Køn på alm 2D - hvor sikkert??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.314 visninger
14 svar
1 synes godt om
20. marts 2010

Bavianis

Hej skønne møer!

Vi skal til MD skanning d. 30 marts, og der er jeg 20+. Vi vil i den anledning (hvis lægen vil) meget gerne have kønnet af vide. Vi er dog lidt bange for at købe en masse lyserødt, hvis der nu slet ikke kommer en pige ud - så spørgsmålet er:

Hvad er Jeres erfaringer med at få køn af vide på baggrund af almindelig 2D skanning omkring uge 20? Holder det stik???

Kram, Susanne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså Dorthemus (min moster) var jo til md. Så sagde de at det højst sansynligt var en pige, men de var ikke 100%... Så hun tog en kønscanning dagen efter og de sagde også at det var en pige.

Nu har hun jo også været til 3d scanning og de sagde også at det var en pige... Men jeg ved ikke rigtig om det er sikkert hver gang, men i det tilfælde var det jo rigtigt.

Idun og Tom vil jo gerne vide det, når vi skal til md scanning i næste måned. Men nu må vi se, om den vender den rigtige vej eller hvad

Anmeld

20. marts 2010

Bavianis

Zafir skriver:

Altså Dorthemus (min moster) var jo til md. Så sagde de at det højst sansynligt var en pige, men de var ikke 100%... Så hun tog en kønscanning dagen efter og de sagde også at det var en pige.

Nu har hun jo også været til 3d scanning og de sagde også at det var en pige... Men jeg ved ikke rigtig om det er sikkert hver gang, men i det tilfælde var det jo rigtigt.

Idun og Tom vil jo gerne vide det, når vi skal til md scanning i næste måned. Men nu må vi se, om den vender den rigtige vej eller hvad

Ja - eller om moderen vender ryggen til når de skal se efter tissemænd!  

Jeg tror slet ikke du kan dy dig alligevel - har du nogen fornemmelse for hvad kønnet er på forhånd? Jeg er overbevist om det er en dreng, og jeg har INTET at have det i!

Jeg vil også gerne have en 3D skanning hvis de ikke er sikre, men de er bare så DYRE...

Anmeld

20. marts 2010

Ansemusen

Vi var til kønsscanning inden MD scanning, fordi jeg ikke kunne vente. Der fik vi både 2D og 3D, men det var udfra 2D at de kunne se kønnet. Og til MD sagde de ligeledes, at det uden tvivl er en lille dreng!

De kan godt tage fejl, men som oftest tror jeg ikke de vil sige noget hvis de ikke er helt sikre!

Anmeld

20. marts 2010

Bavianis

Ansemusen skriver:

Vi var til kønsscanning inden MD scanning, fordi jeg ikke kunne vente. Der fik vi både 2D og 3D, men det var udfra 2D at de kunne se kønnet. Og til MD sagde de ligeledes, at det uden tvivl er en lille dreng!

De kan godt tage fejl, men som oftest tror jeg ikke de vil sige noget hvis de ikke er helt sikre!

Tillykke med drengen!

Måske er det mere sikkert når de kan se en tap, end når de ikke kan?? Altså, hvis de ikke kan se en tap, kan den jo godt være der, men hvis de ikke kan, kan det være den gemmer sig??

Altså, nu lyder det lidt som om jeg ønsker mig en dreng - det gør jeg ikke, jeg vil være lige glad for begge køn

Anmeld

20. marts 2010

Mette.

Hvis den lille ligger rigtigt kan de sige det med lige så stor sikkerhed

Da vi var til MD scanning lå vores lille pige ikke helt rigtigt, men hun sagde 90 % sikker. Generelt er de vist lidt tilbageholdende med at sige noget hvis de ikke er sikre.

Vi har været så heldige at komme til ekstra scanning, hvor vi igen fik bekræftet det er en pige !

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bavianis skriver:

Ja - eller om moderen vender ryggen til når de skal se efter tissemænd!  

Jeg tror slet ikke du kan dy dig alligevel - har du nogen fornemmelse for hvad kønnet er på forhånd? Jeg er overbevist om det er en dreng, og jeg har INTET at have det i!

Jeg vil også gerne have en 3D skanning hvis de ikke er sikre, men de er bare så DYRE...

Nai nai. Hvis de ved det, så skal moar da også Men jeg er jo bare ikke for at vide det... jeg synes jo heller ikke at man skal pakke gaver op inden jul ik???

Anmeld

20. marts 2010

myprincess

Var til MD uge 18+0 og der sagde hun pige og så igen i uge 28 og i uge 35, og så sandt kom der også en lille pige ud

Anmeld

20. marts 2010

Majbriteriksen

Bavianis skriver:

Hej skønne møer!

Vi skal til MD skanning d. 30 marts, og der er jeg 20+. Vi vil i den anledning (hvis lægen vil) meget gerne have kønnet af vide. Vi er dog lidt bange for at købe en masse lyserødt, hvis der nu slet ikke kommer en pige ud - så spørgsmålet er:

Hvad er Jeres erfaringer med at få køn af vide på baggrund af almindelig 2D skanning omkring uge 20? Holder det stik???

Kram, Susanne.

Hej

Jeg tror at det normalt er rimeligt sikkert, der er selvfølgelig nogle enkelte svipsere.

Ved vores 1 søn fik vi i ca. 20 uge afvide at det var en dreng, og det passede.

Men ved nr 2, fik vi i ca. 20 uge afvide at det var en pige og det var overlægen der scannede (pga min forhistorie med at føde for tidligt) Pga min graviditet ikke var helt ok, så skulle jeg scannes igen i uge 24 af samme læge. Han var meget positiv omkring alt derinde og da jeg siger til ham i sjov om han ikke lige kan se om vores lille pige har udviklet en tap siden han sidst fortalte kønnet. Så bliver han helt blå i hovedet og meget stille. Efter nogle minutter med meget febrilsk scanning fremstammer han, jeg håber ikke i har malet børneværelset lyserød, for så bliver jeg vist nød til at komme hjem til jer med noget blåt maling og male for jer

Så jo de kan godt tage fejl, men det siger de vel også, at man ikke må regne 100% med det, at det kan ligne et andet køn.

Pøj pøj

Anmeld

20. marts 2010

Gittemor09

Jeg var til alm. 2D scanning... og der sagde hun til mig at hun var 90% at det skulle være en dreng..!!

og så fra 2 mdr. før termin skulle jeg til ekstra scanninger pga. bækkenløsning..!!

og 1 mdr. før termin får jeg så afvide af den overlæge at han er meget overbevist om at det med dreng ikke passer... for han kan altså se kvindelige kønsdele..!! (det skal lige siges at flere mennesker har fortalt mig at han aldrig udtaler sig hvis han ikke er sikker)

14 dage efter den nyhed kommer lille Sofie til verden..!!

Godt vi ikke havde købt blåt, men holdt det hele i hvidt...

Og så skulle der købes lyserødt

så de kan selvfølgelig også tage fejl.. og bebrejder dem slet ikke..

kønnet er underordnet for mig.. bare mit barn er sundt og rask og det er hun heldigvis...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.