, og der er jeg 20+. Vi vil i den anledning (hvis lægen vil) meget gerne have kønnet af vide. Vi er dog lidt bange for at købe en masse lyserødt, hvis der nu slet ikke kommer en pige ud - så spørgsmålet er:

Hvad er Jeres erfaringer med at få køn af vide på baggrund af almindelig 2D skanning omkring uge 20? Holder det stik???

Kram, Susanne.

Hej du...

Jeg var til MD 9/3, der var jeg 19+6 På sygehuset sagde de at det muligvis var en pige, men hun var langt fra sikker, da navlesnoren var i vejen. Hun brugte ikke mere end 30 sek. på det tror jeg, MEN det er jo heller ikke det man er der for.

Kæresten og jeg blev så tilpas nysgerrige at vi ringede til skanningsklinikken Jordemoder.dk og fik en afbudstid samme dag (heldigt) Her var jordemoderen så sikker at hun skrev på skanningsbilledet "Jeg er en pige...."

Så mon ikke det er rigtig nok??? 

NoName 21+4

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.