jeg giiiider sleeeet ikkkkke mooooaaarrr (mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. maj 2008

bette

ja mikkel gider ikke sin grød mere.. grrrrrrrr
så hva gør jeg når han skal være mæt til natten??
han vil heller ik have flaske..

og så lige en anden ting..
hvor mange herinde spiser selv altså af ungerne??
mikkel er nemlig begyndt at blive monster hys hvis han ikke selv får lov.. men der kommer jo nærmest ikke noget indenbors.. så hvordan får i dem mætte hvis de skal spise selv??

Heidi ude af sit gode skin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2008

Mor-jannie

hmm hér spister william stadig grød og er glad for det.
og hmm her gør william os det, men vi giver ham noget og tyg i og det går fint.

håber i finder en løsning

Anmeld

26. maj 2008

Monica

Her spiser Gusse selv - helst alt!!!! Og han har lige haft en lang periode hvor han ikke gad at spise grød (Faktisk alt han ikke kunne spise selv) Men jeg byttede alle ske måltider ud med noget "tag selv" i 3-4 dage, og nu går det lidt bedre igen... For synes også at morgengrød er ern god ting...

Moni

Anmeld

26. maj 2008

Millebasse

Basse spiser ikke selv i dp, men når vi kommer til aftensmaden,så vil han gerne selv de fleste gange,men sikke et svineri!!!! 8(
De fleste gange kommer der dog noget ind i munden og så kan jeg også snige lidt ind imellem at han sidder og fumler med maden.. Hvis han ikke får lov selv,bliver han hidsig og så kan vi slet ikke få noge mad i ham!

Men øvelse gørforhåbentlig mester :S

Kram Camilla

Anmeld

26. maj 2008

Tikki

åh ja, Iza vil heller ikke mades og det har stået på i 2 måneder- jeg har dog fået lov, hvis hun sidder med hendes tudekop (ej det hedder det da ikke??) eller en gaffel. Så sætter jeg mad på hendes gaffel og nogle gange bruger hun den, andre gange bruger hun fingrene...det sviner som en i h..., men hun spiser dog. Det bedste er at aflede hendes opmærksomhed med at synge eller fjolle, så glemmer hun, at hun vil bestemme :P - rigtigt upædagogisk, men jeg skal bare have noget mad i hende, så hun er mæt til natten.

Anmeld

26. maj 2008

Siber

Johanna vil gerne mades, men jeg forsøger også at give hende en gaffel, så hun selv putter i munden. Du ved legen værsgo og tark! Men ellers fodrer jeg hende med min gaffel ved siden af. Og ja sikke et madsvinerri, og jeg er ikke god til det, men øvelse gør vel mester!

Jeg har aldrig givet mine børn grød til natten, og nogen dage gider de to bidder, men sover alligevel som de plejer. Så jeg tror ikke du skal være så nervøs, jeg tror på de selv regulerer

Knus Siber, der virkelig skal tages sig selv i ikke hele tiden at tørreop, tørre af hele tiden - hader madsvineri!

Anmeld

26. maj 2008

Kaufie

Her er William også begyndt selv at ville have hænderne i maden - eller slet ikke have noget!

Så det handler om at have en del de selv kan tage og putte ind - fx små agurketern, majs, kyllingepølse, whatever - og så kan vi skovle en skefuld ind indimellem han selv tager noget i munden. Det tager en hulens tid udover at det kan blive noget værre griseri.... Men så længe der kommer noget i skrutten....

Om morgenen får William havregrød - men igen har han en lille skål med minihavrefras foran sig (hvoraf ½ ryger på gulvet) som han selv kan sidde og fingere med.

De skal jo lære selv at ramme munden - og det øver jo også pincetgrebet at sidde og fange majs med de små buttede fingre.

I øvrigt mener jeg at have hørt det er deres madindtag over hele dagen, der gør om de er mætte nok til at kunne sove igennem - hvis de får alt for meget til aftensmåltidet kan det nærmest have den modsatte effekt - at de får ondt i maven når de ligger derog ruller rundt med fyldt mavesæk.

Mette, der har købt en voksdug til at lægge under stolen - den skal bare rystes og tørres af

Anmeld

26. maj 2008

bette

uh forsøgte mig lige lidt frem..
skar et rugbrød med leverpostej i tern og smed det ned i en stor skål.. og skar lidt fiskefrikadelle i tern og kom med ned i..
så mens jeg holdte skålen foran ham.. stramp så han ikke kunne baske til den.. tog han et stykke af gangen.. og så tog jeg skålen væk igen.. så kom han den selv ind i munden.. ik noget med at han kvaste det.. nej han råd det.. og så tilbød jeg igen.. og sådan fortsatte det .. hvor nice
det tog ikke særlig lang tid i forhold til når jeg selv mader ham med kamp.. og svinede heller ik nær så meget.. så det er måske vejen frem nu.
så gemmer jeg bare grøntsager mv. fra frokosten. .. og så kan han gnave det til aftensmad..

og tak for jeres besyv... kunne godt bruges..derfra jeg fik ideen.. :P

Anmeld

26. maj 2008

Susan1978

Ja her vil Emil jo slet ingenting ha... :S

Han sidder og putter lidt i munden og spytter det ud og resten jeg byder ham smider han med vilje på gulvet, eller fejer det på gulvet.. og det er altså ligefør han griner af mig når han gør det..

ved i hvad han har drukket til natflaske?

300ml vælling 8D

Det er der sgu da ik noget at sige til når han ik vil ha noget andet..
Jeg håber og ber til det er tænderne der driller og det er derfor han ik vil spise..

Susan laver sang til venindes 30 års

Anmeld

26. maj 2008

bette

Susan1978 skriver:

Ja her vil Emil jo slet ingenting ha... :S

Han sidder og putter lidt i munden og spytter det ud og resten jeg byder ham smider han med vilje på gulvet, eller fejer det på gulvet.. og det er altså ligefør han griner af mig når han gør det..

ved i hvad han har drukket til natflaske?

300ml vælling 8D

Det er der sgu da ik noget at sige til når han ik vil ha noget andet..
Jeg håber og ber til det er tænderne der driller og det er derfor han ik vil spise..

Susan laver sang til venindes 30 års

ja okay hold da op en omgang vællinge.. sikke en dranker.. ;)
mikkel ville heller ikke spise i forbindelse med tænder..
dog er det lidt noget andet med hans kindtænder... her vil han bare ikke have varmt mad.. så har lavet koldt grød til om morgen.. mums ik.. men hvis han vil æde det.. ja hvorfor ik så..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.