kost og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.829 visninger
24 svar
0 synes godt om
20. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej kloge kvinder!

Vores lille pige har tendens til maveonde og jeg vil derfor gøre alt for at hjælpe hende så hun ikke skal have ondt, og være ked

Jeg har hørt mange steder at min kost kan spille en stor rolle, både i forhold til allergier men bestemt også i forhold til maveproblemer.

Er der nogen som kender en "plus/minus liste" som man kan tage udgangspunkt i? Har forsøgt at lede lidt på nettet, men har ikke kunnet finde noget med mere end et par få råd...

Har bl.a. hørt at karry og sild er MEGA no go (det er jo rart at vide her lige inden påskefrokosterne!!!)

Håber nogen kan hjælpe mig og lille Laura.

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2010

Moderator

Altså - babymassage et par gange om dagen kan hjælpe RIGTIG meget mod maveonde... og zoneterapi er også rigtig godt.

Hvis man har spist varieret igennem graviditeten, så bør maden ikke indvirke på mavsen, selvom man altid har hørt det sådan. Men altså - jeg HAR hørt at babyen burde være vendet til det, inde i maven, hvis man har spist varieret..

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Zafir skriver:

Altså - babymassage et par gange om dagen kan hjælpe RIGTIG meget mod maveonde... og zoneterapi er også rigtig godt.

Hvis man har spist varieret igennem graviditeten, så bør maden ikke indvirke på mavsen, selvom man altid har hørt det sådan. Men altså - jeg HAR hørt at babyen burde være vendet til det, inde i maven, hvis man har spist varieret..

hun får også massage og vi laver også nogle øvelser som hjælper hende meget... Jeg hørte bare at det havde indflydelse, så ville da lige høre

Men hun har vist det med maveonde i genener - både mig, min mor og mormor lider af det

Tror bare jeg skal tænke mig lidt om, og ikke spise 3 løg om dagen osv

Anmeld

20. marts 2010

Pige2009

Jeg har ellers spist sild uden Laura er mærket af det, men det er nok forskelligt fra baby til baby.

Prøv at tjekke dette link jeg fandt:
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=AMNING&id=1197

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

hun får også massage og vi laver også nogle øvelser som hjælper hende meget... Jeg hørte bare at det havde indflydelse, så ville da lige høre

Men hun har vist det med maveonde i genener - både mig, min mor og mormor lider af det

Tror bare jeg skal tænke mig lidt om, og ikke spise 3 løg om dagen osv

AI altså - jeg vil sige, at ingenting skal man spise i overdrevede mængder. Men almindelig varieret

Godt at I masserer hende... Vi fik Idun til zoneterapued, da hun havde problemer med mavsen. Hun fik 3-4 omgange over nogen uger, det var godt for hende...

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Zafir skriver:

AI altså - jeg vil sige, at ingenting skal man spise i overdrevede mængder. Men almindelig varieret

Godt at I masserer hende... Vi fik Idun til zoneterapued, da hun havde problemer med mavsen. Hun fik 3-4 omgange over nogen uger, det var godt for hende...

Har også talt om at vi skal prøve zoneterapi hvis det bliver værre, men som det er nu, kan vi alle 3 holde det ud, og de tricks vi allerede kender, hjælper rigtig godt

Jeg har spist meget varieret under graviditeten og synes egentlig stadig jeg gør det - så det bliver jeg bare ved med

går det godt med dig og den STOOOORE baby i mavsen?

Knus

Anmeld

20. marts 2010

B&J

ar du prøvet de dråber mod luft og hård mave??? ellers sagde min sundhedssplejske lidt kogt vand med lidt sukker

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

Har også talt om at vi skal prøve zoneterapi hvis det bliver værre, men som det er nu, kan vi alle 3 holde det ud, og de tricks vi allerede kender, hjælper rigtig godt

Jeg har spist meget varieret under graviditeten og synes egentlig stadig jeg gør det - så det bliver jeg bare ved med

går det godt med dig og den STOOOORE baby i mavsen?

Knus

Det går rigtig godt. FØler mig ret tyk her til aften.

Tager mavebillede i morgen - for der er jeg 16+0 weee...

Men måske er det alt det mad jeg har spist idag også hehe...

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

B&J skriver:

ar du prøvet de dråber mod luft og hård mave??? ellers sagde min sundhedssplejske lidt kogt vand med lidt sukker

uha, tror bestemt ikke hun skal have noget mod hård mave

Hun har sikkert ikke mere mavekneb end så mange andre bebser på 1 måned, men man får jo så mange "gode" råd, så det kunne jo være der var noget om det

Med 1000 tak for rådene!

Knus

Anmeld

20. marts 2010

Moderator

Zafir skriver:

Det går rigtig godt. FØler mig ret tyk her til aften.

Tager mavebillede i morgen - for der er jeg 16+0 weee...

Men måske er det alt det mad jeg har spist idag også hehe...

Ihh, dem vil jeg glæde mig til at se

Sikke tiden dog flyver afsted!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.